  • 1. Data: 2022-02-14 19:37:00
    Temat: Uszkodzony panel PV
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W linku poniżej znajduje się zrzut produkcji z części mojej PV.
    Na wykresie jest moc dwóch identycznych stringów - od jakiejś 11.40, gdy
    nie ma już cienia widać, że produkcja różni się o jakieś 150-160W.
    Ewidentnie jakiś moduł (każdy ma 500W) jest walnięty i nie działa na 1/3
    powierzchni. Ta różnica pojawiła się miesiąc po odpaleniu foto, dopiero
    teraz się tego dopatrzyłem.
    Jak ustalić który to panel? - jakieś pomysły?

    https://zapodaj.net/1017c0525f9ff.jpg.html

    TG

  • 2. Data: 2022-02-14 20:19:43
    Temat: Re: Uszkodzony panel PV
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > teraz się tego dopatrzyłem.
    > Jak ustalić który to panel? - jakieś pomysły?

    Przykrywaj je randomowo kartonem, w końcu trafisz :)

    Fiu, fiu, 4 godziny operacji skutecznej słońca :D...w skali miesiąca to
    porażka jednak o tej porze roku.

    Ostatnio mój wiatrak napierdala cały tydzień bez przerwy :D
    W tym tygodniu będzie bił rekordy :D

    Własnie mam do wykorzystania jeden stary panel i planuję ustawić go pod
    kątem 90' w stosunku do obecnego, który patrzy na południowy zachód.
    Chcę chwytać słońce wcześniej niż o 10:00 (mowa o działce i
    akumulatorach) Wydłużenie godzin ładowania jest dla mnie ważniejsze niż
    napierdalanie MAXem w godzinach szczytu. Sterownik nie dopuszcza więcej
    niż 10A do ładowania akumulatora i mi się energia "marnuje".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2022-02-14 21:12:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2022 o 20:19, LordBluzg(R) pisze:

    > Przykrywaj je randomowo kartonem, w końcu trafisz :)

    Jak w pół godziny obskoczysz dach z kartonem i z apką, to zakładając
    nakurwianie słońca bezchmurne, masz szanse trafić idealnie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2022-02-14 21:13:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 20:19 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Przykrywaj je randomowo kartonem, w końcu trafisz :)

    Jak wysłałem tego posta to też na to wpadłem :-)

    > Fiu, fiu, 4 godziny operacji skutecznej słońca :D...w skali miesiąca to
    > porażka jednak o tej porze roku.

    Dzisiaj miałem -6 rano i szron na panelach.
    Ale cień jest, mam przy granicy 3 duże świerki, za miesiąc nie będa już mi
    zacieniać.
    Aby go wyeliminować musiałbym na 10 szt. w jednym stringu dołożyć
    optymalizery. W połowie marca policzę, czy gra jest warta świeczki.

> [...]
    > napierdalanie MAXem w godzinach szczytu. Sterownik nie dopuszcza więcej
    > niż 10A do ładowania akumulatora i mi się energia "marnuje".

    Jeszcze ze 2-3 tygodnie i odpalę swoją koleją elektrownię wschód-zachód
    (6kW), właśnie w tym samym celu - aby mieć produkcję od samego rana i do
    późniego popołudnia.

    TG

  • 5. Data: 2022-02-14 21:25:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Jeszcze ze 2-3 tygodnie i odpalę swoją koleją elektrownię wschód-zachód
    > (6kW), właśnie w tym samym celu - aby mieć produkcję od samego rana i do
    > późniego popołudnia.

    Jest to niewątpliwie ważna opcja pomiędzy solartrackerem i platformą,
    żeby część paneli podzielić na w-s i s-e. Warunkiem jest miejsce.
    Raz, ze bezpieczniej a drugie, że nieagresywne. Koszt raczej podobny,
    chociaż jak ktoś ma dostęp do tanich paneli to wypada korzystniej.

    U mnie, gdzie w sumie mam 2 panele to stosowanie solartrackera byłoby
    kuriozum. I tak sobie zrobiłem regulowany kąt nachylenia (panel jest na
    zawiasach) i rzeczywiście mam <20% zysków :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 6. Data: 2022-02-14 21:47:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2022 o 21:25, LordBluzg(R) pisze:

    > U mnie, gdzie w sumie mam 2 panele to stosowanie solartrackera byłoby
    > kuriozum. I tak sobie zrobiłem regulowany kąt nachylenia (panel jest na
    > zawiasach) i rzeczywiście mam <20% zysków :)

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/3daf5ab3290799d9

    6 syczeń, regulowany kąt, godz 15:10.
    Latem mam słońce prawie w pionie nad panelem. Las w oddali i tak mi
    skutecznie wycina o tej porze roku cały zachód i wschód...

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 7. Data: 2022-02-14 22:37:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Aby go wyeliminować musiałbym na 10 szt. w jednym stringu dołożyć
    > optymalizery. W połowie marca policzę, czy gra jest warta świeczki.

    Pochwalę się moim pomiarem z dzisiaj. Jeden panel 300W ale wnioski
    podobne w sensie jak operuje słońce:
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/47b21d1adf3cf2d0

    Mam tam woltomierz, termometry, wilgotności... Supla, router Huawei,
    kamery, alarm i całe stado zarządzania online :) 300Ah akumulatory.
    Działka ROD pod wezwaniem "Poligon doświadczalny" Link do wiatraka:
    https://www.youtube.com/channel/UCmHOlVw8W0ScSuvvCFT
    Uq8A

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2022-02-14 22:39:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 February 2022 at 19:37:34 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > teraz się tego dopatrzyłem.
    > Jak ustalić który to panel? - jakieś pomysły?

    kamera na podczerwień ze starej kamery video za 50zł, bo usunięciu filtra na
    podczerwień z obiektywu
    Tak się skanuje całe farmy solarne z drona i wykrywa wadliwe solary

  • 9. Data: 2022-02-14 22:43:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2022 o 22:39, a a pisze:

    > kamera na podczerwień ze starej kamery video za 50zł, bo usunięciu filtra na
    podczerwień z obiektywu
    > Tak się skanuje całe farmy solarne z drona i wykrywa wadliwe solary

    Sprzedaj mi tego drona z kamerą w cenie kartonu :]

    Wypierdalay :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 10. Data: 2022-02-14 23:06:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 February 2022 at 22:44:22 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
    > Sprzedaj mi tego drona z kamerą w cenie kartonu :]
    >
    > Wypierdalay :)
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPi?>>>