  • 11. Data: 2009-01-04 20:40:40
    Temat: Re: Sprawność kotła węglowego?
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Bing" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjr1qd$csk$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > czyli puszcza węgiel z dymem, dosłownie i pieniądze też. To nie zły piec
    > a złe palenie. Polecam przeczytać http://forum.muratordom.pl/ekonomiczne-
    > spalanie-wegla-kamiennego,t118247-300.htm
    >
    > zębiece to kiepskie piece, proste i tanie - male , mialem kiedys zebca,
    > wytrzymal 13 lat, ale obecny defro o tej samej mocy jest 2x wiekszy czego
    > efektem jest zimny komin, przy zebcu sciana z kominem byla prawie tak
    > samo ciepla jak kaloryfery :)

    a propo jeszcze zebca po co te niby dolne spalanie
    sprzedawca mówił że będzie przez to ekonomiczniejszy
    mój inny znajomy który ma takiego samego mówił ze po wymianie z jakiegoś
    rzemieślniczego faktycznie sporo zaoszczędził na opale
    ja ze swojego tamtej zimy tez byłem bardzo zadowolony tej zimy juz mniej:-)

  • 12. Data: 2009-01-05 11:57:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > niepokoi mnie pewien jeden fakt
    > mam w domu piec zębiec KWKD22 zainstalowany 1,5 roku temu
    > to wrażenie subiektywne ale tamtej zimy szło prawie 2 razy mniej węgla
    > dziennie niż teraz
    > co moze być przyczyną ?

    w zeszłym roku była lekka zima

  • 13. Data: 2009-01-05 21:01:41
    Od: "kris" <K...@w...pl>

> [...]
    > rdzewienie kotła i jego żywotność. utrzymywanie bardzo niskiej temperatury
    > rzędu 30-40 stopni Celsjusza może spowodować, że żywotność kotła skróci
    > się 2 czy nawet 3 krotnie. Temperatura, poniżej której zaczyna się tzw
    > proces niskotemperaturowej korozji kotła to 57-58 stopni Celsjusza. Zatem,
    > aby cieszyć się dobrą kondycją kotła nie powinno się utrzymywać
    > temperatury niższej jak te 57-58 stopni. Temperatura wody jest kompromisem
    > pomiędzy sprawnością, efektywnością i żywotnością kotła. Niestety
    > wszystkie te czynniki mają wpływ na kieszeń użytkownika.

    No i trzeba pamietać że przeważnie taki kocioł jeszcze CWU grzeje. A przy
    tem. 55 na kotle to zasobnik tej ciepłej wody musiałby byc spory aby
    wystarczyło dla domowników.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-01-06 09:51:56
    Od: z...@f...pl

    > Hm dopiero zaczynam tropić problem w sumie nic sie nie zmieniło od ostaniej
    > zimy
    > u mnie wiatrów za duzych nie ma węgiel z tej samej elektrociepłowni
    > chcę posłuchać co nieco o kotłach bo tu tropie przyczynę

    ..oczywiście kocioł jest czyszczony wewnątrz raz na 2 tyg..?