  • 11. Data: 2014-09-30 15:14:30
    Temat: Re: Styropian do pokrycia fundamentów - jaki?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-30 15:05, Kris pisze:

    > Folia kubełkowa najczęściej przynosi więcej szkody jak korzyści.

    Przekonaliście mnie obaj z Ergim.

    Dlaczego więc wszędzie dają się tę folię? Gdzie nie widzę nowobudowanego
    domu - tam widzę folię wokół fundamentu. O co tu chodzi?

    Jak powinna wyglądać ściana fundamentu w niepodpiwniczonym domu na
    glinie z wodą 1m pod powierzchnią?

    --
    MN

  • 12. Data: 2014-09-30 15:15:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "forestdumb" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Raczej chodzi o to ze mokry steropian nie jest juz taka dobra przegroda
    > dla utraty ciepla spece jedne... w mokrych ciuchach kto chodzi?

    Ale jak niby styropian ma być "mokry" Do wewnątrz kulki woda nie wniknie
    pozostaje tylko przestrzeń między kulkami ale jej trzeba szukać z
    mikroskopem.

    Były już wielokrotnie robione testy (nawet na tej grupie ktoś się chwalił)
    weź najtańszy miękki styropian i włóż do wiadra z wodą i przyciśnij
    kamieniem. Po tygodniu wyciągnij wytrzyj do sucha i zważ. To są pomijalne
    ilości no i oczywiście dotyczą tylko tej części która leży w wodzie, a więc
    poniżej poziomu wód gruntowych.

    > Te sa wlasnie nasaczane jakimis woskami czy czyms. Nie ciagna wody (a
    > zwykly jak najbardziej TAK). Ja bym tam na to dal folie kubelkowa tak dla
    > picu o ile to nie jest drogie.

    Ale poziom wód gruntowych będzie dokładnie taki sam przed folią jak i za
    nią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-09-30 15:20:24
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    widzialem jak koles dawal gruba folie na cale lawy fundamentowe - wtedy nie
    ciagna wody w ogole ale jak to pokleic tak by pod folie nic sie nie dostalo,
    trzeba by to samemu robic bo ekipa raczej bedzie to miec w d... Po prostu beton
    lal w wanne z folii.

    Ale jak to bedzie nie szczelne to fundament nie wyschnie jak woda zejdzie :D

  • 14. Data: 2014-09-30 15:42:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 września 2014 15:14:30 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Dlaczego więc wszędzie dają się tę folię? Gdzie nie widzę nowobudowanego
    > domu - tam widzę folię wokół fundamentu. O co tu chodzi?
    Marketing? Bo w Muratorze tak piszą? Bo wszyscy tak daja?
    Podobnie jak z wysokoelastycznymi klejami do płytek dawanymi na podłogówkę. Jak mowa
    o podłogówce i klejeniu płytek to najczęściej pisanie że klej wysokoelestyczny bo
    podłogówka zmiana temperatur itp. A jaka tam zmiana temperatur- posadzka z podłogówka
    ma bardzo stabilna temperaturę i nic tam się gwałtownie nie zmienia. Już na tarsie,
    balkonie wystawionym na słońce jest 100razy gorzej bo między noca a dniem
    kilkadziesiąt stopni różnicy może mieć podłoże i wtedy klej wysokoelestyczny się
    przydaje.
    Kolejna dyskusyjna sprawa: izolacja pozioma na chudziaku. Jeśli poziom chudziak jest
    wyżej od poziomu gruntu, to przed czym taka izolacja ma chronić?
    Znów wg mnie więcej kłopotów przynosi a korzyści żadnej. Jak jakaś awaria instalacji
    w domu i zalanie to przy szczelnej izolacji na chudziaku kłopot potężny się robi. Ja
    wiem że Murator radzi dawać, prawie wszyscy dają(ja tez folie dałem a teraz nie
    bardzo wiem po co;).
    Takich "problemów" jest więcej.

  • 15. Data: 2014-09-30 23:22:18
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Pozwólcie ,że trochę pomieszam.
    Styropian nasiąka wodą.Detalicznie nie powiem,gdzie się ta woda gromadzi,bo nie
    wiem.Ten proces zauważylem przy plytach warstwowych (chlodnia i duże różnice
    temperatur),ale "w naturze" też następuje,choć bardzo wolno.Na szczęście styropian ma
    również sklonność do wysychania,więc nie jest tak żle.
    Folią -jakąkolwiek,byle bez dziur-wykladam i namawiam innych,aby tak robili-
    wszystkie fundamenty po zewnątrz.Beton nie miesza się z gruntem i korzenie go nie
    uszkadzają.Koszt niewielki,a pożytek spory.

    W sumie Ergie ma rację,ja się tylko czepiam szczygóów.

    A-skoro jestem przy klawiaturze-wytlumaczcie mi proszę,jaka jest różnica między styro
    bialym,laciatym i szarym?
    Bo że szary trochę mniej się elektryzuje,to wiem.Ale jak dodatek grafitu poprawia
    jego wlasności izolacyjne,tego nijak pojąć nie mogę.Bylbym wdzięczny,gdyby ktoś mnie
    oświecil.
    Pozdro dolniak

  • 16. Data: 2014-10-01 11:36:42
    Od: szary <s...@n...pl>

    Marcin N wrote:

    [ciach]

    > To jaki styropian zastosować? Jaka twardość? Ma mieć około 5 cm grubości
    > więc może warto jakiś "wypasiony"?

    Już tu pisałem na grupie.
    Wykopalem [minikoparka] w glinie wykop na 40cm, na dole poszerzyłem
    "saperką" pod łąwę, wylałem ławę, na ławie oparłem ..
    .. od zewnatrz:

    - folia czarna, płaska, twarda, chyba 60 "wysoka", tania (to chyba tania
    wesja f.fundamentowej), dla spokjoju sumienia by krety, myszy miały trudniej
    się gnieździć w styro itp.

    - 2 cm zwykły, najtańszy styro biały (to tylko dla uzyskania wymiaru 25 śc.
    fundamentowej)

    - 5 cm XPS Synthos (niemiecki) z felcem - stalowo/szary (te żółtawe [xps]
    omijam z daleka - jakos to się kruszy dziwnie)

    - beton 25 cm (sc.fundamenbtowa)

    - styro elewacyjny 6 cm od środka (jako wypełnienie i prezy okazji
    ocieplenie)

    ps. żałuję tylko że się zamotałem i nie dałem zewnętrznego styro [xps] wyżej
    (o jakieś 14 cm) niż poziom sc. fundamentowej (nadstawiałem wierszem
    bloczkow fund. bo byłem zmuszony zmienić koncepcję wykonania)

  • 17. Data: 2014-10-01 11:40:33
    Od: szary <s...@n...pl>

    szary wrote:

    pps.

> [...]
    >
    > - 5 cm XPS Synthos (niemiecki) z felcem - stalowo/szary (te żółtawe [xps]
    > omijam z daleka - jakos to się kruszy dziwnie)

    Do tego zwyklego 2 cm styro dodatkowo kleiłem odcięte z wysokości sensowne
    kawałki XPSa (oszczednosciowo) klejem do styro XPS (poszła niecała puszka
    bodaj).

  • 18. Data: 2014-10-06 13:42:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Źle zapytałem.
    > Jaki jest zgodny ze sztuką?

    Każdy - ilu kierbudów i inwestorów tyle rozwiązań :-)

    > Jaki nie będzie się kruszył gdy zostanie już pokryty tynkiem?

    Żaden bo tynk będzie ponad poziomem wód gruntowych więc każdy będzie suchy
    więc woda w nim nie będzie zamarzać. Natomiast _poniżej_ tynku każdy do
    którego wniknie woda i zamarznie.

    Twardość nie ma znaczenia tylko stopień wzajemnego "dopasowania/sklejenia"
    kuleczek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-10-09 11:26:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-30 15:42, Kris pisze:
> [...]
    się robi. Ja wiem że Murator radzi dawać, prawie wszyscy dają(ja tez folie dałem a

    A wystarczyloby przemurowac pierwsza warstwe Ytongiem np.

    Pozdro.. TK