  • 1. Data: 2011-04-27 18:52:41
    Temat: Używane bezpieczniki - czy warto kupić ?
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy używane bezpieczniki nadprądowe, różnicowoprądowe (do użytku w domu
    mieszkalnym) warto kupować ? Chodzi o używane, ale dobrej marki, np.
    legrand, etc.

    Zupełnie nie orientuję się, czy w takim urządzeniu coś się zużywa z czasem,
    czy staje się bardziej zawodne, czy wręcz niebezpieczne.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2011-04-27 18:59:45
    Temat: Re: Używane bezpieczniki - czy warto kupić ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-27 20:52, Bogdann pisze:
    > Witam
    >
    > Czy u?ywane bezpieczniki nadpr?dowe, ró?nicowopr?dowe (do u?ytku w domu
    > mieszkalnym) warto kupowaae ? Chodzi o u?ywane, ale dobrej marki, np.
    > legrand, etc.
    >
    > Zupe?nie nie orientuje sie, czy w takim urz?dzeniu co? sie zu?ywa z czasem,
    > czy staje sie bardziej zawodne, czy wrecz niebezpieczne.
    Niebezpieczne to nie, chyba że są już uszkodzone (nadpalone styki,
    wielokrotne próby łączenia na prądzie zwarciowym itp niszczące
    praktyki), a tego nigdy nie wiesz.
    Praktyka jest taka, że "zużyte" Ski wywalają częściej i mniej
    przewidywalnie niż norma i charakterystyka mówi. Dlatego się wręcz
    czasem wymienia "niby działający" wyłącznik, bo system nie ma
    selektywności wyłączania (wywala nie ten co trzeba w szeregu). Ja bym
    nie kupował używanych, tylko nowe w hurcie - ile taniej kupisz Ske która
    kosztuje 5-7zł ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-04-27 19:13:15
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Praktyka jest taka, że "zużyte" Ski wywalają częściej i mniej
    > przewidywalnie niż norma i charakterystyka mówi. Dlatego się wręcz czasem
    > wymienia "niby działający" wyłącznik,

    Aha, czyli mogę mieć problemy z użytkowaniem jednak.

    > Ja bym nie kupował używanych, tylko nowe w hurcie - ile taniej kupisz Ske
    > która kosztuje 5-7zł ?

    Nowe - nadprądowe to koszt około 10zł, nadprądowy 3fazowy to koszt około
    30zł, roznicowoproądowy - to chyba z 70zl , a roznicowoprądowy 3fazowy to
    pewnie ze 100zl. Także myślałem o tych najdroższych w zasadzie.

    pzdr
    Bogdan