  • 11. Data: 2022-10-20 07:19:50
    Temat: Re: Świadectwo charakterystyki energetycznej
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Oct 2022 10:13:30 +0200, FEniks <x...@p...fm> wrote:
    > Powinni takie świadectwo Ci dostarczyć sprzedający/deweloper.
    > Obecnie
    > przy zakupie-sprzedaży mieszkania/nieruchomości, takie
    > zaświadczenie
    > powinno się uwzględnić w akcie not.

    Miałem na myśli dom a nie mieszkanie. Mieszkanie sprzedawałem rok
    temu i nikt żadnego świadectwa nie wymagał.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2022-10-20 07:24:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2022 o 07:18, Marek pisze:

    > To nadal nie rozwiązuje wątpliwości.

    Dlatego wniosek, ze niech ich autorzy się skupią i napiszą co naprawdę
    jest planowane.
    Ja tam czytałem, że niesprzedający nic robić nie muszą i nie będą musieli.

  • 13. Data: 2022-10-20 11:23:33
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 20.10.2022 o 07:19, Marek pisze:

    > Miałem na myśli dom a nie mieszkanie.

    I nie złożyłeś takiego dokumentu (bodajże do końca lipca)?

    > Mieszkanie sprzedawałem rok temu i nikt żadnego świadectwa nie wymagał.

    Ja sprzedawałam 2 lata temu i notariusz o to pytał. Specjalnie zleciłam
    wykonanie certyfikatu osobie uprawnionej.

    Publikacja sprzed kilku lat:

    https://www.rp.pl/nieruchomosci/art11861791-certyfik
    at-energetyczny-przy-sprzedaz-budynku

    oraz:

    https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/uslugi-k
    omunalne/92608,Czy-musisz-miec-swiadectwo-energetycz
    ne-dla-mieszkania.html

    --
    Ewa

  • 14. Data: 2022-10-20 12:56:25
    Od: a a <m...@g...com>

    fake Zenków produkujących te świadectwa, aby kasę wyrwali

    swiadectwa sa o kant stołu warte
    to brókselski fake i ściema., nikomu niepotrzebna

    Niech brókselka to finansuje , jak jej potrzeba

    Ale celem jest szpiegowanie mieszkanców, co ukrywaja w domu i pretekst, aby agent
    przesukal dom i wszystko nagrał na video do kartoteki, czy ukrywają duży majątek w
    domu, a podatków nie zaplacili

  • 15. Data: 2022-10-20 18:51:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 06:42:18 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Przeczytałeś tytuł, czy zawartość artykułu również?
    Przeczytaj to co oslowie i senatorowie przegłosowali.
    Daj znać co wywnioskowałeś

  • 16. Data: 2022-10-20 21:58:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2022 o 18:51, Kris pisze:

    > Przeczytaj to co oslowie i senatorowie przegłosowali.

    Zmienili coś w stosunku do pomysłu?

  • 17. Data: 2022-10-20 22:37:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Oct 2022 11:23:33 +0200, FEniks <x...@p...fm> wrote:
    > I nie złożyłeś takiego dokumentu (bodajże do końca lipca)?

    Ale moment, to co trzeba było złożyć do końca czerwca (lipca?) to
    oświadczenie o rodzaju źródła ogrzewania. To o czym ten wątek to
    rozumiem, że coś zupełnie innego. Przez świadectwo charakterystyki
    rozumiem badanie rodzaju izolacji cieplnej, ścian, stropów, strat
    ciepła itp.

    > Ja sprzedawałam 2 lata temu i notariusz o to pytał. Specjalnie
    > zleciłam
    > wykonanie certyfikatu osobie uprawnionej.
    O nic notariusz a nie kupujący nie pytał.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2022-10-21 09:20:59
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 20.10.2022 o 22:37, Marek pisze:

> [...]
    > rozumiem, że coś zupełnie innego. Przez świadectwo charakterystyki
    > rozumiem  badanie rodzaju izolacji cieplnej, ścian, stropów, strat

    Tak, racja, to co innego było.

    > O nic notariusz a nie kupujący  nie pytał.

    To dziwne. Ja przy sprzedaży przekazałam kupującym taką książeczkę
    przygotowaną przez uprawnionego speca. Fakt, że gość zrobił to wyłącznie
    na podstawie dokumentów budowlanych o danym budynku i mieszkaniu. Nie
    wiem, czy w ogóle budynek oglądał. Koszt to bodajże 200zł te 2 lata temu.

    --
    Ewa

  • 19. Data: 2022-10-21 09:43:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-10-21 o 09:20 +0200, FEniks napisał:
> [...]
    > wyłącznie na podstawie dokumentów budowlanych o danym budynku i
    > mieszkaniu. Nie wiem, czy w ogóle budynek oglądał. Koszt to bodajże

    Dokładnie coś takiego istnieje we Francji już od wielu lat. Polskie
    regulacje widocznie wzorują się na zachodzie. Sprzedawcy mają obowiązek
    przedstawić wyniki badań osiągów termicznych sprzedawanego mieszkania
    lub budynku. Z początku sprawa wydawała się niewinna i o podłożu czysto
    informacyjnym.

    Później jednak doszły nowe reguły gry: zamrożenie czynszów dla mieszkań
    poniżej pewnego progu skuteczności termicznej, a dla lokali o
    najgorszych termo-ocenach całkowity zakaz wynajmu do celów mieszkalnych.

    Mateusz

  • 20. Data: 2022-10-21 12:12:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 21 October 2022 at 09:43:05 UTC+2, Mateusz Viste wrote:
> [...]
    > poniżej pewnego progu skuteczności termicznej, a dla lokali o
    > najgorszych termo-ocenach całkowity zakaz wynajmu do celów mieszkalnych.

    to jest wszystko belkot
    i pretekst aby agent skarbowy mial pretekst przeszukania domu i sporządzenia raportu
    o majątku zgromadzonym przez delikenta i porównania tego raportu ze złożonymi
    deklaracjami podatkowymi.

    Dawniej taką sluzbę wykonywali kominiarze.
    \
    Rzekomo sprawdzali kominy w calym domu, a celem był dostęp do wszystkich pomieszczeń
    i sprawdzenie, co przesluchiwany ukrył w domu i skąd pochodzi jego majątek.

    Dlatego właścic iele kamienic nie występuja o dotacje, bo nie chcą wpuszczać szpiegów
    do domu, aby wszystko inwigilowali.