  • 31. Data: 2017-11-08 15:45:50
    Temat: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 07:48, Adam Sz. pisze:

    > I to jest biurokratyczna patologia :)
    > Narysowanie 10cm kreski na kartce trwa pół roku..
    Bo projekt to nie tylko rysunek który trzeba zrobić na aktualnej mapie
    co trwa, ale też uzgodnienia, muszą wszyscy właściciele działek i sieci
    wyrazić zgodę, a to także trwa. Potem trzeba wyłonić wykonawcę, też już
    3 trwa.
    To tylko ludzikom którzy nigdy w biurze nie pracowali się takie proste
    wszystko wydaje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2017-11-08 15:48:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 15:45, Janusz pisze:

> [...]
    > 3 trwa.
    > To tylko ludzikom którzy nigdy w biurze nie pracowali się takie proste

    Tylko tu chodzi o wymianę kabla, czyli nowy kabel kładziemy w miejsce
    starego. Czyli stosowne ustalenia już chyba miały miejsce w przypadku
    instalacji tego starego kabla...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2017-11-08 15:51:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 15:45:53 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Bo projekt to nie tylko rysunek który trzeba zrobić na aktualnej mapie
    > co trwa, ale też uzgodnienia, muszą wszyscy właściciele działek i sieci
    > wyrazić zgodę, a to także trwa.

    Przecież mówimy o wymianie istniejącego kabla. Czyli wszystkie zgody
    dawno leżą w archiwum :)

    > Potem trzeba wyłonić wykonawcę, też już 3 trwa.

    Prywatna firma jaką jest Tauron? Oni mają swoich podwykonawców, nikogo
    nie muszą przecież wybierać.

    > To tylko ludzikom którzy nigdy w biurze nie pracowali się takie proste
    > wszystko wydaje.

    To trzeba do tego biura wpuścić kogoś, kto nie wie, że to nie jest takie
    proste. Pewnie przyjdzie i to po prostu zrobi ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2017-11-08 15:51:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 11:37, Adam Sz. pisze:
> [...]
    wyznacznikiem szczęścia.Tak trzymać!

    > Ale widzisz - to oznacza, że jak jest dobra organizacja, to się da.
    > No bo co jest trudnego w zrobieniu mapy do celów projektowych i dlaczego
    > trwa to 3 miesiące?
    >
    > To powinno być drukowane na miejscu w odpowiednim urzędzie za jakąś
    > opłatą. Przychodzisz -

    A tam kolejka, mało kto czeka na petenta, mają dość swojej pracy.

    > dostajesz aktualną mapę.

    już po 2 tyg :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2017-11-08 15:55:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 12:15, Kris pisze:

    > Powinieneś wiedzieć jak to działa.
    > Przykład z przed kilku tygodni: człowiek niedaleko się buduje i wodę i kanalizę
    potrzebował- w wodociągach powiedzieli mu że za to z rok potrwa bo 8 miesięcy(słownie
    OSIEM miesięcy) to zrobienie projektu.
    > Skierowałem go do odpowiedniego człowieka(mojego byłego kierbuda) który w mieście
    "wszystkich zna"
    > Poniżej miesiąca trwało jak papierologia były załatwiona, podejrzewam ze do końca
    roku będzie człowiek miał wodę i kanalize.
    > Tak na oko ponad 200metrowy odcinek będą robić
    > A i żeby nie było- nikt żadnemu urzędasowi łapówy czy czegoś tam nie dał.
    Ale to nie o łapówy chodzi, aby znajomemu zrobić papiery poza kolejką
    musiał inne
    odłożyć. To nie jest tak że urzędnicy czekają aż ktoś przyjdzie,
    najczęściej są zawaleni
    papierami i każdy nowy wniosek ląduje w kolejce.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2017-11-08 16:00:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 15:55:46 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > odłożyć. To nie jest tak że urzędnicy czekają aż ktoś przyjdzie,
    > najczęściej są zawaleni
    > papierami i każdy nowy wniosek ląduje w kolejce.

    Ja nie mam nic do urzędników - tylko do systemu, w którym muszą działać :)
    To system jest niesprawny i kulawy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2017-11-08 16:06:05
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > najczęściej są zawaleni
    > papierami i każdy nowy wniosek ląduje w kolejce.
    Ta. 8 miesięcy na prosty projekt.
    Sami sobie ta papirologie generują.
    To że od 9 lat nie potrafią mi przysłać jednej decyzji podatkowej na poprawny adres
    to tez jakoś wytłumaczysz.
    Kilka innych decyzji przychodzi na właściwy adres a ta jedna uparcie nie na ten który
    im podałem
    W ZUS do niedawna tez czekało się na zaświadczenia o niezaleganiu czy wysokości
    świadczenia kilka dni albo i kilka tygodni. Teraz wydaja od ręki.
    Powoli to się zmienia.

  • 38. Data: 2017-11-08 16:47:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 10:35:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Mapę do celów projektowych miałem załatwioną w tydzień (no dobra, sąsiadka
    > trochę pomogła przyspieszyć - ale nie zmienia to faktu, że się *da* :D

    > Ten projekt to narysowana kreska na mapie (no dobra, dwie kreski) i
    > kartka opisu. Sąsiadka po 2 tygodniach korzystała już z kanalizy po
    > tygodniu od otrzymania papierów i pozwoleń od wodociągów :)

    niektóre sprawy mozna załatwic bez PNB a nawet zgłoszenia. Ale bez mapy i ZUDU sie
    nie obejdzie - miesiąc załatwiania to uważam bardzo szybko.

    b.

  • 39. Data: 2017-11-08 16:51:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 15:48:55 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Tylko tu chodzi o wymianę kabla, czyli nowy kabel kładziemy w miejsce
    > starego. Czyli stosowne ustalenia już chyba miały miejsce w przypadku
    > instalacji tego starego kabla...

    kluczowe jest chyba :-)

    b.

  • 40. Data: 2017-11-08 16:59:09
    Od: l...@g...com

[...]
    A po kilku latach z Zusu przychodzi info, że jednak sie zalegało, pomimo zaswiadczeń
    i trzeba bulić.