  • 21. Data: 2013-10-06 22:51:25
    Temat: Re: "Tania" wierzba - kogos porabalo
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2013 22:27:28 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    międzynarodowymi ustaleniami zawsze podaje się na jednostkę masy. Brykiet z drewna
    sprzedaje się na kilogramy/tony. Wyjątkiem są paliwa gazowe. Bo łatwiej zmierzyć. Z
    jakiego drewna by nie był zrobiony to zawsze ma praktycznie taka samą wartość
    opałową. Kumasz nieuku? Jak myślisz że mieszkając w slumsie nazywanym przez Ciebie
    domem to jesteś mądrzejszy. To się mylisz.

    > Już tu kiedyś próbowałeś udowadniać, że nie ma znaczenie jakie drzewo
    >
    > kupujesz, bo i tak wszystkie mają zbliżoną kaloryczność. W tonie, może i
    >
    > owszem. Problem tylko taki, że nikt drzewa na tony nie sprzedaje.
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > MW

    Byś się zdiwił z tym nie sprzedawaniem na tony. Wczoraj był jakiś program w stylu
    ekologia itp. Jakaś firma kupiła kombajn do ścinania. Ścina, okorowuje, tnie na
    odcinki o zadanej długości i waży. Operator jak podawał wydajność to podał ją w
    tonach na zmianę. Od początku świata drewno z lasu sprzedawali w metrach
    przestrzennych. Bo zważyć nie mogli. Jak mogą zważyć to bardzo szybko przejdą na
    tony. Czego sobie i Wam życzę.

  • 22. Data: 2013-10-06 23:12:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2013 13:49:01 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

    Dialog jest z tego samego wieku, z ktorego jest Usenet...

    > Daj adres tego byle tartaku, na tyle blisko Warszawy by koszty transportu tych 5-10
    m3 nie zżarły całej oszczędności z dużą nawiązką.
    > Kilka lat temu szukałem, bez sukcesu. Sąsiad szuka cały czas, i przekonuje że jak
    kupimy tira to się opłaci (tylko ani on ani ja nie mamy gdzie przechować takiej
    ilości drewna).

    Nie znam oklic Wa-wy, znam okolice Krakowa. Podzwon po tych waszych
    mazowieckich wioskach, na pewno cos znajdziesz.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 23. Data: 2013-10-07 00:13:44
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2013 22:31:50 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > kogutek sprzedaje...

    Ja nie. Ale na Allegro ktoś na kilogramy sprzedaje wierzbę energetyczną. Na stacji
    benzynowej widziałem drewno w workach. Też na kilogramy było. Największy opór żeby
    dalej na metry przestrzenne sprzedawać będą dawali sprzedawcy.

  • 24. Data: 2013-10-07 09:05:58
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    O trocinach:w okolicach W-wy nie ma szans.wszystko idzie pod borówkę,lub na
    pellet.Kilka lat temu potrzebowalem jakieś 30 m3,to placilem 50 zl za m(liczony po
    wymiarach skrzyni sam.)
    Wierzba:znam rolnika którego wnusio namówilna taką plantację(byly doplaty).Po
    zainkasowaniu doplaty wnusio się zmyl,a dziadek zostal z bodaj hektarem wierzbowej
    puszczy.Koszt wynajęcia maszyn do cięcia i pelletowania zbliża się do wartości
    surowca.Najlepiej na calej zabawie wyszli sprzedawcy sadzonek.

    Swoją drogą,kiedyś widzialem EKOGROSZEK-produkt calkowicie syntetyczny,z opon, trocin
    i różnych takich...Póżniej gdy mialem piec z podajnikiem,próbowalem go znależć.Nie
    ma.Podobno glównym rynkiem zbytu tegoż groszku i pelletów są Niemcy.U nas jednak
    najbardziej oplaci się wągiel.Póki co...
    Pozdro.dolniak

  • 25. Data: 2013-10-07 13:47:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 października 2013 18:27:46 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Ale wszystko jedno - 500 zl za tone drewna o niskiej wartosci opalowej to
    > rownie chory pomysl.

    Dlaczego? 15% wilgotnosci to ma ok 16-17GJ, tyle samo co przecietny
    brykiet drzewny, ktorego cena jest bardzo rozna - patrzac na allegro
    to nawet 700-900 pln / 1t :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-10-07 13:54:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 13:47:59 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Dlaczego? 15% wilgotnosci to ma ok 16-17GJ, tyle samo co przecietny
    > brykiet drzewny, ktorego cena jest bardzo rozna - patrzac na allegro
    > to nawet 700-900 pln / 1t :)

    Zaraz bo chyba zle zrodlo zinterpretowalem - 16-17GJ / m3, a nie wiem ile
    wazy wierzba ;) Zaraz z ciekawosci doszukam tego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2013-10-07 14:03:13
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > Dlaczego? 15% wilgotnosci to ma ok 16-17GJ, tyle samo co przecietny
    > brykiet drzewny, ktorego cena jest bardzo rozna - patrzac na allegro

    Nie no, z grubsza sie zgadza.

    http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol8a/Nie
    dziolka.pdf

    3 strona PDFa tabelka z wartoscia opalowa. W stanie suchym (a 15% to juz
    IMO jest suche) wierzba ma 16,5MJ / kg, gdzie brykiet drzewny
    16,9-20,4MJ / kg.

    Taka wierzbe to sie oplaca dla siebie produkowac i mamy ogrzewanie za
    free, kosztem oczywiscie cholernie duzej ilosci pracy + obslugi pieca :)

    Ja mam jakies ~20ar terenu na ktorym wierzby rosna doskonale (bo jest
    podmokly - regularnie zalewany deszczami) - 3 lata temu scialem wszystko
    "do zera" i te cholery odrosly i maja juz jakies 8m wysokosci :D A to
    jakas dzika wierzba, energetyczna rosnie jeszcze szybciej.

    Wedlug goscia z 1ha mamy 30t z odrostow jednorocznych czyli z 20ar mialbym
    6t drewna do spalenia co roku! Po 2 latach liczac nawet 15MJ/kg mialbym
    90000MJ czyli ok 25 tys kWh energii, czyli idealnie na moj domek na CO+CWU
    ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2013-10-07 14:57:05
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 14:03:13 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > 90000MJ czyli ok 25 tys kWh energii, czyli idealnie na moj domek na CO+CWU

    Nie czytałeś ze nie podaje się wartości opałowej drewna na tonę tylko na metr
    przestrzenny.

  • 29. Data: 2013-10-07 16:36:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 14:57:05 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Nie czytałeś ze nie podaje się wartości opałowej drewna na tonę tylko na metr
    przestrzenny.

    He he - akurat w tej kwestii to nie wiem o co sie wszyscy Ciebie czepili,
    bo nie spotkalem sie jeszcze zeby np. brykiet sprzedawano na m3 :) Wylacznie
    na tony ;) Zreszta dyskutujemy o wartosci opalowej wierzby z linku allegro
    ktory podal autor a tam sie tez sprzedaje wagowo, a nie objetosciowo, nie
    rozumiem wiec co tam wszyscy naskoczyli na drob w postaci kogutka :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-10-07 21:35:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-06 22:51, k...@g...com pisze:

> [...]
    przestrzennych. Bo zważyć nie mogli. Jak mogą zważyć to bardzo szybko przejdą na

    Nie przejdą na tony z prostego powodu. Otóż mokre drzewo waży więcej niż
    suche, a w domowych warunkach sprawdzenie wilgotności i przeliczanie
    ceny w zależności od ilości wody w drzewie jest bardzo kłopotliwe.

    Dużo wygodniej jest sprzedawać i kupować na metry.

    Pozdrawiam,
    MW