  • 21. Data: 2022-10-22 20:15:53
    Temat: Re: Wszyscy o drogim prądzie a ja o tańszym.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Oct 2022 14:59:59 +0200, nadir napisał(a):

    > Po pierwsze domowe UPS-y nie służą do tego co zamierza Zenek, w pracy
    > buforowej się sprawdzą, ale w cyklicznej zajedziesz akumulatory w kilka
    > miesięcy.

    Nie tego dotyczyło pytanie.
    Pytałem o przykład UPS-a z akumulatorami złączonymi na 240V.
    Największe, jakie widziałem do szaf serwerowych miały 48V.

    Owszem, są UPS-y po kilkadziesiąt kW do zasilania całych serwerowni, ale do
    domu mało kto takie coś kupi.

    > Po drugie, faktem jest, że większa sprawność jest gdy napięcia
    > akumulatorów są zbliżone do napięcia sieci, i takie rozwiązania stosuje
    > się w dużych UPS-ach centralnych. W domowych nikt się na to nie
    > zdecyduje chociażby z powodu dużego napięcia i problemów z wymianą
    > akumulatorów przez użytkownika. Dlatego nie wiem czy są domowe/biurowe
    > UPS-y bateriami 240V.

    No właśnie.
    Są same przetwornice/falowniki, nawet kilkanaście kW, ale z tego, co
    pamiętam, też na wejściu biorą 24 lub 48V.

    Do takiego choćby Fideltronika Aresa 1600 można podpiąć akumulatory
    samochodowe, jachtowe czy trakcyjne i ma się niezłą elektrownię o
    niewielkiej mocy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2022-10-22 20:16:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 20:05:07 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > koniec przerwy na ściemę reklamową
    Zdradź tajemnice. Głupi jesteś z urodzenia czy to nabyte?

  • 23. Data: 2022-10-22 20:19:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 22 October 2022 at 20:15:55 UTC+2, Adam wrote:

> [...]
    >
    > Do takiego choćby Fideltronika Aresa 1600 można podpiąć akumulatory
    > samochodowe, jachtowe czy trakcyjne i ma się niezłą elektrownię o

    Niekumaty czytać nie potrafi ?

    Napisałem, 4 godzin y temu to niech czyta i nie ściemnia
    \
    Do UPS nie wolno podłączac żadnych syfowych aku samochodowych , trakcyjnych czy
    jachtowych, znaczy żelowych

    Jest instrukcja i czytać i nie ściemniać

    ----

    a a's profile photo
    a a
    16:06 (4 hours ago)
    niech wejdzie w internet i poszuka drogich ups-ów

    I policzy długość stringu.

    Ale te UPS to nadal żadne magazyny energii, bo czas ich pracy to minuty, do
    zamknięcia systemu, a nie praca wielogodzinna off-grid.

    Na olx są też UPS-y przemyslowe

    np.

    Opis
    Pakiet akumulatorowy 192 V do montażu w szafie, APC Smart-UPS SRT 5 kVA i 6 kVA

  • 24. Data: 2022-10-22 20:27:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Nie tego dotyczyło pytanie.
    > Pytałem o przykład UPS-a z akumulatorami złączonymi na 240V.
    > Największe, jakie widziałem do szaf serwerowych miały 48V.

    Ja widziałem. Polskiej produkcji, z lat osiemdziesiądych. Moc kilka kW.
    Wielkość elektrycznego pieca akumulacyjnego. W środku 20 żelowych
    akumulatorów połączonych w szereg.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2022-10-22 20:58:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 09:53:13 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    odnawialnego źródła. Trafiłem na stronę z cenami prądu. Są tam ceny w tym roku od
    kwietnia i po wybraniu miasta podają ceny na nowy rok. Ale nie o ceny mi chodzi o o
    stosunek ceny w droższej do tańszej taryfy. W G12 tania to 43% drogiej w G12W 40%.
    Wychodzi że warto się schylić.
    > Dawaj znać co ci z tego wyjdzie. Mieszkając na północy UK ze 2 lata temu
    > liczyłem PV i za cholerę nie chciało się to spiąć, bo do sieci oddaje
    > się za grosze i większość instalacji jest z magazynem energii, a uzyski
    > mniejsze niż w PL. Do tego to wszystko jest ongrid na specjalnych
    > taryfach (czy. prąd jest w nich droższy niż w standardowej taryfie bez
    > PV). I już wtedy się zastanawiałem czy większego sensu nie ma instalacja
    > takiej fotowoltakiki... tylko bez paneli, właśnie po to, żeby korzystać
    > tylko z II taryfy. Wtedy nie miało to sensu, bo prąd był za tani, teraz
> [...]
    Już wiem co mi wyszło. Warto. Miało być tylko do automatu a będzie do czegoś
    większego. Jedyny problem jaki widzę to drogie akumulatory. Oczywiście drogie to
    pojęcie względne. 150 Ah ołowiowych głębokiego rozładowania kosztuje tyle co 100Ah w
    litowych. Ale litowy przeżyje ze trzy ołowiowe czyli bedzie tańszy. Kupowałem po 17
    złotych za amperogodzine w 12 woltowym akumulatorze. W Chinach ceny różne. Są
    droższe od tych kupionych tutaj i sporo tańsze też są. Na przykład jedna cela 330Ah
    raz kosztuje 250 złotych a innym razem 1200 złotych co daje 14 złotych za
    amperogodzine ale bez obudowy i układu bezpiecznego ładowania. Oczywiście te po 250
    wcale nie muszą być złe. One mogły być złe do okrętu podwodnego albo chińskiego
    myśliwca. Po zużyciu prądu widzę że żebym miał zaspokojone potrzeby to muszę dokupić
    jeszcze 90 Ah a komfort energetyczny zapewniło by mi 500Ah.

  • 26. Data: 2022-10-22 21:00:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 20:19:41 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Opis
    > Pakiet akumulatorowy 192 V do montażu w szafie, APC Smart-UPS SRT 5 kVA i 6 kVA
    Nikt cię nie czyta.

  • 27. Data: 2022-10-22 21:01:44
    Od: a a <m...@g...com>

    Pomóżcie kogutowi bo dostanie udaru od tej ściemy handlowej.

    Niech powie ile kasy chce, złożymy się i nie dostanie udaru z przegrzania mózgu

    Niech powie, że chce lecieć na Marsa z Melonem
    to się dołożymy do kosztów

  • 28. Data: 2022-10-22 21:12:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 21:01:45 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Niech powie ile kasy chce, złożymy się i nie dostanie udaru z przegrzania mózgu
    >

    > Niech powie, że chce lecieć na Marsa z Melonem
    Zacznij czołg robić bo niedługo gąsienice zapadną w sen zimowy.

  • 29. Data: 2022-10-22 21:14:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tak też zrobili w Australii. Nic nowego nie wymyśliłeś. PSE w tej chwili płaci 80
    groszy za kilowatogodzinę jaka potrzebuje do zbilansowania produkcji z tym co
    zamówiły. Bana masz na googlu? Jak go spytać to na pierwszej pozycji podaje że do
    99%. Jak widzę jak się moje akumulatory lądują i jak rozładowują to taki wynik w
    określonych warunkach może być realny. Nawet jak by straty wynosiły 20%, co jest
    możliwe z niepierwszej młodości akumulatorami olowiowymi. To jest to liczone od
    taryfy w której się ładuje. W G12W tania 38 groszy droga 95. 38+ 7,6=45,6. Mniej niż
    połowa z drogiej taryfy. Za akumulatory zapłaciłem 1560 złotych. Przy dziesięciu
    latach eksploatacji wychodzi mniej niż 12 złotych na miesiąc. Rachunki z ostatniego
    okresu rozliczeniowego 240 złotych miesięcznie.

    ja widzę akumulatory 100Ah za 2tyś. muszą działać w 80% żeby zachować
    trwałość ponad 2000cykli. więc pi razy oko, odzyskasz 1kilowatogodzinę
    razy 2tyś cykli z zainwestowanych 2 tysięcy złotych (plus przetwornice)
    Więc jeśli różnica ceny na kilowatogodzinie wychodzi 1zł, to jeśli
    wszystko będzie dobrze - inwestycja zaledwie się zwróci. jeśli będzie
    zajebiście i akumulator przetrwa wiecej (wiem że przetrwa, ale spadnie
    pojemnosć), to będzie zarabiał... ile? serio pytam. czajnika na prąd nie
    zasili, kompa - może tak, ale ile cykli da sie zrobić dziennie? raczej
    jeden, więc samo zarobienie na siebie to będzie 6 lat. dotrwa?
    Tak więc ze względu na cenę - ciekawostka. Chyba ze masz "firmę" która
    jest w stanie wykorzystać te akumulatory w kilku cyklach dziennie. jeśli
    ładujesz go pradem 0.1C, to potrzebujesz na to 10 godzin - prawda?
    Coś pomyliłem? jeśłi tak, naprostuj proszę
    no i skąd masz aku po 1560zł
    ToMasz

  • 30. Data: 2022-10-22 21:27:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 22.10.2022 20:15, Adam wrote:
    > Nie tego dotyczyło pytanie.
    > Pytałem o przykład UPS-a z akumulatorami złączonymi na 240V.
    > Największe, jakie widziałem do szaf serwerowych miały 48V.

    Delta Power filmy Riello-UPS ma na pokładzie 16x12V połączone szeregowo,
    tak więc niedużo brakuje do 240V

    5kVA - trudno to nazwać UPS centralnym ...

    Ale faktycznie to raczej wyjątek niż reguła.

    Piotrek