  • 21. Data: 2012-07-17 20:17:03
    Temat: Re: Zagrożenie piorunem ?
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    news:b67ort7epjso$.18nyrgerd12gp.dlg@40tude.net...

    > Czy Ty umiesz czytać?...

    Nie.

  • 22. Data: 2012-07-19 15:10:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 09:15:48 +0200, PcmOL napisał(a):

    > Dlatego sterczenie pod drzewem jest średnio dobrym pomysłem.

    Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
    przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 23. Data: 2012-07-19 16:09:00
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    > Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
    > przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

    Jeszcze jeden fachowiec.
    Przy uderzeniu piorunem napięcie krokowe to pikuś.
    Możesz stanąć na jednej nodze i myślisz, że to uratuje Ci życie?
    Nawet nie dotykając ziemi, rozwali Cię na proszek, w najlepszym
    przypadku dostaniesz gałęzią lub klocem drewna w łeb.
    Ostatnio zginął rowerzysta na rowerze, może to napięcie oponowe?

  • 24. Data: 2012-07-19 22:13:47
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
    > przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

    Sam sobie poszukaj. (Szczególnie ile metrów od zwodu i ile kV/m.)

    Ponadto:

    1. Zastanów się nad rozpływem ładunku w gruncie. W szczególnych warunkach
    może płynąć głównie po wycinku okręgu (czyli powierzchni). Jakie to warunki
    i dlaczego takie?

    2. Jak rozpływa się prąd wyładowania się w warunkach przeciętnych? Oblicz
    napięcie krokowe (na powierzchni) przeciętnego wyładowania w PL. (Dane są
    dostępne -> natężenie wyładowania, konduktywność gruntu.)

  • 25. Data: 2012-07-20 21:43:04
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    wiadomości news:c1.01.3WdFwK$1Gk@mike.oldfield.org.pl...

    > Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
    > przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

    Czyli- stojący na jednej nodze pod drzewem jest bezpieczny?

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 26. Data: 2012-07-20 21:48:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 21:43:04 +0200, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:c1.01.3WdFwK$1Gk@mike.oldfield.org.pl...

    > Czyli- stojący na jednej nodze pod drzewem jest bezpieczny?

    Albo przyczepiony do pnia dwoma nogami - jak jaskółki na drutach?
    ;-PPP
    --
    XL

  • 27. Data: 2012-07-20 23:16:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2012 15:10, Adam Płaszczyca pisze:

    > Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
    > przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

    A liczyłeś je?

    Uderzenie pioruna to zdarzenie na tyle chaotyczne, że równie dobrze
    wyładowanie może przeskoczyć sobie z drzewa na człowieka i uziemić się
    przez tegoż.

    No i mało kto stoi sobie pod drzewem w szerokim rozkroku (chyba że się
    "odlewa" ;) )

  • 28. Data: 2012-07-22 19:19:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 16:09:00 +0200, Dawid napisał(a):

    > Jeszcze jeden fachowiec.
    > Przy uderzeniu piorunem napięcie krokowe to pikuś.

    Przy uderzeniu w co? W drzewo?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2012-07-22 19:20:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    > Czyli- stojący na jednej nodze pod drzewem jest bezpieczny?

    Stopa nie ma długości?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 30. Data: 2012-07-22 19:21:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 23:16:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A liczyłeś je?
    >
    > Uderzenie pioruna to zdarzenie na tyle chaotyczne, że równie dobrze
    > wyładowanie może przeskoczyć sobie z drzewa na człowieka i uziemić się
    > przez tegoż.

    Może.

    > No i mało kto stoi sobie pod drzewem w szerokim rozkroku (chyba że się
    > "odlewa" ;) )

    Napięcie krokowe to niekoniecznie napięcie między nogami. I nie trzeba
    szerokiego rozkroku.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356