  • 1. Data: 2013-08-12 07:40:44
    Temat: Szpachlowanie płyt karton-gips
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    Witam
    Ilu fachowców tyle mądrych rad, jak to mówią. Pora zatem samemu zabrać
    się do pracy. Mam do wyszpachlowania płyty na poddaszu użytkowym. Co
    zastosować na łączenia: fizelinę, taśmę papierową, czy siatkę? Każdy
    mówi co innego. Jaką szpachlę zastosować? Jeden poleca tzw. szpachlę do
    spoin, gdzie opakowanie 5kg kosztuje 30 zł, inny zaś szpachlę z worka,
    bo tym mu się dobrze robi. Ale jak potem jest z trwałością, kiedy
    występują pęknięcia. I jeszcze jedno pytanko. Jak wykonujemy połączenie
    ściany na której położony jest tynk gipsowy z płytą karton gips? Czy
    odbywa się to poprzez specjalne narożniki?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-12 19:43:53
    Temat: Re: Szpachlowanie płyt karton-gips
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > fizelinę, taśmę papierową, czy siatkę?

    Zadne z wymienionych. Jest gotowy gips/szpachla do spoin, zawiera wlókna
    celulozy, czy czegos w tym stylu. Twardsze to niz gips, ale nic nie
    peka, nie kurczy sie schnac, gladkie na tyle, ze mozna malowac.
    Nie wiem jak to sie przedstawia cenowo w stosunku do tasm i calej
    reszty, ale milo wspominam dzien, w ktorym przestalem sie chrzanic z
    fizelina, czy siatka, wyrownywaniem zeby schowac wystajaca siatke, z
    pekaniem gipsu na tej siatce, z naprawianiem tego co peklo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2013-08-12 23:13:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2013 07:40:44 UTC+2 użytkownik Einstein napisał:

    > Ilu fachowców tyle mądrych rad, jak to mówią. Pora zatem samemu zabrać
    > się do pracy. Mam do wyszpachlowania płyty na poddaszu użytkowym. Co
    > zastosować na łączenia: fizelinę, taśmę papierową, czy siatkę? Każdy

    Tylko i wylacznie tasmy stairflex'a. Na laczenia plaskie - tuff tape,
    na narozniki wewnetrzne / zewnetrzne i w miejsca gdzie "wiesz ze spieprzyles"
    tudziez masz obawy co do solidnosci rusztowan - tasme midflex. Do kupienia
    wylacznie w dobrych skladach lub co bardziej polecam bo taniej - sklepy
    internetowe / allegro. Nic lepszego obecnie na rynku nie znajdziesz!

    Siateczke sobie calkowicie daruj - ona jest najgorsza z wszystkiego.
    Fizelina / tasma papierowa - od bidy mozna zastosowac ale po co jak
    tasmy stairflexa sa 10 x mocniejsze :) Zapomnisz o peknieciach jak ich
    uzyjesz, a robota (szczegolnie narozniki! np. obrobki okien dachowych)
    to bajka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.