  • 41. Data: 2023-09-28 12:58:18
    Temat: Re: Takie ciekawostki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 11:55 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > ~95% - super wynik.
    >
    > U mnie 87% ale niestety drzewo sasiada zasłania plus nieoptymalne
    > połozenie czesci paneli. Optymalizatory pomagaja ale z chuja bata nie
    > ukrecisz :)

    Pogoda dobra to i wynik dobry.
    Jeszcze dzień i wrzesień będę miał lepszy niż kwiecień, mam już ponad 2
    MWh zrobione we wrześniu.
    Max miałem w czerwcu - 3,75 MWh

    Też ma cień drzewa na jednej instalacji - maj, czerwiec, lipiec jest
    praktycznie bez cienia (jest do 10-10.30). Teraz to wygląda tak:

    https://zapodaj.net/plik-AVFxlUYWHJ

    cała lewa strona bez paraboli to cień. Na oko mam teraz przez to z 30%
    mniej produkcji z tej instalacji.
    Mam tam 2 stringi po 15 paneli każdy i w jednym stringu zacienionych jest
    10 paneli. Trochę szkoda mi kasy na optymalizatory, jak jeszcze potanieją
    to może dołożę.

    TG

  • 42. Data: 2023-09-29 17:55:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > zacienionych jest 10 paneli. Trochę szkoda mi kasy na
    > optymalizatory, jak jeszcze potanieją to może dołożę.

    U mnie to w ogole jest metlik.
    Bo z jednej strony drzewo (które niedługo mam nadzieje zniknie), z
    drugiej strony czesc paneli na dachu płaskim gdzie jest parter i pietro
    a druga czesc tam gdzie tylko parter no i siła rzeczy te nizsze w
    któryms momencie zasłania wyzsza czesc domu - stad czesc instalacji ma
    optymalizatory.

    Tak na marginesie - z czego moze wynikac fakt ze na rachunku za prad za
    2022 mam z jednej strony obciazenie za 100kwh pradu, z drugiej strony
    informacje ze prawie 1000mwh mam w magazynie do wykorzystania w
    kolejnym okresie rozliczeniowym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 43. Data: 2023-09-29 19:19:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 17:55 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > 2022 mam z jednej strony obciazenie za 100kwh pradu, z drugiej strony
    > informacje ze prawie 1000mwh mam w magazynie do wykorzystania w

    Coś namieszałeś, zerknij na fakturę i podaj poprawne liczby i jednostki.

    TG