  • 21. Data: 2012-02-07 13:48:13
    Temat: Re: Wklad kominkowy - dopr. powietrza i szyber
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >Szyber zamknięty ma być i przepustnica ma robić za regulację procesu
    >spalania.

    Szyber zamknięty? Przecież to niebezpieczne. No chyba że pisząc szyber nie
    miałeś na myśli tego co na wylocie spalin do komina jest.

  • 22. Data: 2012-02-07 16:56:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Feb 2012 14:48:13 +0100, Kris napisał(a):

    > Szyber zamknięty? Przecież to niebezpieczne. No chyba że pisząc szyber nie
    > miałeś na myśli tego co na wylocie spalin do komina jest.

    Szyber w kominkach nie pozwala calkiem zamknac wylotu spalin, przymyka go
    tylko.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2012-02-07 17:05:14
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 7 Lut, 14:22, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Bo tyle ma być. Po rozpaleniu i tak to jest za dużo i nalezy założyć
    > regulowaną przepustnicę na dolocie.
    > Szyber zamknięty ma być i przepustnica ma robić za regulację procesu
    > spalania.

    Ale ja mam przepustnicę. Jak patrzę na płomień, i zamykam tę dodatkową
    przepustnicę powietrza - to się niewiele zmienia w sposobie palenia.
    Wtedy chyba więcej po prostu zasysa przy szybie. Dolotu z zewnątrz
    skopanego nie mam - przy wygaszonym kominku - normalnie stamtąd aż
    wieje.
    Może w moim egzemplarzu ta szczelina przy szybie jest po prostu za
    szeroka ?

  • 24. Data: 2012-02-08 10:35:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    da.pl...

    > Szyber zamknięty? Przecież to niebezpieczne. No chyba że pisząc szyber nie
    > miałeś na myśli tego co na wylocie spalin do komina jest.

    Kris. Przejdź się do jakigokolwiek sklepu i pooglądaj kominki.
    Zobaczysz że w każdym przesłona szybra jest tak docięta że po zamknięciu
    utrzymywany jest minimalny wymagany dla bezpieczeństwa
    wylot spalin. Tak więc mówiąc "po kominkowemu" "szyber zamknięty" nikt nei
    ma na myśli szczelnego zamknięcia wylotu spalin lecz przestawienie wajchy
    szybra na pozycję minimalną.

    Marek

  • 25. Data: 2012-02-08 10:37:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...

    >Może w moim egzemplarzu ta szczelina przy szybie jest po prostu za szeroka
    >?

    Albo za duży masz ciąg komina po rozgrzaniu. Są takie specjalne moderatory
    ciągu które stabilizują ciąg komina.

    Marek

  • 26. Data: 2012-02-08 15:26:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Feb 2012 12:31:21 +0100, ATZ Rzeszow napisał(a):

    (...)

    A patrzyles na wklady Tarnava? Wydaje mi sie, ze mieli cos w tej cenie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio