  • 1. Data: 2010-09-16 07:56:54
    Temat: Tymczasowy korek na PEXa
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Potrzebuję tymczasowo zatkać wyloty rur PEX, jak to zrobić prosto i
    odwracalnie? Czy są jakieś skręcane zaślepki do PEXa? Czy tylko
    rzeźba: przejściówka PEX/GW i korek gwintowany?

    Ewentualnie... ponieważ mam lekki zapas tych rurek, które chcę zatkać,
    chodzi mi po głowie sposób stosowany przy rurach PE: zagnieść, złożyć
    na pół i zacisnąć cybantem, tylko nie jestem pewien, czy PEX to
    zniesie, czy się np. nie połamie, nie rozwarstwi. Zagnieciona część
    byłaby oczywiście do odcięcia potem, ale czy to będzie szczelne w
    trakcie?

    J.

  • 2. Data: 2010-09-16 08:14:17
    Temat: Re: Tymczasowy korek na PEXa
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 16 Wrz, 09:56, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > zniesie, czy się np. nie połamie, nie rozwarstwi. Zagnieciona część
    > byłaby oczywiście do odcięcia potem, ale czy to będzie szczelne w

    Fachowcem nie jestem ale zaslepek nie widzialem. Ja bym chyba podszedl
    do tego tak ze pex i tak gdzies tam musi byc zakonczony zlaczka pex-
    gwint wiec i tak je musisz miec i zaslepienie ich wkrecana zaslepka
    bedzie tanie.

    W przypadku kiedy jednak zasada ze i tak na koncu jest zlaczka nie
    dziala (np masz jakies glowice dla pex-a i tam gwintow nie ma to dal
    bym zamiast docelowego weza jakas petelke wpieta w glowice i spowrotem
    w te sama glowice.

    W pozostalych wypadkach dalbym zestaw zlaczka-korek.

    No i zasugeruje pomyslec o zamontowaniu zaworow w kluczowych
    miejscach. Nie kosztuje duzo jak sie kupi 3-4 sztuki a potrafi
    zaoszczedzic mase klopotu podczas napraw.
    Jesli masz dom pietrowy to obowiazkowo dal bym zawor na parter i
    pietro aby podczas jakichs prac miec wode zawsze chociaz w jednym
    miejscu...

  • 3. Data: 2010-09-16 08:34:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Wrz, 10:14, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > do tego tak ze pex i tak gdzies tam musi byc zakonczony zlaczka pex-
    > gwint wiec i tak je musisz miec i zaslepienie ich wkrecana zaslepka

    Ale kłopotliwe dla mnie. PEXy wchodzą do mocno wypchanego szachtu,
    wprost do rozdzielaczy, oczywiście można je tam wykręcić, ale jakoś
    wydało mi się to bardziej kłopotliwym wyjściem.

> [...]
    > dziala (np masz jakies glowice dla pex-a i tam gwintow nie ma to dal
    > bym zamiast docelowego weza jakas petelke wpieta w glowice i spowrotem

    O, a to jest całkiem ciekawy pomysł, pomyślę, dzięki.

> [...]
    > Jesli masz dom pietrowy to obowiazkowo dal bym zawor na parter i
    > pietro aby podczas jakichs prac miec wode zawsze chociaz w jednym

    To jest instalacja CO, osobne rozdzielacze od parteru i poddasza mają
    oczywiście swoje zawory odcinające. Zaworków na poszczególnych nitkach
    nie robiłem, bo uznałem, że ich koszt nie zrównoważy pożytku z nich
    płynącego. teraz by się co prawda akurat przydały, ale to dość
    szczególny przypadek jest.

    J.

  • 4. Data: 2010-09-16 19:26:49
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-16 09:56, Jarek P. pisze:
    > Potrzebuję tymczasowo zatkać wyloty rur PEX, jak to zrobić prosto i
    > odwracalnie? Czy są jakieś skręcane zaślepki do PEXa? Czy tylko
    > rzeźba: przejściówka PEX/GW i korek gwintowany?

    złączka zaciskowa i korek

    M.

  • 5. Data: 2010-09-16 19:48:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]
    > odwracalnie? Czy są jakieś skręcane zaślepki do PEXa? Czy tylko
    > rzeźba: przejściówka PEX/GW i korek gwintowany?

    Sa mini-zaworki na PEXa, skrecane. Sam takowy uzytkuje "tymczasowo" od
    prawie roku ;-) Kupilem w jakims markecie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-09-16 20:02:14
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    i.googlegroups.com...

    Sa mini-zaworki na PEXa, skrecane. Sam takowy uzytkuje "tymczasowo" od
    prawie roku ;-) Kupilem w jakims markecie.
    pozdr.

    O, a możesz pokazać, jak to wygląda?

    J.

  • 7. Data: 2010-09-17 07:39:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:decc4f3e-5695-4c1e-a6a4-f98f333d35c9@
> [...]
    >
    > Sa mini-zaworki na PEXa, skrecane. Sam takowy uzytkuje "tymczasowo" od
    > prawie roku ;-) Kupilem w jakims markecie.

    To ja sie jeszcze wtrace:
    Pomysl o zalozeniu dobrych zaworkow na oba doplywy kaloryferowe.
    Policz sobie ile beda kosztowac i ile ich potrzebujesz.
    Pomysl z ich montazem uwazam za dobry ale sam sie troche nacialem bo
    jeden z tych jakie zamontowalem cieknie i trzeba go bedzie wymienic. A
    kupilem chyba jakis idmar czy jakos tak.

  • 8. Data: 2010-09-17 08:02:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 17 Wrz, 09:39, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > jeden z tych jakie zamontowalem cieknie i trzeba go bedzie wymienic. A
    > kupilem chyba jakis idmar czy jakos tak.

    Zaworki na podejściach pod grzejniki oczywiście będą, chcę kupić tu
    gotowe zestawy montażowe, fabrycznie wyposażone w zaworki.
    Idmar jest tylko oczko wyżej niż Walvex i raczej bym nie ryzykował z
    jego wyrobami, kupię coś troszkę bardziej markowego.

    J.