  • 761. Data: 2021-07-01 17:37:16
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 01.07.2021 o 08:43, WS pisze:

    > a niby jakie? niezbadanego leku na katar nikt warunkowo nie dopuści do użycia

    A niby dlaczego nie? Eksperymentalne terapie niekoniecznie raka, które
    się przechodzi na własne ryzyko, są jak najbardziej w stosowaniu - np.
    terapie antyalergiczne.

    > No właśnie, dlatego wspomniałem o "ekspertach", aktualnie udowodnią każdą tezę jak
    się zapłaci :(

    Coś w tym jest, bo naukowcy są zależni od kasy w dużej mierze, ale
    odrzucanie całkowite wszelkich ekspertyz jest jeszcze bardziej
    bezsensowne. Trzeba po prostu liczyć się z tym, że badania mogą wciąż
    przynosić nowe rezultaty, co wynika samo przez się z rozwoju nauki.
    Przypisywanie wszelkich zmian uwarunkowaniom politycznym byłoby paranoją.

    całkowicie odwrotne tezy udowodnić, np:

    > Kolejny przykład: https://wydarzenia.interia.pl/news-izrael-kilkunastu
    -tysiecy-uczniow-objetych-kwarantanna-zamkn,nId,5330
    565
    > Izrael, zaszczepione ~50% populacji, wzrost zachorowań, nowe przypadki to ~50% w
    pełni zaszczepieni. Ja bym powiedział, że te szczepionki nie działają, a " Według
    ekspertów nie świadczy to jednak o niskiej skuteczności szczepionek, ale o
    nieosiągnięciu jeszcze odporności zbiorowej" ;)

    Informacja w artykule jest szczątkowa, ale można przypuszczać, że skoro
    mowa w nim głównie o uczniach, to chodzi o osoby niezaszczepione. Poza
    tym od dawna mówi się, że szczepionka nie chroni w pełni przed infekcją,
    ale gwarantuje lekki przebieg w razie zakażenia.

    > e.. zupełnie nie zrozumiałaś
    > Nie wiadomo nic o pochodzeniu... Wskazałem jak wygląda podejście
    naukowców/ekspertów do badań
    > Po mojemu: najlepsza uczelnia na świecie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uniwersytet_Harvarda

    Zrozumiałam, może nawet lepiej niż Ty, bo w artykule nigdzie nie ma mowy
    o tym, że jest czy była całkowita pewność co do pochodzenia wirusa. Były
    *przypuszczenia*, których naukowcy nie chcieli podejmować: "naukowiec z
    Harvardu Alina Chan przyznała, że ona i jej koledzy byli wcześniej
    niechętni publicznemu wspieraniu teorii o wycieku z laboratorium z
    niechęci do Trumpa".

    Nie ma pewności co do pochodzenia wirusa do tej pory. A rzekome "dowody"
    wskazujące na laboratoryjne pochodzenie wirusa, czyli jego zjadliwość,
    to zaledwie poszlaki, które inni naukowcy oceniali jako dowód na coś
    wręcz przeciwnego, ponieważ tego typu koronawirusy podobno z czasem
    łagodnieją, jak właśnie przywoływany SARS-COV-1.

    Oczywiście to niedobrze świadczy o naukowcach, że nie chcą iść w jakimś
    kierunku, jeśli nie jest dla nich poprawny politycznie, no ale to są też
    tylko ludzie.

    > prowadzą badania (za państwową kasę m.in) , otrzymują jakiś rezultat i... zatajają,
    czy wręcz ogłaszają dokładnie przeciwny bo... prawdziwy wynik ich pracy byłby na rękę
    Trumpowi, którego hejtują ;)

    Tutaj mnie to trochę dziwi. Nie śledziłam tego zbyt dokładnie, ale zdaje
    mi się, że Trump od samego początku w ogóle lekceważył temat pandemii,
    negując ją. Zatem dlaczego miałoby mu to być na rękę?

    --
    Ewa

  • 762. Data: 2021-07-01 17:38:56
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 01.07.2021 o 12:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Znam ludzi bardzo inteligentnych to robiących.

    To prawda, są tacy. Ale z tego co zauważyłam, są oni ogarnięci swego
    rodzaju oszołomstwem pod wieloma innymi względami także.

    --
    Ewa

  • 763. Data: 2021-07-03 12:35:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Jun 2021 21:07:08 +0200, FEniks

    > Jaka logika pozwala na równoczesne stwierdzenie, że nie znamy skutków
    > ubocznych oraz że skutki uboczne zamiatane są pod dywan?
    >
    > NB Wątpię, żeby obecnie był jakikolwiek lek czy szczepionka pod takim
    > obstrzałem jak szczepienia p/covid.

    W pigułce to o czym tutaj była dyskusja:
    https://www.youtube.com/watch?v=qAZRgzL57Wc

    Ale jak gość powiedział, zaszczepił siebie, namówił rodzinę, pewnie nie
    zależy mu na ich zdrowiu, bo dla niego liczy się kasiora którą na tym
    zarobił. Eh...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 764. Data: 2021-07-03 14:59:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > A niby dlaczego nie? Eksperymentalne terapie niekoniecznie raka, które
    > się przechodzi na własne ryzyko, są jak najbardziej w stosowaniu - np.
    > terapie antyalergiczne.

    Jest zasadnicza różnica między eksperymentalną terapią (metaforycznego)
    kataru i terapią raka (też metaforycznego -- chodzi o każdą ciężką,
    śmiertelną chorobę). W tym drugim przypadku pacjenci w szpitalach biją
    się, żeby to na nich prowadzono "eksperyment". To logiczne -- do badań
    klinicznych dopuszczone są leki, o których już wiadomo, że są znacznie
    bardziej skuteczne od wcześniej używanych, a dodatkowo wiadomo, że
    ryzyko skutków ubocznych jest niewielkie. Inaczej by się nie opłacało
    wszczynać drogiego i długotrwałego procesu dopuszczenia, nie mając szans
    na powodzenie. Brak dopuszczenia po badaniach to rzadkie przypadki.
    Z katarem jest inaczej, na katar się nie umiera, a wprowadzenie leku
    do aptek również kosztuje. Dlatego wszyscy mają to w nosie.

    Jarek

    --
    -- Pane Havranek, za dva roky budeme mít komunismus.
    -- Ja se nebojím. Ja mám rakovinu.

  • 765. Data: 2021-07-05 11:49:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 27.06.2021 o 23:55, Uzytkownik pisze:
    > Chcecie się licytować? Chcecie opowiadać zasłyszane opowiastki, że
    > ciotki szwagra, brata zięć, słyszał od kolegi znajomego, że
    > prawdopodobnie jakiś znajomy jego znajomego chyba miał covida, bo dwa
    > razy mu się kichło i w kolanie mu strzykało?

    Każdy ocenia z własnej perspektywy.

    To co się działo w szpitalach nie było ponoć niczym nadzwyczajnym jeśli
    chodzi o ilość chorych w stanie cieżkim.
    Profesor Kuna opowiadał o tym, że zawsze w tych okresach szpitale są
    przepełnione i chorym szuka się szpitali czasem i 100km dalej.

  • 766. Data: 2021-07-05 23:13:31
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > wszczynać drogiego i długotrwałego procesu dopuszczenia, nie mając szans
    > na powodzenie. Brak dopuszczenia po badaniach to rzadkie przypadki.

    Dokładnie tak. Z tym że te "badania" to ostatnia faza, którą się
    przeprowadza na ochotnikach, po wykluczeniu ew. zagrożeń w badaniach
    laboratoryjnych.

    > Z katarem jest inaczej, na katar się nie umiera, a wprowadzenie leku
    > do aptek również kosztuje. Dlatego wszyscy mają to w nosie.

    Tu mam wątpliwości, bowiem "leków na katar" (dosłownie i w przenośni) w
    aptekach są tysiące. Większość z nich opiera się na pewno na tym samym
    środku działającym, ew. z innymi dodatkami. Podejrzewam, że dopuszczenie
    takiego leku jest o wiele łatwiejsze.

    Co natomiast zrobić z choroba dziwną, z jaką mamy do czynienia, która
    jednych zabija, a inni jej nawet nie zauważają? Oto jest pytanie.

    --
    Ewa

  • 767. Data: 2021-07-05 23:14:58
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 05.07.2021 o 11:49, quent pisze:

> [...]
    > Profesor Kuna opowiadał o tym, że zawsze w tych okresach szpitale są
    > przepełnione i chorym szuka się szpitali czasem i 100km dalej.

    Liczba zgonów jednakowoż tej opinii nie potwierdza.

    --
    Ewa

  • 768. Data: 2021-07-06 08:52:27
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 05.07.2021 o 23:14, FEniks pisze:
    > Liczba zgonów jednakowoż tej opinii nie potwierdza.

    I mówił coś jeszcze o paraliżu służby zdrowia związanej z procedurami
    cowidowymi. Lekarze odchodzili na kwarnantannę wraz z połową oddziału i
    nie miał kto leczyć.
    Na moje oko to jest kryminał co oni zrobili i mam nadzieję, że w końcu
    za to bekną.

  • 769. Data: 2021-07-06 15:02:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > aptekach są tysiące. Większość z nich opiera się na pewno na tym samym
    > środku działającym, ew. z innymi dodatkami. Podejrzewam, że dopuszczenie

    Podzielam te podejrzenia. Moja poprzednia uwaga dotyczyła tego, że
    w przypadku "leków na katar" mało kto jest zainteresowany badaniami
    i dopuszczeniami nowych substancji czynnych, które wyleczą katar
    w sześć zamiast w siedem dni.

    > Co natomiast zrobić z choroba dziwną, z jaką mamy do czynienia, która
    > jednych zabija, a inni jej nawet nie zauważają? Oto jest pytanie.

    Szczepić. Tak się szczęśliwie w tym nieszczęściu złożyło, że prace nad
    tego typu szczepionkami trwały od wilu lat, a w chwili pojawienia się
    tego draństwa były na ukończeniu. A teraz mamy najlepiej przetestowane
    szczepionki -- zamiast badań klinicznych na marnych tysiącach przypadków,
    od razu miliard prób.

    Jarek

    --
    Raz w jednym instytucie uczeni na wszelkie sposoby
    Robili doświadczenia, jak by tu osłabić mikroby.

  • 770. Data: 2021-07-06 17:30:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Szczepić. Tak się szczęśliwie w tym nieszczęściu złożyło, że prace nad
    > tego typu szczepionkami trwały od wilu lat,

    jak się okazuje badania nad tym wirusem także trwały od wielu lat, ale
    to tylko koincydencja

    a w chwili pojawienia się
    > tego draństwa były na ukończeniu. A teraz mamy najlepiej przetestowane
    > szczepionki -- zamiast badań klinicznych na marnych tysiącach przypadków,
    > od razu miliard prób.

    w zasadzie to będziemy mieli jak zakończą testy, czyli w zależności od
    producenta najwcześniej za kilkanaście miesięcy - tylko wtedy nie będą
    już potrzebne, bo na wariant alfa&omega i kolejne oznaczane chińskimi
    znaczkami (bo tych znaków jest więcej niż liter w alfabecie) już nie
    będą działać

    > Jarek

    Lukasz