  • 1. Data: 2013-04-17 10:24:40
    Temat: Szczepienie.
    Od: d...@d...dp.pl

    Witam,

    przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
    Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

    Pozdr.

    D.P.

  • 2. Data: 2013-04-17 10:31:43
    Temat: Re: Szczepienie.
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 17.04.2013 10:24, d...@d...dp.pl wrote:
    > Witam,
    >
    > przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
    > Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

    Fajnie ze poruszyles temat.
    Gdzie nalezy przechowac te zrazy? Ja juz robilem 2 podejscia i nic mi
    sie nie udalo :(

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-04-17 11:04:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-17 10:24, d...@d...dp.pl pisze:
    > Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.
    No nie jest to takie oczywiste, bo można je też pobrać wczesną wiosną.
    Im dłużej przechowywane zrazy, tym większa szansa, że im coś zaszkodzi.
    Z mojego (skromnego) doświadczenia miałem 0% udanych szczepień zrazów
    jesiennych (chyba miały zimą za ciepło) i połowę z wiosennych.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-04-17 11:13:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 10:31:43 +0200, Marek napisał(a):

    > Gdzie nalezy przechowac te zrazy?

    W lodówce.
    --
    XL
    http://gosc.pl/doc/1520456.Na-1000-pedofilow-400-to-

  • 5. Data: 2013-04-17 22:47:53
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-17 10:24, d...@d...dp.pl pisze:
    > Witam,
    >
    > przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
    > Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

    Moja zasada przy szczepieniach:
    - pobieram zrazy tuż przed szczepieniem,
    - szczepię na początku marca do połowy kwietnia (wszystko zależy
    od pogody czyli od temperatur).
    http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/1,113393,6265050,Szcze
    pienie_drzew.html
    http://rod.lomza.pl/documents/wspolne/Szczepienie_po
    dstawy.pdf

    - można oczkować (okulizacja) latem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Okulizacja
    http://www.google.pl/search?q=okulizacja&hl=pl&tbm=i
    sch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9ghvUYOsB4jVtQaJ0oDADA
    &sqi=2&ved=0CDMQsAQ&biw=1024&bih=653

    Pozdrawiam Krycha.

  • 6. Data: 2013-04-17 23:59:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 22:47:53 +0200, Krycha_net napisał(a):

    > Moja zasada przy szczepieniach:
    > - pobieram zrazy tuż przed szczepieniem,
    > - szczepię na początku marca do połowy kwietnia (wszystko zależy
    > od pogody czyli od temperatur).

    Przecież wtedy drzewa są już pobudzone, a zrazy mają być pobrane w fazie
    anabiozy, czyli najlepiej jesienią lub zimą, i przechowane przez okres
    zimy.
    http://www.wymarzonyogrod.pl/pielegnacja-ogrodu/rozm
    nazanie-roslin-przechowywanie-roslin/pozna-jesien-na
    jlepszy-termin-pobierania-zrazow-czyli-pedow-drzew-o
    wocowych-przeznaczonych-do-szczep,13_1754.html
    http://www.e-ogrodnik.vot.pl/?p=335
    Tu piszą też, ze pestkowe bardzo trudno się przyjmują.

    --
    XL
    Rektor Politechniki Warszawskiej... śpiewa, proszempaństwa:

  • 7. Data: 2013-04-18 15:45:32
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-04-17 23:59, Ikselka pisze:

    > Przecież wtedy drzewa są już pobudzone, a zrazy mają być pobrane w fazie
    > anabiozy, czyli najlepiej jesienią lub zimą, i przechowane przez okres
    > zimy.

    Piszę w oparciu o moje doświadczenie. Zwróć uwagę, że napisałam
> [...]

    wocowych-przeznaczonych-do-szczep,13_1754.html
    > http://www.e-ogrodnik.vot.pl/?p=335
    > Tu piszą też, ze pestkowe bardzo trudno się przyjmują.

    Z mojego doświadczenia trudno przyjmują się szczepienia brzoskwiń
    i wiśni, natomiast śliwy bez problemu.

    Bez problemu przyjęły się szczepienia aronii na jarząbie pospolitym.

    Krycha.

  • 8. Data: 2013-04-18 15:53:42
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 10:24:40 UTC+2 użytkownik d...@d...dp.pl napisał:
    > Witam,
    >

    > przypomina, że nadeszła pora szczepienia.
    >
    > Oczywiście zrazy trzeba było ścinać w grudniu.

    Niekoniecznie.
    A, co będziesz szczepił?

    Pozdrawiam jak zwykle
    skryba