  • 11. Data: 2010-12-16 19:48:18
    Temat: Re: Z cyklu: koszt budowy domu :-)
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał

    > Dzięki za podpowiedzi, na ten moment interesuje mnie głównie stan
    > deweloperski, wykończenie wewnętrzne mogę sobie wyliczyć na podstawie
    > poprzednich doświadczeń (i tu wiem, że nie ma limitu górnego a ewentualny
    > standard będzie zależał zapewne od bieżącej sytuacji finansowej za 2 lata
    > skorygowanej o poślizgi na stanie deweloperskim). Ale widzę, że nie
    > będzie łatwo i trzeba będzie utworzyć rezerwę (czyt. większy kredyt).

    Jeszcze coś - kiedyś, przy jakiejś okazji znalazłem taki blog, a w nim
    kosztorys z okresu 2008-2010 (realny, bo facet podaje dane ze swojej
    własnej budowy). Wprawdzie projekt odmienny od Twojego, ale może da Ci to
    jakiś pogląd na koszty, jakie mogą się pojawić w trakcie inwestycji.
    http://www.lawenda2.mojabudowa.pl/?menu=koszty
    Do tego masz zdjęcia, więc też możesz stwierdzić, czy taki standard Cię
    interesuje czy jednak coś tańszego.

    K.

  • 12. Data: 2010-12-16 20:07:36
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 15:40, Piotr Maksymowicz pisze:

    > Ale dalej zaczna sie schody. I to dosłownie. Rozumiem, ze do takiego ładnego
    > domku nie dasz materiałow z dolnej półki. czyli schody zamiast 5tys moe beda
    > kosztowały 15tys. Na podlodze tez nie panel za 20zł tylko jakas deseczka

    Chciałeś powiedzieć schody zamiast 10tys. będą kosztowały 30-40tys.

    > albo ceramika za 100-150zł+ wykonanie. A jak zona zazyczy sobie zamiast
    > białej farmy jakas strukturkę?

    deseczkę krajową za 150zł od biedy się daje. Ceramika to 200-300zł /1m^2
    + położenie.

    > Czyli za 600tys powinienes zamieszkac. Ale Sky is the limit.

    Trzeba przemnożyć metraż przez 2000zł i wyjdzie stan deweloperski. Przy
    większym domu łatwiej negcjować upusty na materiałach.

    > P.S. Na projekcie masz kominek dwustronny. Z tego co pamietam taki kominek
    > to za cos w miare porzadnego od 5-6 tys w góre. A byle wklad to 2tys. I tak
    > bedzie za wszystkim.

    :-)
    Jak weźmie tani to zapłaci za całość 10 000 zł. Drogi - hmm, wypasione
    wkłady startują tak ok. 10 000zł + zrobienie.

    Sorry - ale nie pisz o wysokiej półce w ten sposób.

    M.

  • 13. Data: 2010-12-16 20:23:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 17:36, Piotr Maksymowicz pisze:

    > Co to są panele drewniane elewacyjne? Chodzi Ci o szalówke czy jakis ognio-,
    > wodo- odporny wynalazek? Jeżeli o to drugie to ceny moga Cie powalić :-).

    Raczej chodzi o to
    http://www.dlh-poland.com/Oferta/Elewacje.aspx

    np.:
    http://www.dlh-poland.com/Oferta/Elewacje/Okoume/opi
    s.aspx

    ok. 100zł/m^2. Przy tej ilości nie wychodzi drogo.

    M.

  • 14. Data: 2010-12-16 21:04:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > własnej budowy). Wprawdzie projekt odmienny od Twojego, ale może da Ci to
    > jakiś pogląd na koszty, jakie mogą się pojawić w trakcie inwestycji.

    eeeno koleś sobie zazyczył nawet lotnicze fotki budowy :-) Ktos chce, to mu
    zrobie :-)))))

    a tak nawiasem mowiąc fajna jest różnica między
    http://www.mojabudowa.pl/pliki/zdjecia.php?kat=lawen
    da2&page=826 a
    http://www.mojabudowa.pl/pliki/zdjecia.php?kat=lawen
    da2&page=13
    Pod taki dom to działka pasowałaby tak z hektar :-)

    b.
    również LotniczeFotki.pl

  • 15. Data: 2010-12-16 21:18:04
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> napisał

> [...]
    > http://www.mojabudowa.pl/pliki/zdjecia.php?kat=lawen
    da2&page=13
    > Pod taki dom to działka pasowałaby tak z hektar :-)

    Co prawda to prawda :)
    A tam zdaje się tylko 800 m2.

  • 16. Data: 2010-12-16 21:21:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-12-2010 o 09:56:54 Auto <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Wiem wiem wiem - ?e temat na tej grupie dzia?a jak p?achta na byka ale
    > potrzebuje pomocy od praktyków, w celu wstepnego oszacowania bud?etu
    > czy uda sie zbudowaae taki dom za 600 000z?
    >
    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php
    Projekt wg mnie taki sobie, spizarka do której trzeba wkoło ściany
    biegać, inaczej :) wyjść z kuchni żeby dostać się do spiżarki-koszmar.
    Gabinet to tylko z nazwy bo nic tam nie zmieścisz na dodatek wejście
    przez salon.
    Tak ogólnie duża pow ale słabo rozplanowana.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-12-16 22:26:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Auto napisał:
    > Witam
    > Wiem wiem wiem - że temat na tej grupie działa jak płachta na byka ale
    > potrzebuję pomocy od praktyków, w celu wstępnego oszacowania budżetu
    > czy uda się zbudować taki dom za 600 000zł

    Nie... spoko :-) odkąd pamiętam, to zapodawane projekty do oceny zawsze
    były tu atrakcją :-)))
    Z wycenami, to bywało już różnie, bo to od wielu czynników zależy.

    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php
    >
    > Z tego stan deweloperski pełny : 400 000

    Ten... 'stan deweloperski', to dla mnie dość mgliste pojęcie :-) i tak
    na prawdę nigdy nie wiadomo, co to oznacza...

    > Aranżacja wnętrz: 200 000
    > W linku są pdf z rzutami, materiałami, informacjami ogólnymi
    >
    > I tak - dom chcę budować metodą gospodarczą (system zlecony) ale mój wkład w
    > robociznę ograniczy się do podniesienia rzuconego papierka na placu budowy.

    Jak sobie dobrze zorganizujesz i będziesz brał sprawdzone ekipy, to
    problemów nie powinno być, ale... trzeba na budowie raczej być, niż
    bywać :-))).

    > Materiały na stan deweloperski ze średniej półki,

    Na konstrukcji się nie oszczędza... i bynajmniej nie mam tu na myśli
    wyszukanych materiałów, tylko bardziej tzw 'głupie oszczędności' :-).
    Jak chcesz zrobić na prawdę dobrze, to bierz materiały po prostu 'nie
    oszukane' i stawiaj na solidne wykonanie.

    budowa w mazowieckim
    > (czyli mogę zrezygnować z dachówki ceramicznej)

    A dlaczego...? To jest pierwsza oszczędność, która może się najprędzej
    zemścić.
    Jak uważasz, ale co dach kryty dachówką, to nie ma lepszego. Stawiałbym
    właśnie na jakość nawet kosztem późniejszych oszczędności np na
    standardzie wykończenia.

    > Czy domy piętrowe są dużo droższe z budowie od tych z poddaszem użytkowym

    Wydaje mi się, że nie jakoś znacząco... raczej na jedno wychodzi - w
    piętrowym robisz pełne wykończenie wszystkiego - ściany, sufity w sposób
    tradycyjny, a na poddaszu bawisz się w skosy, zabudowy g-k i ocieplenia
    - to też kosztuje i to całkiem sporo, jak ma być zrobione dobrze.

    > czy warto wykańczać poddasze (3 kondygnacja) stosunek m2 do kosztów (strop,
    > schody, płyty).

    Zależy, czy jest to Tobie potrzebne. Na pewno podniesie to koszt, ale
    wykończyć tylko po to, żeby mieć tzw trzecią kondygnację i nic poza tym,
    nawet jak to niepotrzebne, to trochę bez sensu :-))).

    > Dom ma stosunkowo dużą powierzchnię całkowitą (ok. 300m2 z czego użytkowej
    > zostaje 180-190 plus poddasze i garaż)

    Dom wygląda ciekawie i dobrze napisano - ma charakter miejskiej willi.

    Widzę tu kilka pułapek.

    Tarasy i balkony.

    To zawsze jest utrudnienie wykonawcze i dodatkowy spory koszt. Usunąć
    się tego za bardzo nie da ze względu na brylę domu - można by wszystko
    zepsuć.
    Nie ma nic gorszego w nowym domu, jak cieknący teras nad pomieszczeniem
    mieszkalnym, a jak napada Ci śniegu i przyjdzie odwilż, to będzie on
    topił się najpierw przy ścianie tworząc kałużę... Wiesz co będzie dalej,
    jak ta woda nie będzie miała ujścia...? :-)

    Jest dość skomplikowana bryła parteru i przez to dość pokrętne
    fundamenty - to na pewno wpłynie na koszt ich wykonania, bo jest ich
    dość dużo.

    Z jednej strony masz coś tam podparte na słupku i przestrzeń pod spodem
    a nad nią pomieszczenie mieszkalne, z innej ma sz te nieszczęsne tarasy.
    Ten dom ma małą szanse na bycie energooszczędnym :-))) Chyba, że
    będziesz bardzo pilnował, żeby jednak był.

    Ogólnie projekt fajny. Czy za 600 tys dasz radę go wybudować...?
    Myslę, że do stanu 'do zamieszkania' - raczej budżetowe wykończenie -
    powinno się dać, jeżeli natomiast zechcesz mieś super-dupwr-ekstra
    wewnątrz, to możesz się nie zmieścić :-).

    Ja rozplanowałbym sobie budżet na dwa etapy:

    1 etap - do stanu 'do zamieszkania' i wtedy zobaczyłbym jak będzie z
    kasą... i
    2 etap - szlifowanie wnętrza - udoskonalanie tego, co jest, ewentualnie
    do zamieszkania można się skupić na wyposażaniu tylko części w wyższym
    standardzie, a potem już zrobić resztę.

    600 kawałków, to dużo i nie dużo :-))). Może nie wystarczyć.

    pozdr.
    robercik-us

  • 18. Data: 2010-12-16 22:44:47
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.dlh-poland.com/Oferta/Elewacje/Okoume/opi
    s.aspx

    > ok. 100zł/m^2. Przy tej ilości nie wychodzi drogo.

    Mozna takie ładne prostokatne albo zwykła szalówke ale ciekawie zaoblona. Ja
    wybrałem to drugie rozwiazanie+ sadolin i zobaczymy co bedzie za 2-3 lata.

  • 19. Data: 2010-12-16 22:51:57
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > Chciałeś powiedzieć schody zamiast 10tys. będą kosztowały 30-40tys.

    Moje- stelaz metalowy 5tys, dywanik drewniany 10 tys bez poreczy wychodzi
    15tys.

    > deseczkę krajową za 150zł od biedy się daje. Ceramika to 200-300zł /1m^2 +
    > położenie.

    Mozna i wiecej. Ja dałem za ceramike do 100zł. Co do podłogi, mam bkl,
    wlasnie przyjechała. Na 1 rzut oka wyglada fajnie. A seki mi nie
    przeszkadzaja. Ale ja ma styl wsiowo-skandynawski.

> [...]
    > Jak weźmie tani to zapłaci za całość 10 000 zł. Drogi - hmm, wypasione
    > wkłady startują tak ok. 10 000zł + zrobienie.

    wziałem sparke dwustronny. Faktycznie nie za długi ale jak dla mnie starczy.
    5,5k zł robocizna 2,5tys materiały(głownie kamien) 3tys>

    > Sorry - ale nie pisz o wysokiej półce w ten sposób.

    Sorry. tak chciałem sie troche wartosciowac ale widze, ze trafiłem w stany
    ledwo srednie.>

  • 20. Data: 2010-12-17 06:44:17
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 23:44, Piotr Maksymowicz pisze:
> [...]
    > wybrałem to drugie rozwiazanie+ sadolin i zobaczymy co bedzie za 2-3 lata.

    Przy powierzchni jak w tamtym domku nie ma znaczenia co się wybierze (w
    kwestii ceny). Egzotyku nie musisz pokrywać żadnym sadolinem, trzyma się
    bez impregnacji. Daje się za to często olej bo się na słońcu odbarwia
    bez niczego.

    M.