  • 1. Data: 2010-07-05 07:57:32
    Temat: Wertykulator
    Od: o...@n...pl

    Witam.
    Mam pytanko - odnosnie zakupu urzadzenia grabiaco-wyczesujacego znanego
    rowniez pod nazwa wertykulator.

    Chodzi o wybor urzadzenia, ktore mialoby uzupelniac kosiarke
    elektryczna. Kosiarka niestety kiepsko zbiera scieta trawe - a
    szczegolnie te najkrotsze zdzbla. Efekt - po kilku sezonach w trawniku
    jest cale mnostwo takich krociotkich zdzbel, ktorych nawet grabiami nie
    mozna w calosci wygrabic.

    Czy jest jakas zasada doboru wertykulatora do klasy mocy kosiarki?
    Kosiarka ma 1100W.

    Mozecie polecic jakies konkretne modele wertykulatorow elektrycznych?

  • 2. Data: 2010-07-05 08:04:28
    Temat: Re: Wertykulator
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <o...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kosiarka ma 1100W.
    >
    > Mozecie polecic jakies konkretne modele wertykulatorow elektrycznych?

    Z wertykulatorem elektrycznym to daj sobie siana. Taki się nadaje ale do
    ogródka działkowego w którym trawnik ma wymiary 5x5m.
    Co roku wypożyczam spalinowy wertykulator na współkę z sąsiadem.
    Wypożyczenie 90zł/dobę a na półce taki stoi za 2500zł a to jest jeden z
    mniejszych i słabszych wertykulatorów.

    Marek

  • 3. Data: 2010-07-05 08:38:54
    Od: o...@n...pl

    tarnus <t...@p...onet.pl> wrote:

    > U?ytkownik <o...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Z wertykulatorem elektrycznym to daj sobie siana. Taki si? nadaje ale do
    > ogr?dka dzia?kowego w kt?rym trawnik ma wymiary 5x5m.
    > Co roku wypo?yczam spalinowy wertykulator na wsp??k? z s?siadem.
    > Wypo?yczenie 90z?/dob? a na p??ce taki stoi za 2500z? a to jest jeden z
    > mniejszych i s?abszych wertykulator?w.

    Aha - nie napisalem jakiej wielkosci jest ten trawnik.
    W sumie troche trudno to policzyc bo ksztalt ma nieregularny, ale
    szacowalbym powierzchnie na okolo 100m2.
    Moze jednak jakis elektryczny sie tu sprawdzi?

  • 4. Data: 2010-07-05 20:02:50
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > szacowalbym powierzchnie na okolo 100m2.
    > Moze jednak jakis elektryczny sie tu sprawdzi?

    Spokojnie się sprawdzi każdy.
    Na taką powierzchnię szkoda się babrać ze spalinowym, z benzyną, olejami
    itp.
    Sam kupiłem najtańszy w markecie z wymiennym wałkiem (wertykulator/aerator
    1300W, głębokość cięcia chyba 2cm poniżej poziomu ziemi) i efekt przeszedł
    moje najśmielsze oczekiwania.
    Ilość dziadostwa jakie wywiozłem to jak z kilku dobrych koszeń.
    No a teraz nie ten trawnik - wimbledon może się schować hehe :D

    BTW: zakup takiego zwróci Ci się po 2-3 wypożyczeniach spalinowego lub za
    jednym zamówieniem usługi a jak usługodawca pazerny to nawet za pół :)

  • 5. Data: 2010-07-06 10:40:39
    Od: o...@n...pl

    Mustafa <M...@b...xx> wrote:

> [...]
    > Na tak? powierzchni? szkoda si? babra? ze spalinowym, z benzyn?, olejami
    > itp.
    > Sam kupi?em najta?szy w markecie z wymiennym wa?kiem (wertykulator/aerator
    > 1300W, g??boko?? ci?cia chyba 2cm poni?ej poziomu ziemi) i efekt przeszed?
    > moje naj?mielsze oczekiwania.
    > Ilo?? dziadostwa jakie wywioz?em to jak z kilku dobrych kosze?.
    > No a teraz nie ten trawnik - wimbledon mo?e si? schowa? hehe :D
    >
    > BTW: zakup takiego zwróci Ci si? po 2-3 wypo?yczeniach spalinowego lub za
    > jednym zamówieniem us?ugi a jak us?ugodawca pazerny to nawet za pó? :)

    A mozesz podac nazwe/model tego, ktorego uzywasz?

  • 6. Data: 2010-07-06 11:25:58
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

> [...]
    > moje najśmielsze oczekiwania.
    > Ilość dziadostwa jakie wywiozłem to jak z kilku dobrych koszeń.

    Wszystko zależy, do czego to urządzenie ma być. Głębokiej aeracji ciężkiego
    gruntu ono nie zrobi (tu potrzeba aeratora rurkowego o głębokości nakłuwania
    4-6"). To co kupiłeś to wertykulator-aerator gwiazdkowy (do wertykulacji
    czyli płytkiej aeracji i pobudzania krzewienia trawy) oraz wałek do tzw.
    power raking czyli po prostu mechaniczne grabie. Zaś prawdziwa aeracja -
    rurkowa to nie ten 'kaliber' urządzeń.

    Pzdr.
    Adam

  • 7. Data: 2010-07-06 20:53:59
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > A mozesz podac nazwe/model tego, ktorego uzywasz?

    MK-L85 kupiony w le'Rule Merlinie

  • 8. Data: 2010-07-06 20:59:42
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Wszystko zależy, do czego to urządzenie ma być. Głębokiej aeracji
    > ciężkiego gruntu ono nie zrobi

    Do obsługi pola golfowego na glinie to on sie pewnie nie nadaje :)
    Ale sądząc po efektach na 300m^2 trawy przed domem, zakup tego a nie takiego
    za 3000 był strzałem w 10.
    Zwłaszcza jeśli założyć wertykulację 2 razy na sezon.

    Ale dokładnie jak napisałeś - wszystko zależy do czego ma być.
    Używanie ciężkiego spalinowego na 100m^2 jest tak samo bezsensowne jak
    używanie lekkiego elektrycznego na 10 hektarach.

  • 9. Data: 2010-07-07 07:32:35
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Ale dokładnie jak napisałeś - wszystko zależy do czego ma być.
    > Używanie ciężkiego spalinowego na 100m^2 jest tak samo bezsensowne jak
    > używanie lekkiego elektrycznego na 10 hektarach.

    Błędem jest sprowadzanie wszystkiego do areału. Równie ważne jest określenie
    celu aeracji. Na gruntach ciężkich sama wertykulacja ma niewielki sens
    długofalowy. Istnieją jednakże aeratory rurkowe do niewielkich powierzchni.
    Np. takie:
    http://lakehursthardware.com/core%20aerator.jpg
    A po takiej aeracji gliny - piaskowanie.

    Pzdr.
    Adam

  • 10. Data: 2010-07-07 09:04:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lip, 09:32, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:

    > Np. takie:http://lakehursthardware.com/core%20aerator.jp
    > A po takiej aeracji gliny - piaskowanie.

    Spadasz mi z nieba :) Mam miejscami dosc gliniasty teren pod
    trawnikiem, przez co trawa slabo rosnie i tworza sie lyse placki. Po
    dwutygodniowym deszczu i tygodniu suszy - gleba robi sie twarda,
    sklepiona, skorupiasta. Za duzo gliny. Chce ta ziemie troche zmiekczyc
    wlasnie przez dolozenie i wymieszanie z piaskiem. Tzn. plan mam taki
    ze dorabiam sobie do minikoparki (bo ten sprzet mam na placu;)
    "wertykulator" zlozony z ~20-30 naostrzonych plaskownikow ~10cm
    przyspawanych do katownika dlugosci ~1,5m - oram tym caly trawnik (to
    sie nazywa dopiero wertykulator spalinowy !;D zmiekszajac grunt no i
    potem... Nie wiem czym najsensowniej nawiezc, wysypac i wymieszac
    piasek. Sa do tego jakies specjalistyczne narzedzia ? :) W
    ostatecznosci moge brac na taczke, rozrzucac lopata i potem mieszac /
    rownac grabkami. Mam tego trawniczka jakies 600-800m2 wiec troche
    duzo, jak na reczna robote :( Obawiam sie tez ze piasek bedzie
    wymieszany tylko powierzchniowo (2-3-4cm) a ponizej dalej bedzie
    "skorupa". Czy to wystarczy zeby trawka lepiej rosla ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.