  • 11. Data: 2010-07-20 14:42:11
    Temat: Re: Styropian miesiąc na słońcu
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i240qe$6pe$1@news.onet.pl...

    > każdy odpowiedzialny i świadomy wykonawca elewacji, styropian przed
    > klejeniem przetrze pacą ździerającą, chyab że zatrudni sie partacza.

    Ale powinien do tego przewidzieć, że jeśli zostawi rozpaprane na słońcu to
    będzie płacił za straty. To wina wykonawcy. Mógł albo nie kleić albo
    zawiesić brezent żeby chronić od UV

  • 12. Data: 2010-07-21 07:04:01
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Położyłem styropian na elewacji i zaczęło się lato. Jest za gorąco aby
    > kleić siatkę a styropian żółknie. Czy coś mu się stanie jak jeszcze z
    > tydzień słońce na niego poświeci?

    Ostateczna odpowiedź brzmi: nic mu się nie stanie bo już dawno się stało ;-)
    Wszystko co pożółkło w ogóle nie trzyma się zdrowego styropianu. Wystarczy
    ręką przejechać i zewnętrzna warstwa się sypie. Przed zatapianiem siatki
    przejadę powierzchnię papierem 40~80 i będzie ok.

    Pzdr,
    PC

  • 13. Data: 2010-09-03 13:20:41
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    Użytkownik "PC" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wystarczy ręką przejechać i zewnętrzna warstwa się sypie. Przed
    > zatapianiem siatki przejadę powierzchnię papierem 40~80 i będzie ok.

    Polistyren wytwarza się ze styrenu z udziałem aktywatora którym jest
    nadtlenek dibenzoilu.
    Z jednej strony utleniacz pozwala reakcje w ogóle przeprowadzić z drugiej
    strony jest to czynnik dla polistyrenu destrukcyjny.
    Sam z siebie się rozpada niszcząc polistyren i aktywuje się pod wpływem UV
    ze światła słonecznego.
    Rób coś bo czas nagli,
    W.