  • 11. Data: 2009-01-05 12:39:05
    Temat: Re: YTONG czy ceramika?
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    news:gjst7d$8be$1@news.interia.pl...
    > - oddychanie ścian, mikroklimat i inne sprawy o których na tej grupie nie
    > wolno pisać bo uchodzą za bajki :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo
    Bo to są bajki, tak jak "Winetoo" Karola May'a

    pozdr
    p.

  • 12. Data: 2009-01-05 12:47:41
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Bo to są bajki, tak jak "Winetoo" Karola May'a

    Poraża mnie siła Twoich argumentów...

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-01-05 13:26:46
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote in message

    > Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Poraża mnie siła Twoich argumentów...
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    Oddychanie ścian to są bajki do kwadratu. Jeśli chcesz ścianę 2W to pamiętaj
    żeby szczelnie przykleić styropian, nie na placki ale najlepiej na całej
    powierzchni lub na ramkę. A jak chcesz ścianę 1W to musisz użyć najlepszego
    materiału i mieć świetną ekipę umiejącą kleić ytong na cieniutką spoinę.

  • 14. Data: 2009-01-05 14:00:08
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości >> Bo
    to są bajki, tak jak "Winetoo" Karola May'a

    > Poraża mnie siła Twoich argumentów...
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo
    Poczytaj artykuł prof. Pogorzelskiego nt "oddychalnosci ścian". Do
    znalezienia w sieci.
    Przez ściany przenika ok 5% całej wilgoci z domu.
    Kropla w morzu potrzeb.

    pozdr
    p.

  • 15. Data: 2009-01-05 14:14:48
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > znalezienia w sieci.
    > Przez ściany przenika ok 5% całej wilgoci z domu.

    Czytałem już dawno. Ten i wiele innych.

    Podstawowy błąd w takich artykułach to fałszywe założenie, że wilgoć
    dyfunduje tylko przez ściany pomieszczeń w któych powstaje (kuchnia i
    łazienka) tymczasem powierzchnia ścian zewnętrznych pozostałych pomieszczeń
    jest znacznie większa i gdy ją uwzględnić w obliczeniach można dojść nawet
    do 50%.

    Znowu pomalowanie kuchni i łazienki farbami wysoce paronieprzepuszczalnymi
    (np. farba lateksowa) powoduje znacznne zmniejszenie tego zjawiska.

    Niezależnie od tego wszyscy są zgodni, że samo zjawisko "oddychania ścian"
    ma miejsce. Więc nie ma sensu nazywać tego bajką bo świadczy to tylko o
    ignorrancji tak twierdzącego.

    Nie można też przeginać w drugą stronę jak twierdzą marketingowcy od Ytonga
    i ścian z gipsu, że wtedy to w zasadzie wentylacja nie jest potrzebna bo to
    jeszcze większa bzdura.

    > Kropla w morzu potrzeb.

    Przy wentylacji mechanicznej tak. Przy grawitacyjnej nie.

    Przy wentylacji grawitacyjnej wiele pomieszczeń jest niewentylowanych
    (garderoby, stryszki, pom. gospodarcze itp.w ogólności wszystkie
    pomieszczenia bez okien lub innego nawiewu) i dla tych pomieszczeń
    "oddychanie ścian" często zapewnia 100% odprowadzenia wilgoci.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 16. Data: 2009-01-05 18:19:53
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jasne, baju-baju, a grzyba na sciany przywożą kosmici.
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-01-06 07:55:32
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > pomieszczenia bez okien lub innego nawiewu) i dla tych pomieszczeń
    > "oddychanie ścian" często zapewnia 100% odprowadzenia wilgoci.

    W tym przypadku, założyłbym raczej, że poziom wilgoci w tych pomieszczeniach
    jest constans i ew. niewielkie wahania są wlasnie kompensowane przez sciany.

    pozdr
    przemek

  • 18. Data: 2009-01-06 20:53:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Winetoo wrote:
> [...]
    > pomieszczenia bez okien lub innego nawiewu) i dla tych pomieszczeń
    > "oddychanie ścian" często zapewnia 100% odprowadzenia wilgoci.

    rozumiem że wszytsko malusz farbami klejowymi :)

    bo emulsje są raczej powłokami wodo szczelnymi

  • 19. Data: 2009-01-06 21:10:59
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > rozumiem że wszytsko malusz farbami klejowymi :)
    >
    > bo emulsje są raczej powłokami wodo szczelnymi

    Chyba tylko te zmywalne.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-01-06 22:04:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>