  • 1. Data: 2011-08-16 13:54:14
    Temat: Tanie liczniki mocy.
    Od: "_THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Kupiłem w Lidlu "gniazdkowy" licznik energii za 35 zł i mam wątpliwosci:

    O ile przy routerze nieco mnie ździwiło pobieranie 85 wat (zasilacz
    zewnętrzny 12 V / 1,2 A), to przy laptopie 250 - 330 wat (zasilacz 90 W) to
    już raczej zdecydowanie zawyżone wskazanie.

    Być może takie tanie liczniki nie radzą sobie zupełnie z zasilaczami
    impulsowymi?

    W liczniku można ustawiać wskaźnik mocy, ale do każdego pomiaru osobno go
    wyliczać i ustawiać to duża pracochłonność, no ale jesli trzeba...

    Co z takim fantem począć?
    THX

  • 2. Data: 2011-08-16 14:22:56
    Temat: Re: Tanie liczniki mocy.
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 13:54:14 +0000 (UTC), _THX napisał(a):
    > Być może takie tanie liczniki nie radzą sobie zupełnie z zasilaczami
    > impulsowymi?
    Ogólnie sobie nie radzą - zobacz jakie napięcie pokazuje ten licznik a
    jakie prosty miernik uniwersalny - u mnie różnica była jakieś 10V.

    > Co z takim fantem począć?
    Pobawić się i oddać do sklepu jako wadliwy.

    --
    Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
    rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

  • 3. Data: 2011-08-16 17:41:46
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-16 15:54, _THX pisze:
> [...]
    >
    > W liczniku można ustawiać wskaźnik mocy, ale do każdego pomiaru osobno go
    > wyliczać i ustawiać to duża pracochłonność, no ale jesli trzeba...

    LOL ten z lidla nie ma wskaźnika mocy ?

    ja kupowałem takie liczniki na giełdzie po 10zł i wszystkie liczyły w
    miarę dobrze posiadały wskaźnik mocy cosfi

  • 4. Data: 2011-08-16 19:08:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "_THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W liczniku można ustawiać wskaźnik mocy, ale do każdego pomiaru osobno go
    > wyliczać i ustawiać to duża pracochłonność, no ale jesli trzeba...

    Wymień na inny sprawny
    Mam lidlowy i pokazuje dobrze (tzn na ile tą metodą sprzęt pozwala).

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-08-17 07:32:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    h.priv.pl
    *Pooh* napisał(-a):

    > Ogólnie sobie nie radzą - zobacz jakie napięcie pokazuje ten licznik a
    > jakie prosty miernik uniwersalny - u mnie różnica była jakieś 10V.

    To ja mam chyba trafiony miernik, bo o ile licznik pokazuje ~240V i
    wachnięcia są +/-1V, to miernik permanentnie faluje od 224V do 245V. I
    będzie to raczej wina miernika, bo takich fluktuacji napięcia nie dałoby
    się nie zauważyć na świecącej żarówce, która świeci z jednakową
    jasnością. A licznik też nie jakiś wypasiony: Vellman NETBPEM2
    http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id
    =374508 ale jak
    sprawdziłem go na żarówce 100W, to wiele się nie mylił w pokazywanej
    mocy

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-08-17 09:01:45
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 09:32:21 +0200, Big Jack napisał(a):
    > miernik permanentnie faluje od 224V do 245V
    No takie zmiany pewnie mógłbyś widzieć - chyba, że zachodzą nieskokowo.
    Co do napięcia zasilania to różne rzeczy się dzieją...
    http://pooh.homelinux.net/napiecie/

    --
    - bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    - dlaczego?

  • 7. Data: 2011-08-17 09:28:52
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .priv.pl
    *Pooh* napisał(-a):

    > No takie zmiany pewnie mógłbyś widzieć - chyba, że zachodzą
    > nieskokowo.

    Wprawdzie nieskokowo, ale na tyle szybko, że byłoby to uchwytne. Czas od
    min <=> max to ok. 3s

    Co do napięcia zasilania to różne rzeczy się dzieją...
    > http://pooh.homelinux.net/napiecie/

    Co tam się działo 29/30 tydzień?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-08-17 11:35:53
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 11:28:52 +0200, Big Jack napisał(a):
    > Co do napięcia zasilania to różne rzeczy się dzieją...
    > Co tam się działo 29/30 tydzień?

    Napięcie spadło :-)

    Nie pamiętam co to i czy w ogóle wiedziałem co to. Pewnie jakieś
    doziemienie gdzieś daleko od zabezpieczeń na średnim czy wysokim napięciu.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 9. Data: 2011-08-17 14:01:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    oh.priv.pl
    *Pooh* napisał(-a):

    > Napięcie spadło :-)

    U=28,6V. Ładny spadek :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2011-08-17 23:45:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pooh" 1...@p...priv.pl

    > Ogólnie sobie nie radzą - zobacz jakie napięcie pokazuje ten licznik a
    > jakie prosty miernik uniwersalny - u mnie różnica była jakieś 10V.

    A u mnie żadnej. :) Oba wskazują zazwyczaj 240 woltów. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'