  • 31. Data: 2016-06-04 13:06:39
    Temat: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Przy stawkach jakie są wspomniane (od 10 do 20zł za m2) i ich górnych
    wartościach, czyli 20zł/m2 to 1000zl za 50-cio metrowe mieszkanie 2
    pokojowe. Do tego liczniki (ciepło zakładam i tak w czynszu) i wychodzi
    1300-1500zł (prąd, gaz, internet, woda ciepła, woda zimna, jakiś fundusz
    remontowy, opłata dla zarządcy, przeglądy kominiarskie itp). Szału nie
    ma tak szczerze mówiąc. W większości miast w Polsce za te pieniądze
    wynajmie się podobne mieszkanie w podobnej cenie. Jeśli do tego zacznie
    się te mieszkania budować na terenach miejskich i wojskowych, to okaże
    się, że wylądujemy za zadupiu z czynszem jak w mieście.

    Przy opłacie powiedzmy z połowy stawki, czyli 15zł za takie samo
    mieszkanie zapłacimy 750zł + liczniki - w moim mieście za tyle można już
    wynająć małe mieszkanie. A do tego nie masz żadnych obostrzeń, które na
    pewno znajdą się w umowie z Państwem jak np. konieczność zamieszkania
    (teraz wynajmując mieszkanie od osoby prywatnej nikogo nie interesuje
    czy w nim przebywasz, czy nie. Masz po prostu płacić). W mieszkaniach od
    państwa pewnie będzie jak kiedyś w mieszkaniach spółdzielczych - nie
    mogły stać puste, bo to groziło wykluczeniem i utratą prawa do
    zamieszkania. Tak więc odpadnie możliwość wyjazdu np. za granicę, by
    sobie dorobić bo zaraz życzliwi doniosą. Teraz możesz wynająć mieszkanie
    na spółkę z kimś, a podejrzewam że w tych od państwa będzie jakiś klucz:
    ileś tam metrów na osobę. Pewnie znając tolerancyjność naszego kraju
    związki partnerskie i inne konkubinaty, single, pary jednopłciowe itp.
    nie będą miały szans na lokal.

    Mam natomiast pewność, że powstanie spółka DOMY POLSKIE lub podobna w
    nazwie, a znajomi królika już gromadzą sprzęt by zacząć budowy. Nie
    wierzę w uczciwość i dobre zamiary tego rządu.

    Zapłaciłem już sporo podatków, VATu itp. Podejrzewam, że są osoby które
    w swoim całym życiu nie zapłacą tyle co ja już wpłaciłem na konta
    skarbówki, a mam niecałe 40lat. Od początku "dobrej zmiany" nie zapadła
    żadna decyzja, ani nie została podjęta żadna ustawa by takim jak ja,
    powiedzmy z klasy średniej coś w życiu ułatwić. To ja sponsoruję socjale
    darmozjadów, zrzucam się na ich 500+ i inne formy darowizn. Od kilku
    miesięcy przenoszę swoją aktywność na niemiecką stronę - zamieszkanie w
    terenie przygranicznym mi to ułatwia. Tam zacząłem płacić podatki.
    Dostaję Kindergeld, który w Polsce mi się nie należał bo mam jedno dziecko.
    Nie jestem traktowany jak dojna krowa, bo kwota wolna jest wyższa niż u
    nas. Od podatku odliczam dojazdy do pracy (w Polsce miałem taką samą
    odległość do pracy jak teraz - 35km i złotówki nie odliczyłem. Tu mam 30
    centów za 1km - choć liczone tylko w jedną stronę). Odliczam od podatku
    czesne za szkołę dziecka w Polsce itp. Będąc w pierwszej klasie
    podatkowej nie mam nawet obowiązku składania zeznania rocznego.

    Mam taką pracę, że dużo podróżuję - zwiedziłem Stany, część Azji, Europę
    wzdłuż i wszerz. Kocham Polskę i uważam ją za jeden z najfajniejszych
    krajów do mieszkania, ale nie jestem w stanie ogarnąć tej mowy
    nienawiści i jadu sączącego się z ust polityków, tak jak i cholernego
    kościoła którego macki ogarniają całą Polskę cofając nas o wieki w
    czasie. Mamy tak mądrych i pomysłowych młodych ludzi którzy prowadzą
    swoje firmy pomimo braku wsparcia ze strony państwa - pomóżmy im, bo to
    oni będą sponsorować nasze emerytury za kilkadziesiąt lat! Dlaczego
    marnujemy takie talenty? Historia już wielokrotnie pokazała do czego
    prowadzą takie rządy jak ten aktualny w Polsce - NIGDY do niczego
    dobrego. Dlaczego bierzemy za przykład Węgry, które niczego wielkiego
    nie osiągnęły? Dlaczego nie możemy skorzystać w przykładów krajów
    będących mocarstwami, gospodarkami nakręcającymi inne gospodarki? Czy
    chcemy być krajem machającym szabelką odizolowanym od reszty patrzącej
    się na nas z politowaniem? Zablokowane przepływy pieniędzy rozłożyły na
    łopatki niejedno państwo. To samo może zdarzyć się u nas gdy dalej
    będziemy brnąć w ten ślepy zaułek. I wtedy dopiero się okaże, że ten
    kolos stoi jednak na glinianych nogach. Musimy szanować sąsiadów i żyć z
    nimi w zgodzie. Nie jesteśmy pępkiem świata, ani narodem wybranym jak
    niektórzy myślą. Zły klimat dla firm bardzo szybko może poskutkować
    przenosinami tych firm do Czech, na Słowację itp. a to będzie początek
    zapaści kraju.
    Piotr

  • 32. Data: 2016-06-04 13:17:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 13:06:44 UTC+2 użytkownik gobo napisał:

> [...]
    > żadna decyzja, ani nie została podjęta żadna ustawa by takim jak ja,
    > powiedzmy z klasy średniej coś w życiu ułatwić. [...]

    Brawo - w koncu normalny glos na grupie :) Ale nie licz, ze tu ktos Cie
    zrozumie. Kris zaraz napisze ze mamy sie lepiej niz etatowiec, bo telefon
    i paliwo mozemy sobie odliczyc od podatku, a on nie :-)

    > niektórzy myślą. Zły klimat dla firm bardzo szybko może poskutkować
    > przenosinami tych firm do Czech, na Słowację itp. a to będzie początek
    > zapaści kraju.

    Do Ostravy mam 30 minut samochodem (10 minut do autostrady, 20 minut
    darmowa A1 i jestem w duzym Czeskim miescie). Do Slowacji niewiele dalej.
    Narazie nie mysle o zadnych ruchach migracyjnych ale informacje jakie dochodza
    od rzadu o calkowitej zmianie systemu podatkowego napawaja mnie lekkim
    niepokojem... Moj interes jest praktycznie w calosci "wirtualny" i mozna go
    przeniesc w jeden dzien do innego kraju.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2016-06-04 13:28:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 13:17:15 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Brawo - w koncu normalny glos na grupie :) Ale nie licz, ze tu ktos Cie
    > zrozumie. Kris zaraz napisze ze mamy sie lepiej niz etatowiec, bo telefon
    > i paliwo mozemy sobie odliczyc od podatku, a on nie :-)

    wiesz co - jest różnica miedzy zauważeniem ze pis nie ma propozycji dla klasy
    sredniej
    http://wpolityce.pl/polityka/295366-pis-nie-ma-ofert
    y-dla-klasy-sredniej-partia-jaroslawa-kaczynskiego-w
    yraznie-stawia-dzis-na-model-skandynawskiego-rownani
    a-w-dol

    a tymi bredniami o kosciele. Koles wie ze są problemy ale kompletnie błądzi jesli
    chodzi o odpowiedzi.

    b.

  • 34. Data: 2016-06-04 13:46:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wysokosc stawki okreslona jest w ustawie i nie mozesz nia manipulowac bo Ci tak
    wygodnie. W Lodzi to dziala. W wyremontowanej kamienicy czynsz to niecale 10zl/m?.
    Lodzkie kamienice przechodza remonty kapitalne. Obstawiam ze koszt remontu jest
    wyzszy niz postawienie nowego wspolczesnego budynku. W nowo budowanych domach w
    mieszkaniami do najmu zgodnie w obowiazujacymi przepisami czynsz nie moze przekroczyc
    5zl/m?. Prawdopodobnie zmienia w starych przepisach czas amortyzacji budynku z
    trzydziestu do dwudziestu lat. Bo to pozwoli na czynsz w granicach 8zl/m?. Dziwna
    logika z mkeszkaniem na zadupiu. Wszyscy tutaj sobie chwala mieszkanie na zadupiu.
    Jak postawia blok na obrzezach miasta i dorobia nowa droge, puszcza komunikacje
    miejska to zrobia tym prezent ludziom a nie utrudnienie.

  • 35. Data: 2016-06-04 13:54:35
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Szydło powiedziała, że koszt jednego m2 będzie wahał się pomiędzy 10 a
    20zł za m2. Do tego doliczone zostanie 20% od całości jeśli będziesz
    deklarował,że chciałbyś kiedyś odkupić to mieszkanie. Oczywiście opłaty
    nie są wliczone. Chcą wykorzystać tereny kolejarzy, które stoją odłogiem
    oraz tereny wojska.
    http://tvn24bis.pl/nieruchomosci,83/mieszkanie-plus-
    siedem-pytan-o-rzadowy-program,649551.html
    krótki link:
    http://ujeb.se/VREhM
    Piotr

  • 36. Data: 2016-06-04 14:21:45
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >W Warszawie pewno bardzo duzy.

    NIekoniecznie, koszty samej budowy tam tez sa duze. Poza tym co, Szydlo
    mówila o programie dla warsiawioków?

  • 37. Data: 2016-06-04 14:22:42
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Na razie jedyna pewna rzecza jest to ze mowia ze chca cos zrobic.

    Uhm: "trzy miliony mieszkań", skad my to znamy?

  • 38. Data: 2016-06-04 14:25:15
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 08:21:44 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Nie mierz wszystkich swoja miarka :)

    Cóz w mojej miarce kradzież własności intelektualnej jest wysoko, innej
    miarki nie mam. Choć wiem, że niektórych nie maja na swej skali takiej
    pozycji w ogóle.

  • 39. Data: 2016-06-04 15:24:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wysoka to nie bezwzgledna. Czyli tez kradniesz ale usprawiedliwiasz to tym ze malo.
    Witamy w najwiekszym na Ziemi klubie.

  • 40. Data: 2016-06-04 15:44:43
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-04 o 12:20, Budyń pisze:
> [...]
    głupkowaty "analityk" twierdził że się nie da za tą kase. U nas się "da" od dawna

    > nie dziwie sie twojemu sceptycyzmowi - ludzie potrafią wydawac pieniądze (z
    kredytu!!!) wydawać baaardzo głupio/nieracjonalnie.
    > Gdy ktos jest bogaty i wydaje kase na najlepsze kafelki -nie ma sprawy. Ale jesli
    to robi biedak (czyli ten który musi na budoę pożyczać) to jest głupi. A potem sie
    dziwi ze budowa go kosztowała 2x wiecej niż moga sie pochwalic ci rozsądniejsi.

    Ja też uważam, że można wybudować niedrogo dom, ale 1250 zł / m2 z
    wyposażeniem i ogrodem, to można między bajki włożyć.

    Już pomijając koszty grubych prac murarskich, to samo wyposażenie kuchni
    to jest dobre 25 tysięcy, jedna łazienka - 10 tysięcy (a z reguły są
    dwie), c.o. przy dobrych wiatrach 30 tysięcy, okna prawie dycha. Weź
    sobie teraz dom 130-140 m2, czyli taki jakich się pewnie standardowo
    buduje u nas najwięcej i wybuduj i wyposaż go za 170 tysięcy. Jakieś
    brednie.

    Pozdrawiam,
    MW