    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wsciekle zolta podloga sosnowa i stare drzwi
    Date: Sun, 05 Jul 2009 22:56:55 +0200

    Czolem,

    Nabywam stare mieszkanie po remoncie.
    Na podlodze byly stare deski sosnowe, mocno powycierane i zmatowione.
    Kolor mialy calkiem przyjemny, dosc jasny. W trakcie remontu podloga
    zostala wycyklinowana i polakierowana. Teraz jest wsciekle zolta, jak
    boazeria z lat 80 :)

    Nie podoba mi sie ten kolor i pytanie do grupowiczow:

    1) czekac az sciemnieje? ile to potrwa?
    2) wycyklinowac i... czym potraktowac, zeby uzyskac ladna barwe, ale
    zachowac naturalny rysunek drewna?

    Przy okazji: drzwi tez sa stare, drewniane, po opalaniu. Kolor po
    zabiegach renowacyjnych jest... (znam tylko 4 kolory) powiedzmy
    zielono-siny, ciekawy, ale nie wiem czy bedzie pasowal do zalozen
    wykonczenia wnetrza. Czym to pomalowac, amatorska reka, zeby
    zabezpieczyc drzkwi przed niszczeniem (glownie) i zmienic kolor (wariant
    a - istotnie, wariant b - delikatnie przyciemnic)

    pozdrawiam
    Wieslaw