  • 1. Data: 2011-05-27 20:18:17
    Temat: Słabe ciśnienie po zimie w kranie na ścianie budynku
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam,

    Na ścianie domu mam kran (do podlewania itp.). W zeszłym roku ciśnienie było
    ok, czyli tak jak w pozostałych kranach po podpięciu węża to samo. Po zimie
    (dodam tylko, że z kranu i rury odprowadzającej spuściłem wodę na zimę)
    ciśnienie jest bardzo słabe. Jak na jakiś czas zablokuje wypływ wody na
    końcówce do podlewania, a później odblokuje to przez chwile ciśnienie jest
    wysokie ale to trwa tylko chwile bo jak tylko woda z węża wyleci to znów
    później jest słabe. Podejrzewam zapowietrzenie, jakiś przeszkodę w rurze
    lub/że rura jest zgnieciona. Ma ktoś pomysł jak znaleźć co jest nie tak i jak
    to naprawić?

    Ps. Napisałem tu bo nie znalazłem pl.misc.hydraulika

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-05-28 09:07:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    pechowy wariant to peknieta rura (moze nie spusciles do konca) natomiast
    sprawdz zawor otwierajacy - moze ci sie tylko rączka rusza a zawor stoi
    (jesli to holender).

  • 3. Data: 2011-05-28 10:10:21
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał Gut <m...@w...pl> napisał(a):

    > pechowy wariant to peknieta rura (moze nie spusciles do konca) natomiast

    Hmm, nie widzę nigdzie żadnych wycieków, a do rury wszędzie mam blisko bo
    prowadzona jest piwnicą, jak zakręcę węża lub kran to ciśnienie trzyma - czy
    przy pękniętej rurze powinno być cały czas słabe? Podejrzewam, że gdzieś na
    odcinku od piwnicy do kraniku jest jakieś zwężenie (albo coś się przytkało)
    ale nie wiem jak to sprawdzić. Chyba trzeba będzie wezwać fachowca :-( no
    chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.

    > sprawdz zawor otwierajacy - moze ci sie tylko rączka rusza a zawor stoi
    > (jesli to holender).

    Zaraz sprawdzę jeszcze raz ale raczej zawór jest ok.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 4. Data: 2011-05-28 15:25:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    po zamknieciu zaworu powinno sie lac wsciekle
    jesli jest peknieta.

    odkrec po prostu zawor z rury (zdejmij go) i zobacz czy to zalatwia temat

  • 5. Data: 2011-05-29 09:32:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysokie ale to trwa tylko chwile bo jak tylko woda z węża wyleci to znów

    Dla mnie to ewidentnie świadczy o przewężeniu w rurce. Jeśli woda na zimę
    była spuszczona, a zawór czerpalny otwarty, to najprawdopodobniej coś się
    tam do środka wprowadziło celem przezimowania. Jeśli samo nie chce wypłynąć,
    to trzeba rozkręcić, niestety.

    J.

  • 6. Data: 2011-05-29 17:07:20
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał Gut <m...@w...pl> napisał(a):

    > po zamknieciu zaworu powinno sie lac wsciekle
    > jesli jest peknieta.
    >
    > odkrec po prostu zawor z rury (zdejmij go) i zobacz czy to zalatwia temat

    Dzięki. To rzeczywiście zawór przy kranie na zewnątrz.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 7. Data: 2011-05-29 21:43:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Dzięki. To rzeczywiście zawór przy kranie na zewnątrz.

    prosze:)