  • 101. Data: 2022-12-24 09:39:19
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.12.2022 00:59, Budzik wrote:
    > A przerobienie instalacji na wspolczesna (zaciskane pexy?) to sa
    > tysiace złotych...

    Masz na myśli że do jednej roboty od razu zaciskarkę i to markową,
    musiałbyś zakupić? Bo ja tak ogólnie piszemy, to stary dom gdzie zostały
    wycięte/wyciągnięte stare stalowe calowe rury i zastąpione zaciskanym
    pexem w otulinie + rozdzielacz (piec i kaloryfery zostały) to poniżej
    1000zł poszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 102. Data: 2022-12-24 09:44:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.12.2022 00:59, Budzik wrote:
    > Przy okazji wymiany grupy, naczynie tez poszło nowe.

    Naczynie zbiorcze warto podłączyć za pomocą szybkozłączki lub chociaż
    zaworu. Wtedy jego ewentualna wymiana lub sprawdzenie/dopompowanie to
    dużo szybsza i łatwiejsza operacja.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 103. Data: 2022-12-24 10:04:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-23 o 22:47 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Poza tym dla miłośnika arduino nie będzie niczym trudnym zrobienie
    > softu do zaworów włączających bajpas przy wykryciu dużego przepływu.
    > Myślę, że dla ochrony junkersa, który pamięta Bieruta, warto coś
    > takiego zrobić.

    Nie zapominajmy również o oczujnikowaniu bajpasa, wszak diabeł tkwi w
    szczegółach.

    Mateusz

  • 104. Data: 2022-12-24 10:37:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Dec 2022 09:44:43 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Naczynie zbiorcze warto podłączyć za pomocą szybkozłączki lub
    > chociaż
    > zaworu. Wtedy jego ewentualna wymiana lub sprawdzenie/dopompowanie
    > dużo szybsza i łatwiejsza operacja.

    Mowa o przeponowym. Chodź spełniają podobną funkcję nie są tym samym.
    Wszystkie naczynia przeponowe mają szybkozłączkę wraz zaworem
    samozamykajacym umożliwiającą demontaż in situ.

    --
    Marek

  • 105. Data: 2022-12-24 11:31:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-24 o 00:59, Budzik pisze:
    > Musze to sprawdzic. Dziekuje.
    Proszę :)

    --
    Janusz

  • 106. Data: 2022-12-24 11:38:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie zapominajmy również o oczujnikowaniu bajpasa, wszak diabeł tkwi w
    > szczegółach.
    No i nie zapominajmy o oczujnikowaniu czujników, wszak mogą w każdej
    chwili zawieść no i o rezerwowym arduino kontrolującym właściwe które
    też się może zawiesić, a że to dodatkowe też może, to trzeba zrobić
    kolejne i system głosowania jak w wahadłowcach był i do tego niezależny
    ... itd :)

    --
    Janusz

  • 107. Data: 2022-12-24 13:25:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > CZyli co konkretnie powinienem wymienic i jak czesto?

    Czy ja wyglądam na wróżkę? O tej instalacji nie wiem nic, ponad to,
    że cieknie w 5-10 miejscach. Warto zajrzeć w te miejsca i zobaczyć,
    czy da się coś z tym zrobić.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2022-12-24 13:26:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Ale jak obejrzec rure która z zewnatrz wyglada na nieuszkodzona?

    To wszystkie rury na całej długości mają być oczujnikowane?! Ja mam
    rury w większości pochowane gdzieś w ścianach i nie wiem jak wyglądają.
    Ale nie obawiam się o nie.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2022-12-24 13:28:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > CZyli potrafisz zbudowac taka instalacje której bezawaryjnosc
    > zaswiadczysz całym swoim majatkiem? Kurde, zazdroszcze ci!

    Zbudowałem sobie przeszło trzydzieści lat temu i wciąż jestem wolny
    od obaw, że mi któryś ze składników majątku zaleje. Ale to robota
    bez papierków i zaświadczeń, amatorska. Zawodowo robiłem tylko soft
    wtykany do czujników zalania i obok nich. Też dość dawno temu, ale nie
    aż tak. Złamanym groszem nie poręczę za przydatność takich rozwiązań.

    --
    Jarek

  • 110. Data: 2022-12-24 13:28:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

> [...]
    > też się może zawiesić, a że to dodatkowe też może, to trzeba zrobić
    > kolejne i system głosowania jak w wahadłowcach był i do tego niezależny

    Budzik jeszcze nastawić, żeby co godzinę przypominał o konieczności
    przeglądu układów elektronicznych (bo przecież nie hydraulicznych).

    --
    Jarek