  • 1. Data: 2010-06-12 18:49:25
    Temat: Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem
    Od: pwk <p...@w...pl>

    Kończę przebudowę starej rudery.
    Właśnie okazało się, że wykonawca się grubo rąbnął w wyniku czego okno w
    kuchni ma parapet 73 cm nad posadzką zamiast 90 :(

    W planie cała część robocza kuchni była związana z tym oknem.
    Okno ma 170 cm szerokości i pod nie miały wejść szafki z blatem roboczym.
    Po lewej kuchenka, potem blat pod oknem, po prawej zlew częściowo
    zachodzący na okno i zmywarka.
    Wspaniała przestrzeń do gotowania!
    Kocham gotować! Jakie wspaniałe warunki miały być do tego... :(
    Super oświetlenie itd...

    Nie ma już żadnej możliwości naprawienia tej wpadki.

    Musze teraz jakoś rozwiązać ten problem.
    Cała instalacja elektryczna, oświetlenie przyszłych szafek, listwy
    zasilające do sprzętu, doprowadzenie wody i kanalizacja dla zlewu i
    zmywarki są już wykonane we wcześniej zaplanowanych miejscach :(

    Mogę oczywiście zabudować to tak, jak było zaplanowane, ale wtedy nie
    otworzę okna a za blatem roboczym będzie rów prawie 20 cm..

    Może ma ktoś jakąś koncepcję, pomysł, podpowiedź lub linka do strony
    gdzie są jakieś propozycje zagospodarowania takiej sytuacji?

    Tak sobie myślę, ale jak o tym myślę to szlag mnie trafia jasny...:
    Może zrobić szafki na 80 cm (tyle zostaje od posadzki do dolnej krawędzi
    otwartego okna). Ale takie to chyba tylko na zamówienie ekstra?
    Potem na to jakieś "przenośne" podwyższenie blatu? Taka ładniejsza,
    wysoka stolnica? do zdjęcia przed otwarciem okna...

    Ręce mi opadają... :(

  • 2. Data: 2010-06-13 07:11:51
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    pwk wysmarował/a:

    > Kończę przebudowę starej rudery.
    > Właśnie okazało się, że wykonawca się grubo rąbnął w wyniku czego okno w
    > kuchni ma parapet 73 cm nad posadzką zamiast 90 :(

    Nowe, krótsze o 17 cm okno = pi razy drzwi 400 zł, parę cegieł,
    trochę cementu i wyjdzie 10 razy taniej niż alpejskie kombinacje z
    zabudową kuchni, które opisałeś. A wygoda będzie taka jak sobie
    zaplanowałeś, bez protezowania.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 3. Data: 2010-06-13 07:13:56
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Tomasz Jabłczyński wysmarował/a:

> [...]

    > trochę cementu i wyjdzie 10 razy taniej niż alpejskie kombinacje z
    > zabudową kuchni, które opisałeś. A wygoda będzie taka jak sobie

    Przepraszam, literówka w cenie okna. Ale i tak wymiana będzie tańsza
    niż przebudowa całości.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 4. Data: 2010-06-13 08:46:06
    Od: geyb <g...@g...pl>

    W dniu 12.06.2010 20:49, pwk pisze:
    > Właśnie okazało się, że wykonawca się grubo rąbnął w wyniku czego okno w
    > kuchni ma parapet 73 cm nad posadzką zamiast 90 :(

    Jeśli to błąd wykonawcy to stawiasz sprawę jasno - nie dostanie ani
    grosza i pokryje koszt naprawy przez innego wykonawcę albo sam poprawi
    swój błąd. I tyle.

    > Nie ma już żadnej możliwości naprawienia tej wpadki.

    Zawsze jest możliwość.
    Tak jak Ci pisali inni - jeśli masz miękkie serce to płać za nowe okno i
    kilka kostek gazobetonu. Nie rób blatu, przy którym będzie Ci
    niewygodnie, standardowa wysokość 86 - 90 cm nie została wymyślona ot
    tak, to jest optymalna wysokość blatu roboczego w kuchi.

  • 5. Data: 2010-06-13 16:04:59
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > niewygodnie, standardowa wysokość 86 - 90 cm nie została wymyślona ot
    > tak, to jest optymalna wysokość blatu roboczego w kuchi.

    no właśnie nie całkiem tak. To wysokość blatu dla PRZECIĘTNYCH warunków
    pracy STOJĄCEJ osoby średniego wzrostu. Dla pracy na siedząco jest już
    za wysoko, a jest wiele prac kuchennych, które lepiej się wykonuje w tej
    pozycji. Polecam zerknąć do Neuferta, albo Grandjeana (ten ostatni już
    dość trudno dostępny). Wysokość stołu do jedzenia to ok 70 cm i wiele
    gospodyń domowych używa go (jeśli stoi w kuchni) jako dodatkowego blatu
    roboczego, bynajmniej nie z powodu braku miejsca, po prostu czasem jest
    wygodniejszy. Oczywiście nie namawiam do bezwarunkowego zaakceptowania
    zastanej sytuacji (poza wszystkim ważna jest konfiguracja ciągu
    roboczego), tylko do przemyślenia, czy nie jest to szansa na ciekawe i
    wygodne rozwiązanie przestrzenne.

  • 6. Data: 2010-06-13 16:45:36
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> wrote in message

> [...]
    > zastanej sytuacji (poza wszystkim ważna jest konfiguracja ciągu
    > roboczego), tylko do przemyślenia, czy nie jest to szansa na ciekawe i

    Aby dopasować się do wysokości blatu trzeba zaopatrzyć się w stołek podobny
    do barowego, czyli wysoki z podpórką na pięty.

  • 7. Data: 2010-06-13 18:55:48
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Aby dopasować się do wysokości blatu trzeba zaopatrzyć się w stołek podobny
    > do barowego, czyli wysoki z podpórką na pięty.

    hmmm... wydawało mi się że lepiej dopasować wysokość blatu do siebie niż
    na odwrót, ale co kto lubi.

  • 8. Data: 2010-06-13 19:10:42
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > hmmm... wydawało mi się że lepiej dopasować wysokość blatu do siebie niż
    > na odwrót, ale co kto lubi.

    A jak pomoc kuchenną wymienisz na nowszy model?

  • 9. Data: 2010-06-13 19:27:02
    Temat: Re: Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem /OT
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > A jak pomoc kuchenną wymienisz na nowszy model?

    cóż, taka zmiana może być kosztowna także z powodów innych niż
    konieczność przeprojektowania kuchni. Tym niemniej żadne nieszczęście
    nie usprawiedliwia wsadzania niewiasty (mniejsza o status) na wysoką
    grzędę dla wykonania dowolnej pracy domowej. To oczywiście tylko moje
    zdanie, i nie wykluczam że niektóre z gospodyń/pomocy domowych/pań domu
    na stołku barowym czują się swojsko, albo i luksusowo. Nawet w kuchni, z
    ostrym narzędziem kuchennym w ręku.
    BTW ja sam gotuję, i doceniam możliwość posiedzenia na zwykłym krześle
    przy obieraniu, czyszczeniu, formowaniu itp. czynnościach. Stołek barowy
    wydaje mi się mocno niewygodny do pracy, ale to może też kwestia gustu.
    A poza wszystkim to już chyba OT?