  • 31. Data: 2012-04-23 14:59:33
    Temat: Re: Trzonek do siekiery
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Moze byc niejodowana?
    >
    > :)

    A co to za różnica, spożywcza cz drogowa :)

    pozdrawiam

  • 32. Data: 2012-04-23 21:13:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Apr 2012 15:11:16 +0200, Maciek napisał(a):

    (...)

    Czy ktos testowal mocowanie trzonka klinem drewnianym i dodatkowo
    metalowym, wbitym w poprzek?

    Widzialem niektore firmowe siekiery tak osadzane, ale "u ludu" chyba tylko
    metalowe kliny sie widuje...?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 33. Data: 2012-04-24 07:46:38
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie, pojechalem dzisiaj do wiejskiego sklepu rolniczego i zamowilem
    > trzonek akacjowy. Bedzie w poniedzialek. Zobacze, ile bedzie wart :>
    >
    > Jak sie nie sprawdzi, to bede suszyl jesion i rzezbil sam.

    krótki film instruktażowy załączam ;-)

    http://www.tinyurl.pl/?4e7gMGzl

    mcs

  • 34. Data: 2012-04-24 15:07:04
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > metalowym, wbitym w poprzek?
    >
    > Widzialem niektore firmowe siekiery tak osadzane, ale "u ludu" chyba tylko
    Ależ oczywiscie, mozna kupić taki zestaw naprawczy np. w LM Klin z
    buczyny i kontrklin- metalowy pierścień - koszt coś ok.3zł.
    Co do tej soili, to niezły zart.Co prawda sół 3ma wilgoć, ale przede
    wszystkim świetnie żre metal ,,!więc korozja aż się prosi.
    pozdrawia~M

  • 35. Data: 2012-04-24 16:21:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 13:07:04 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

    (...)

    O, w LM sa? Musze podjechac. Bardziej do mnie przemawia mocowanie
    drewnianym klinem z blokada.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 36. Data: 2012-04-24 17:19:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 16:21:13 +0200, Maciek napisał(a):

    > O, w LM sa?

    ... nie ma.

    Ale za to sa w Castoramie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 37. Data: 2012-04-25 00:22:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik mcs napisał:
    > Użytkownik "Maciek"<d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > krótki film instruktażowy załączam ;-)
    >
    > http://www.tinyurl.pl/?4e7gMGzl

    czerp wiedzę z youtube a zimą w trampkach będziesz chodził...

    Dziadek struga z klocka piłą wyciętego a porządny trzonek należy robić
    ze szczapy wyłupanej z klocka naturalnego - bo tylko łupanie a nie
    wycinanie piłą gwarantuje należytą równoległość słoi w trzonku!

    --
    Darek

  • 38. Data: 2012-04-25 08:57:56
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f9727aa$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...

    > krótki film instruktażowy załączam ;-)
    >
    > http://www.tinyurl.pl/?4e7gMGzl

    czerp wiedzę z youtube a zimą w trampkach będziesz chodził...

    chyba jednak nieodpowiednie znaki nterpunkcyjne wstawiłeś na końcu
    powyższej wypowiedzi

    Dziadek struga z klocka piłą wyciętego a porządny trzonek należy robić
    ze szczapy wyłupanej z klocka naturalnego - bo tylko łupanie a nie
    wycinanie piłą gwarantuje należytą równoległość słoi w trzonku!

    Właściwie, to już po sposobie pracy siekierą i nożem widać, że to amator,
    który pierwszy raz w życiu siekierę osadza, a wiedzę z książek czerpał.
    Ty ile takich łupanych stylisk zrobiłeś?

    mcs

  • 39. Data: 2012-04-26 10:29:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 00:22:29 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Dziadek struga z klocka piłą wyciętego a porządny trzonek należy robić
    > ze szczapy wyłupanej z klocka naturalnego - bo tylko łupanie a nie
    > wycinanie piłą gwarantuje należytą równoległość słoi w trzonku!

    Lupie sie, ale konce mozna obciac pilka. To, z czego dziadek struga, moze
    byc cwiartka odszczepiona z duzego kloca.

    Dziadek ma ewidentnie wprawe, a czy Ty sie znasz? Pokaz moze, co
    wystrugales, porownamy ;>

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 40. Data: 2012-04-26 10:51:21
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie, pojechalem dzisiaj do wiejskiego sklepu rolniczego i zamowilem
    > trzonek akacjowy.

    Wczoraj w c100 widziałem trzonki hikorowe.

    mcs