  • 1. Data: 2011-08-25 15:20:54
    Temat: Zabezpieczenie jeżyny na zimę
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    Witam
    Wiem, że czasu jeszcze sporo, ale chciałem dowiedzieć się jak
    podchodzicie do zabezpieczenia jeżyny bezkolcowej na zimę.
    Dotychczas pracowicie zdejmowałem pędy z pergoli, zwijałem i owijałem
    wszystko włókniną.
    Jednak w tym roku rozrósł się krzak dość mocno, a dzika jeżyna zimuje
    nie przykryta, więc zastanawiałem się, czy takie owijanie jej jest
    potrzebne, czy raczej ro dmuchanie na zimne?
    Pozdrawiam Witek

  • 2. Data: 2011-08-28 08:19:42
    Temat: Re: Zabezpieczenie jeżyny na zimę
    Od: ksysju <k...@g...pl>

    Hi

    On Thu, 25 Aug 2011 17:20:54 +0200
    witek <j...@b...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > nie przykryta, więc zastanawiałem się, czy takie owijanie jej jest
    > potrzebne, czy raczej ro dmuchanie na zimne?

    Jak się trafił zima bez śniegu i mocny mróz a "nie zdąże" zabezpieczyć, to wszystko
    co na powierzchni wymarza.
    Na wiosnę wychodzą nowe pędy. Czyli jest rok przerwy w owocach.

    --
    ksysju

  • 3. Data: 2011-08-28 17:59:22
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-08-28 10:19, ksysju pisze:
    > Hi

    > Jak się trafił zima bez śniegu i mocny mróz a "nie zdąże" zabezpieczyć, to
    wszystko co na powierzchni wymarza.
    > Na wiosnę wychodzą nowe pędy. Czyli jest rok przerwy w owocach.

    Niestety tego się obawiałem ;-( To jednak będę walczył ściągając
    jesienią i rozpinając na wiosnę, wolę to niż bezowocowy scenariusz.
    Dzięki
    Witek

  • 4. Data: 2011-08-29 18:55:41
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Nasze kilkuletnie jeżyny są prowadzone dość wysoko na tyczkach
    stawionych w trójnóg (jakieś 2 m wysokości). Na zimę nie zabezpieczamy
    niczym i jak dotąd nic złego się nie dzieje a plonują wspaniale.
    Jacek

  • 5. Data: 2011-08-31 06:23:41
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-08-29 20:55, Jacek pisze:
> [...]
    > stawionych w trójnóg (jakieś 2 m wysokości). Na zimę nie zabezpieczamy
    > niczym i jak dotąd nic złego się nie dzieje a plonują wspaniale.

    No to teraz mam dylemat ściągać na zimę : nie ściągać 1:1
    :-)
    Witek

  • 6. Data: 2011-08-31 14:02:30
    Od: Jacek <n...@g...com>

    U nas po zimie zawsze kilka pędów uschnie (być może z powodu
    obmarznięcia), ale nie jest to problemem.
    Mamy raczej problem, co zrobić z owocami. 40 litrów wina i 20 soku jest
    trudno spożyć przez zimę ;-)
    Jacek

  • 7. Data: 2011-08-31 14:38:23
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >ale nie jest to problemem.
    > Mamy raczej problem, co zrobić z owocami. 40 litrów wina i 20 soku jest

    40 litrów wina, a co to za problem???

    Po zdobyciu przez pułk fabryki gorzałki porucznik Sołżenicyn rzekł do
    Rżewskiego

    - Tyle gorzałki to i nasz pułk nie wypije poruczniku...

    - Sołżenicyn! Gwardia umiera, a nie poddaje się! - wykrzyknął Rżewski
    Antoni Broniak

  • 8. Data: 2011-08-31 18:01:48
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-08-31 16:02, Jacek pisze:
    > U nas po zimie zawsze kilka pędów uschnie (być może z powodu
    > obmarznięcia), ale nie jest to problemem.
    > Mamy raczej problem, co zrobić z owocami.

    40 litrów wina i 20 soku jest
    > trudno spożyć przez zimę ;-)
    Oj, nie upadaj na duchu ;-), choć ten sok to może być problem ;-)
    No chyba że to wino jakieś baaardzo słodkie.
    W tym roku tez wstawiłem, zobaczę co uda się osiągnąć...

    Witek

  • 9. Data: 2011-08-31 19:56:23
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Dzięki za wsparcie!
    40 litrów wina z jeżyn, ale do tego jeszcze:
    40 litrów wiśniowego
    20 porzeczkowego
    10 mieszanego
    Razem ponad 100 litrów wina
    Do tego ze 3-4 litry nalewek owocowych i litr orzechowej.
    O sokach nie wspominam. Liczę, że zima będzie sprzyjać konsumpcji w
    długie wieczory.
    Jacek

  • 10. Data: 2011-09-01 08:20:50
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-08-31 21:56, Jacek pisze:
> [...]
    > Do tego ze 3-4 litry nalewek owocowych i litr orzechowej.
    > O sokach nie wspominam. Liczę, że zima będzie sprzyjać konsumpcji w
    Zazdroszczę :-)
    Witek