  • 11. Data: 2012-03-24 19:38:08
    Temat: Re: Wymuszenie obiegu ciepłej wody
    Od: "..:maniek:.." <m...@g...pl>

    > gotowe rozwiązania tego typu (detektor ruchu właczający pompę)? Może skoro
    > ja potrzebuje to reszta świata też by chciała :) ?

    ja tam sie nie znam, ale tez myslalem o jakis programatorach. czujkach itp
    ale z braku laku podlaczylem pompe bezposrednio pod 230~ na okraglo
    24h/dobe...i co? i straty ciepla to ok.3-4stC/dobe przy bojlerku 220l -
    dodam ze nagrzanie o te 3-4 stopnie to jakas 1h palenia w kominku - ale
    wtedy gdzeje mi tez podlogowke..czy to az tak duzo?

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 12. Data: 2012-03-25 10:01:47
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Mam magistralę.

    > U nie, jestem elektronikiem więc myślę zupełnie inaczej: mam w skrzynce
    > rozdzielczej dostęp do wszelkich drutów. W tym do drutów od oświetlenia
    > łazienek. Za pomocą prostego przekładnika prądowego mogę wykryc prądy w
    > okolicy 0.2A na przewodzie bez fizycznej ingerencji w instalację (cewka
    > wokół przewodu, wzmacniacz, uC).

    Wydaje mi się że łatwiej fizycznie podpiąć przekażnik za 12 zł mocowany na
    szynie DIN w rozdzielni i automat schodowy jako timer.
    niż montowac cewki na pojedynczych przewodach i bawić się potem w separację
    od zakłóceń i pól generowanych przez sąsiednie obwody w których prądy mogą
    być znacznie większe i też oddziaływać na te cewki. Dodatkowo odpadną
    zabawki typu uC samoróbka lub jakieś PLC. Strzelanie z armaty do wróbla.

    > Docelowo zamierzam wykonać czujniki temperatury radiowe, wiec dodatkowo
    > zrobienie czujnikow ruchu powinno być proste i tanie. Czy są jakieś gotowe
    > rozwiązania tego typu (detektor ruchu właczający pompę)? Może skoro ja
    > potrzebuje to reszta świata też by chciała :) ?

    Są. Satndardowe czujki ruchu UD, IR, PIR - możesz nimi sterować co chcesz.
    Jeżeli masz system alarmowy możesz go wykorzystać do sterowania pompą,
    jeżeli oferuje on takie możliwości (sterowanie wyjściami w trybie
    nieuzbrojonym)