    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zabezpieczenie pompy CO przed zbyt małym przepływem
    Date: Mon, 29 Oct 2012 14:51:22 +0100

    Witam !

    Takie pytanko.

    Jak zabezpiecza się (zabezpieczyć się) przed zamkniętym przepływem wody w
    instalacji CO ?

    U mnie w domu na parterze jest podłogówka a na poddaszu 3 grzejniki + 1
    grzejnik z w dolnej łazience. Na wszystkich grzejnikach są głowice
    termostatyczne.
    Na poddaszu grzejniki są ustawione na "3" czyli około 20 stopni , w łazience
    na 3.5 (czyli około 22 stopnie).
    Poddasze jest ciepłe i w większości grzejniki są ciepłe tylko częściowo ,
    letnie lub zupełnie zimne. Jednie w łazience grzejnik czuć że działa w
    całości :)

    Pompa CO jest marki LFP. Działa na pierwszym biegu.

    Grzejniki (4) są połączone na listwie rozdzielczej.

    Zastanawiam się jak zabezpieczyć się na sytuację jakby wszystkie grzejniki
    były zamknięte (zamknęła dopływ głowica) (jeśli jest to wogóle możliwe ...)
    i aby nie popsuć pompy.

    Co robi się w takich sytuacjach ? Nie chciałbym demontować żadnej głowicy bo
    chciałbym mieć komfort temp. i mieć taką jak chcę temp.

    Przyszło mi do głowy aby połączyć górną i dolną listwę rozdzielczą. Dać
    jakiś wężyk , może z jakąś regulacją aby mocno zdławić przepływ aby za mocno
    nie przeszkadzał w grzaniu ale żeby zapewnił minimalny przepływ ?

    Tyle że nie wiem czy to dobry pomysł i jak się robi aby zabezpieczyć pompę
    przez brakiem przepływu ?
    I Czy się wogóle takie coś robi ?
    Problemu z odbiorem ciepłą nie ma bo jest podłogówka ...