  • 11. Data: 2010-07-23 06:03:26
    Temat: Re: Wiruje pralka i podłoga drga
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > My mamy od około 7 lat pralkę ładowaną od góry Candy (1000obr).
    > Podstawa to poprawne wypoziomowanie , tak aby stała bardzo stabilnie.
    Ja mam pralkę Candy 750 obr od 7 lat. Jest to pralka ładowana z przodu.
    Ponieważ przeprowadziłem się i remontuję dom, pralka zmieniała swoje położenie
    kilka razy. Ponieważ była przestawiana "na tymczasem", nigdy jej nie
    poziomowałem bo po co. A stała nawet na gołej płycie (czterdziestoletniej) bez
    wylewki, podparta kawałkiem cegły żeby się nie huśtała.
    Ta pralka ma funkcję "układania" prania i dlatego podczas wirowania nie wędruje
    po łazience. Wygląda to w ten sposób, że pralka zaczyna wirować wolno i powoli
    przyśpiesza kontrolując bicie bębna. Widać to, zwłaszcza gdy w pralce jest coś
    ciężkiego i trochę drobnicy. Wtedy "układanie" trwa nawet z minutę. Dopiero
    potem obroty rosną do maksymalnych. Chyba ze dwa razy pralka nie dała rady
    "poukładać" i pranie było mokre.
    Uchwyty mocujące bęben pralki mają podobne czujniki jak te, które w samochodach
    wyzwalają poduszki powietrze. Z tym, że te samochodowe są jednorazowe.

    Kazek

  • 12. Data: 2010-07-23 21:06:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Pralki ładowane od góry dość często mają niewyważony bęben. Objawia się to
    tym, że bęben ma tendencję do obracania się i zatrzymywania w jedynej
    pozycji drzwiczkami do dołu i za każdym razem, kiedy chcemy otworzyć bęben
    musimy ręcznie obrócić bęben drzwiczkami do góry.
    Powodem tego niewyważenia są dość ciężkie drzwiczki i brak przeciwwagi po
    drugiej stronie bębna (po stronie przeciwnej do drzwiczek). Kiedyś kupiłem
    pralkę Ardo ładowaną od góry. Ta wibracja mnie dobijała. Próbowałem nawet
    reklamować tę pralkę i ją oddać, ale producent twierdził, że pralka nie jest
    uszkodzona i oryginalnie ten model nie posiada żadnej przeciwwagi. To mnie
    zmusiło do działania. Wyjąłem z bębna plastikową wkładkę tworzącą
    przegródkę. Odlałem odpowiedni ciężarek z ołowiu, a następnie wkleiłem go w
    tę wkładkę klejem dwuskładnikowym. Od tego czasu skończyły się problemy ze
    skakaniem i drganiami.
    Żeby dobrać ciężarek trzeba zdjąć pasek klinowy napędzający bęben i tak
    dobrać ciężarek, żeby wprawiony w ręką bęben zatrzymywał się w każdej
    dowolnej pozycji bębna i nie miał tendencji do zatrzymywania się jedynie z
    drzwiczkami u dołu lub drzwiczkami u góry.
    Ciężarek możesz wkleić zwykłym silikonem. Być może sam silikon będzie
    stanowił już odpowiednią masę.
    No i najważniejsze: musi być możliwość zamontowania takiego ciężarka
    wewnątrz bębna. Jeżeli go nie ma można spróbować dorobić taką przegródkę z
    ciężarkiem z kawałka blachy nierdzewnej, a następnie przynitować go do bębna
    przy pomocy nitów zrywalnych ze stali nierdzewnej.

  • 13. Data: 2010-07-27 15:51:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Cześć.
    Wstawiłem do łazienki pralkę Polara ładowaną od góry. I nie wiem co
    jest grane ale jak wiruje to po podłodze czuję dość mocne wibracje.
    Wczesniej miałem zwykłą od frontu i nie było takiego czegoś.
    Na ziemi mam płytki.
    A .... czy moze to miec cos wspólnego z tym ze pod całą pralkę włożłem
    taki kawałek wycieraczki dywanowej, dość twardej. Na poczatku myslałem
    ze to moze tłumić troche chałas, ale czy to to był dobry pomysł.
    Pralka jest wypoziomowana.

    Ten Typ Tak Ma. Wibruje, hałasuje. Jak po 10 latach kupiłem ładowaną od
    przodu Boscha to nie mogłem się nadziwić, że pralka może tak głatko działać.
    Pralki ładowane od góry zdaje się nie mają takiej amortyzacji bębna jak
    ładowane od frontu.

  • 14. Data: 2010-08-09 16:16:39
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Lip, 08:03, "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> wrote:

> [...]
    > wyzwalają poduszki powietrze. Z tym, że te samochodowe są jednorazowe.

    Moja zona tez kupila taka: Hoover Vision HD . Tez uklada to pranie
    przed wirowaniem, czasem nawet kilka minut...

  • 15. Data: 2010-08-09 21:10:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    w.googlegroups.com...
    On 23 Lip, 08:03, "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> wrote:

    > Uchwyty mocujące bęben pralki mają podobne czujniki jak te, które w samochodach
    > wyzwalają poduszki powietrze. Z tym, że te samochodowe są jednorazowe.

    Urban legend. I tu i tu są krzemowe czujniki przyspieszenia, które są praktycznie
    niezniszczalne. A w samochodzie po wypadku wymienia się same poduszki. Sterownik
    pozostaje bez zmian.

  • 16. Data: 2010-08-10 05:48:10
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > Urban legend. I tu i tu są krzemowe czujniki przyspieszenia, które są
    praktycznie niezniszczalne. A w samochodzie po wypadku wymienia się same
    poduszki. Sterownik pozostaje bez zmian.

    A ja słyszałem, że w samochodach czujnik jest w postaci zwiniętego "języka". Pod
    wpływem zderzenia (opóźnienia) następuje rozwinięcie języka i zamknięcie obwodu
    elektrycznego. A ponieważ język już się nie zwinie, to trzeba ten sterownik
    wymienić. Choć tak teraz się zastanawiam, czy to nie był sterownik do detonacji
    pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa...

    Kazek

  • 17. Data: 2010-08-10 14:24:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > praktycznie niezniszczalne. A w samochodzie po wypadku wymienia się same
    > poduszki. Sterownik pozostaje bez zmian.
    >
    > A ja słyszałem, że w samochodach czujnik jest w postaci zwiniętego "języka". Pod

    Były. W latach 80tych ubiegłego wieku.

  • 18. Data: 2010-08-11 06:46:58
    Od: k...@o...eu

    > Były. W latach 80tych ubiegłego wieku.