  • 11. Data: 2017-06-01 00:11:07
    Temat: Re: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 21:34:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W konfirmanty bym sie nie bawil. Precyzyjnie pod katem prostym musi byc wiercone.

    Nie zartuj sobie :) Potrzebne są tylko odpowiednie ściski - najlepiej użyć
    dwóch ścisków kątowych - ustawisz sobie co do dziesiątnej milimetra
    poprawnie, zacisniesz, wywiercisz, skręcisz konfirmatem i będzie idealnie :)
    Konfirmaty dodatkowo mają tę zaletę że mają minimalną (do milimetra, może
    niecałego) możliwość korekty przed ostatecznym skręceniem - choć przy
    dokładnym ustawieniu i zaciśnięciu nie będzie takiej potrzeby.
    Korpusy wychodzą jak z fabryki - zrobiłem w życiu kilka dużych szaf, trzy
    kuchnie i kilka drobniejszych :)

    > Reczna wiertarka raczej niewykonalne. Uzyl bym wkretow do karton gipsu.

    Japierdole.. Inaczej tego nie skomentuje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2017-06-01 01:50:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co chcesz od wkretow do karton gipsu? Ze moze brzydkie? A konfirmant to niby ladny,
    srubsko prawie jak do kola w samochodzie w szafce na paste do zebow. Jak ma byc
    fachowo zrobione to na zewnatrz nie widac jak polaczone. Konfirmant to tandeta made
    in ikea. Mamy w domu troche mebli ze zadnego konfirmanta, wkreta, gwozdzia z zewnatrz
    i od srodka nie widac a stoja i sie od wielu lat nie rozpadaja. Ale to zdecydowanie
    inny pozom cen niz ikea czy tani stolarz. Kiedys jak na dorobku bylismy to zrobilem
    meble do kuchni. Teraz sa juz inne bez zadnych konfirmantow itp, a jedna stara szafke
    mam w czyms co mozna by uznac za garderobe i to na niej patrzylem jak sie farba na
    wkrecie do kg trzyma. Dawaj co Ci w wkrecie do kg nie pasuje. Bo bez takiej
    informacji to co napisales jest mniej niz chuja warte.

  • 13. Data: 2017-06-01 07:21:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Dawaj co Ci w wkrecie do kg nie pasuje. Bo bez takiej informacji to co napisales
    jest mniej niz chuja warte.

    Nie ufam ich wytrzymałości. Są znacznie bardziej kruche niż wkręty do
    drewna. Potrafią się ukręcić już na etapie wkręcania.

    A konfirmaty - mają dostępne zaślepki, która całkiem zgrabnie maskują
    śrubę. Skłaniam się ku nim.

    Powiedzcie, jakie te konfirmaty zastosować dla płyt 18mm? Chyba
    widziałem różnej grubości. Czy ten zestaw Wolfcrafta to jedyne
    specjalistyczne narzędzie potrzebne przy ich montażu?

    --
    MN

  • 14. Data: 2017-06-01 08:01:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 01:50:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A co chcesz od wkretow do karton gipsu? Ze moze brzydkie?

    Sa kruche i beda sie luzowac / pekac z czasem. I trzymaja kilkukrotnie
    slabiej niz konfirmat - porownaj sobie powierzchnie wkręta i grubosc
    gwintow.

    > Konfirmant to tandeta made in ikea.

    Co Ty opowiadasz :) Konfirmatow uzywaja chyba wszyscy stolarze do takich
    prac. Kilka mebli z ikei skrecalem i w zadnym nie bylo konfirmata :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-06-01 08:07:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 07:21:29 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie ufam ich wytrzymałości. Są znacznie bardziej kruche niż wkręty do
    > drewna. Potrafią się ukręcić już na etapie wkręcania.

    No dokladnie. A szafka / szafa ma nie tylko stac ale przede wszystkim
    przenosic obciazenia. Pozatym przy stosunkowo miekkiej plycie meblowej
    liczy sie powierzchnia gdzie to obciazenie jest przenoszone - wieksza
    powierzchnia = mniejsze ryzyko pekniecia plyty. Wkrety do KG pekaja -
    nie mozna ich np. stosowac przy kreceniu OSB na podlogach. Kazdy
    producent systemu zaznacza to w instrukcji (nie mozna, bo podlogi
    pracuja i wkrety do kg pekaja, bo j/w - sa kruche).

    > Powiedzcie, jakie te konfirmaty zastosować dla płyt 18mm? Chyba

    Zwykle 6,4 x 50.

    > widziałem różnej grubości. Czy ten zestaw Wolfcrafta to jedyne
    > specjalistyczne narzędzie potrzebne przy ich montażu?

    Nie wiem co to za narzedzie. Pare tysiecy konfirmatow w 18mm plycie
    wkrecilem - przede wszystkim musisz miec elementy laczone - skrecone
    na sztywno, czyli dwa sciski katowe. I zwykla wkretarka z wiertlem do
    konfirmatow:

    https://static01.leroymerlin.pl/files/media/image/17
    3/1663173/product/wiertlo-do-konfirmatow-xk007-p-s-t
    rading,large.jpg

    plus pewna reka (bo trzeba prowadzic idealnie prostopadle do otworu,
    inaczej wiertlo / konfirmat wyjdzie bokiem).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2017-06-01 11:09:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stolarzem meblowym byles ze tysiace wkreciles? Znowu zes sie napalil jakigos gowna i
    bredzisz. W meblach za wytrzymalosc maja odpowiadac kolki. Sruba czy klej maja
    jedynie trzymac zeby scianki sie nie rozsunely i nie spadly z kolkow. Zadnych
    argumentow z wyjatkiem glupoty skrecajacego nie masz przeciwko wkretom do kg. Bez
    problemu mozna zerwac gwint jaki konfirmant robi w plycie jak go za mocno dokrecic.
    To gorsza awaria jak przy wkrecaniu wkreta debil dokreci tak mocno ze sie wkret
    urwie. Wkret urwie sie pod lbem i po rozmontowaniu mebla mozna wykrecic go
    kombinerkami bo wystaje z poltora centymetra. Poza tym wkrety do kg wcale nie sa
    skore do ukrecania sie jak normalny czlowiek skreca.

  • 17. Data: 2017-06-01 11:38:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 1, 2017 at 11:09:05 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > W meblach za wytrzymalosc maja odpowiadac kolki. Sruba czy klej maja jedynie
    >trzymac zeby scianki sie nie rozsunely i nie spadly z kolkow.

    Aktualnie planuje zrobic zabudowe wneki + kuchnie, w zadne kolki nie zamierzam sie
    bawic (pracochlonne, rozumiem kolki w krzeslach itp... ale zw abudowie na stale to
    juz przesada), tylko porzadnie poskrecac, zwlaszcza tam, gdzie sruby nie beda
    widoczne (czli praktycznie wszeskie boczne scianki u mnie).

    I zastanawiam sie co lepsze - konfirmaty, czy sruby nie wymagajace wiercenia np.
    https://sklep.mebloart.eu/wkret-assy-4x50-opakowanie
    -500szt-zamiast-konfir,3,13777,13552

  • 18. Data: 2017-06-01 11:41:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 11:09:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Stolarzem meblowym byles ze tysiace wkreciles? Znowu zes sie napalil jakigos gowna
    i bredzisz. W meblach za wytrzymalosc maja odpowiadac kolki.

    Nie bredz Zenek, nie bredz :) 4 kuchnie dokładnie skręciłem (na kazda
    wychodzi srednio 400-500 konfirmatów) i kilkanaście dużych szaf. W życiu
    nie użyłem ani jednego kołka bo nie mam sprzętu żeby równo wywiercić,
    a kołek nie ma prawie żadnej tolerancji (to już lepsze są lamelki tak
    btw). Konfirmaty to właśnie alternatywa dla kołków - wytrzymuje znacznie
    więcej bo jest metalowy, dłuższy i grubszy :)

    > Bez problemu mozna zerwac gwint jaki konfirmant robi w plycie jak go za mocno
    dokrecic.

    Ale konfirmata nie zlamiesz w przeciwienstwie do wkretu kg ktory jak
    pusci na laczeniu to cale polaczenie szlag trafia :-) Postawilbym stowe,
    ze na deseczce przykolkowanej do sciany i do niej przykreconej prostopadle
    drugiej na dwoch konfirmatach moglbym stanac (80kg) i by wytrzymala.
    Kolki z kg by strzelily na 100%.

    Nie wymyslaj nowych teorii bo nie ma nic lepszego niz konfirmat do
    laczenia plyt meblowych. Kazdy "skrecasz mebli" zwany czasem stolarzem
    Ci to powie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-06-01 11:42:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 11:38:35 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > I zastanawiam sie co lepsze - konfirmaty, czy sruby nie wymagajace wiercenia np.
    > https://sklep.mebloart.eu/wkret-assy-4x50-opakowanie
    -500szt-zamiast-konfir,3,13777,13552

    Musialbys przetestowac, czy nie bedzie rozpychalo plyty meblowej. Moim
    zdaniem bedzie i bez wiercenia sie nie obedzie. Konfirmat gora :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-06-01 11:51:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    juz przesada), tylko porzadnie poskrecac, zwlaszcza tam, gdzie sruby nie beda
    widoczne (czli praktycznie wszeskie boczne scianki u mnie).

    Korpusy skręcaj solidnie konfirmatami z wszystkich stron, a potem obłóż
    boki ładnymi formatkami skręcanymi od środka (większość można ukryć pod
    np. zawiasem, czy prowadnicą). Boczki mogą być z płyty 16mm - tak są np.
    robione meble w ikei.

    Przykład:

    http://szyna.civ.pl/kuchnia/05.jpg

    Moja ostatnia "realizacja":

    http://szyna.civ.pl/kuchnia4.jpg
    http://szyna.civ.pl/kuchnia5.jpg
    http://szyna.civ.pl/kuchnia6.jpg

    Lodówka w zabudowie, cargo i cała reszta. Jakbym to zrobił na kołkach
    do KG to już by to było dawno w kawałkach wszystko :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.