  • 21. Data: 2011-08-30 20:40:22
    Temat: Re: Zagrzybiona pralka
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przesmiewca" r...@4...com

    > chemiczne stworzone przez ludzi. Widze twoja tepota umyslowa
    > niestety nie jest w stanie pojac tak prostej sprawy.

    Nie pokonam Cię w rynsztokowym języku. :) Nie jestem wszak poliglotą. :)
    W każdym razie -- ja nie potrzebuję płatnych dobroczyńców usuwających
    profesjonalnie ;) pleśń z mieszkań raz na zawsze. :)

    Gdy byłem w sanatorium, chorzy na grzybice i łuszczyce mówili mi, że
    nie można pozbyć się dziwki i grzybicy oraz łuszczycy. Od tamtej pory
    grzybicę leczy się (ja leczę na swoich nadgarstkach) w ciągu jednego
    dnia, nie wiem co z nieproszoną dziwką, ale wiem o tym, że płatnych
    dobroczyńców (takich jak Ty) nie zraża nic. :)

    Dzięki Ci Boże za to, że pokazujesz mi natarczywość takich ludzi
    i jednocześnie nie pozwalasz im na dojenie mnie. :)

    -=-

    Do szukających pomocy -- jeśli wilgotność względna powietrza
    w łazience (czy w innych miejscach, ale w łazience i w kuchni
    zwykle bywa najgorzej) nie będzie większa od 50% -- szansa na
    pleśnie jest tak mała, iż można uznać, że pleśni nie będzie.

    Ale wystarczy wytrzeć ścierką rozlane mleko i tę mokrą ścierkę
    odłożyć, aby w kilkadziesiąt godzin mieć na niej śliczne okazy
    pleśni!!! Pozostawienie śmieci na noc może zaowocować pleśnią. :)
    (na przykład gdzieś w zakamarki może spaść kawałek nektarynki...)

    Usunięcie pleśni z tynku czy z drewna lub z ubrania nie jest możliwe -- tynk
    trzeba skuć i położyć nowy albo pogodzić się z grzybami (grzybniami) tkwiącymi
    wewnątrz takiego tynku. Nie znam też metody na usuniecie pleśni z bawełnianego
    ubrania. :) Można to prać, gotować, prasować -- ale bezskutecznie. :) Co do
    drewna... No cóż... Czasami nie ma co zbierać po ataku pleśni...

    Pleśń do życia potrzebuje zazwyczaj tlenu, wody i jedzenia.
    Najłatwiej odciąć jej wodę poprzez suszenie powietrza i wietrzenie.

    Usunięcie pleśni z jedzenie raczej ;) jest trudne -- jeśli zarażony
    jest sok w butelce, trzeba pożegnać wszystko, co w butelce jest; podobnie
    z owocami -- lekko spleśniały owoc trzeba wyrzucić w całości... Jeśli
    spleśniały jest chleb -- można próbować szczęścia z odkrajaniem, ale
    trzeba być chyba solidnie wygłodzonym... ;)

    Pleśń produkuje stosowne toksyny -- imo te toksyny (zjedzone) nie zabijają człowieka
    od razu. ;)

    Grzybice rąk nie przeszkadzają mi zbyt mocno, jeśli nie liczyć niepokojących wrażeń
    wzrokowych. ;)

    -=-

    Do mego interlokutora -- możesz ze mną rozmawiać, ale nie dam Ci zarobić na
    odgrzybianiu mego mieszkania. :)
    Zastanów się więc -- bo na razie wyglądasz jak piesek skaczący wokoło człowieka
    niosącego smaczne jedzonko. :)

    W wolnych chwilach możesz poczytać sobie o przetrwalnikach bakterii czy grzybów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2011-08-30 21:02:05
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >W wolnych chwilach możesz poczytać sobie o przetrwalnikach bakterii czy grzybów. :)

    Kazdą forme plesni i grzybow, w tym form przetrwalnikowych,
    mozna zniszczyc chemia, na ktora srodowisko nie mialo szans ich
    uodpornic. Nie mowimy o grzybicy organizmow zywych, gdzie walka z nimi w organizmie
    jest dluga i rzeczywiscie trudna, tylko o grzybach i plesni w lazience, gdzie walka
    moze byc krotka i konkretna, bo nie ma szans, ze pacjent zejdzie wiec i srodki sa
    inne.
    Wypadaloby rozroniac tez rodzaje grzybow i trzymac sie watku, a nie skakac od swoich
    chorob az po kosmos.

  • 23. Data: 2011-08-30 21:28:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przesmiewca" s...@4...com

    > Kazdą forme plesni i grzybow, w tym form przetrwalnikowych,

    Do ludzi myślących -- każda pleśń to grzyb. Na dodatek chyba
    każda pleśń jest grzybem żywiącym się tym, co martwe.

    Czyli mamy mądre_inaczej stwierdzenie typu -- kobiety_i_ludzie, małpy_i_zwierzęta,
    róże_i_kwiaty...

    > mozna zniszczyc chemia, na ktora srodowisko nie mialo szans ich
    > uodpornic. Nie mowimy o grzybicy organizmow zywych, gdzie walka
    > z nimi w organizmie jest dluga i rzeczywiscie trudna,

    Bardzo trudna ;) -- u mnie to jeden dzień, jedno posmarowanie maścią Triderm.
    Po godzinie są już wyraźnie zmiany, a po dobie widać wyraźnie, że grzyb kona
    w męczarniach :) i rozpaczliwie ;) szuka niesmarowanych części... :) Dobijanie
    kolejnym smarowaniem przypomina znęcanie się nad pokonanym grzybem... :)

    Mam grzybice od wielu lat. Zazwyczaj znikają same, ale czasami
    warto posmarować -- kto smaruje ten...

    > tylko o grzybach i plesni

    Wyżej wyjaśniam, że każda pleśń jest grzybem.

    > w lazience, gdzie walka moze byc krotka i konkretna,

    Bardzo krótka -- wystarczy mokra gąbka po nocnej kąpieli
    i rano możemy mieć nową/świeżą pleśń. Podobnie z zakamarkami,
    złączeniami ścian, fugami, a nawet gładkimi kafelkami. :)

    U mnie wyrosła pleśń na płytce glazury. :)
    Śliczna, ruda/pomarańczowa, prawie okrągła plamka o średnicy około 7 mm.

    > bo nie ma szans, ze pacjent zejdzie wiec i srodki sa inne.
    > Wypadaloby rozroniac tez rodzaje grzybow i trzymac sie watku,
    > a nie skakac od swoich chorob az po kosmos.

    Już Ci wyjaśniłem -- ja nie zapłacę za odgrzybianie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2011-08-30 22:07:54
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >Do ludzi myślących -- każda pleśń to grzyb. Na dodatek chyba
    >każda pleśń jest grzybem żywiącym się tym, co martwe.

    Eureka.

> [...]
    >kolejnym smarowaniem przypomina znęcanie się nad pokonanym grzybem... :)

    Jestes wiekszym ignorantem niz moznaby sadzic.
    Napisalem: "gdzie walka z nimi w organizmie
    jest dluga i rzeczywiscie trudna". Slowo klucz
    "w". Nic tu do rzeczy nie ma twoje objawowe leczenie
    i smarowanie mascia.
    Kolejne slowa klucz to candida i kandydoza.

    >Wyżej wyjaśniam, że każda pleśń jest grzybem.

    Kazdy koniak to brandy, ale nie kazda brandy to koniak.

    >Bardzo krótka -- wystarczy mokra gąbka po nocnej kąpieli
    >i rano możemy mieć nową/świeżą pleśń. Podobnie z zakamarkami,
    >złączeniami ścian, fugami, a nawet gładkimi kafelkami. :)

    To znaczy, ze sie nie znasz, nie umiesz, nie znasz tematu, a w lazience
    sobie nie radzisz z pozbyciem sie grzybow. Kiepski jestes :)

    >Już Ci wyjaśniłem -- ja nie zapłacę za odgrzybianie. :)

    Nie trzeba placic zeby sie pozbyc, chociaz z twoja skutecznoscia walki
    moze i trzeba.

  • 25. Data: 2011-08-30 22:50:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przesmiewca" k...@4...com

    > Eureka.

    > Jestes wiekszym ignorantem niz moznaby sadzic.

    mozna by

    Też dostanę skwitowanie słowem eureka? :)

    > Napisalem: "gdzie walka z nimi w organizmie
    > jest dluga i rzeczywiscie trudna". Slowo klucz
    > "w". Nic tu do rzeczy nie ma twoje objawowe leczenie
    > i smarowanie mascia.

    O tyle długa, że nawet nie wolno tej maści długo stosować. :)
    Leczenie jest (; objawowe ;) -- grzybek na ręce jest sporym obciążeniem
    dla ***całego organizmu*** i widać efekty działania maści bardzo wyraźnie
    i bardzo szybko.

    Nie widać natomiast samej maści -- zaraz (natychmiast) po smarowaniu ręce solidnie
    myję...
    (aby nie brudzić niczego) Maść wnika w skórę i raczej ;) nie należy jej
    przedawkowywać. :)

    > Kolejne slowa klucz to candida i kandydoza.

    Ja grzybki mam -- Ty o nich dopiero teraz czytasz. :)

    > Kazdy koniak to brandy, ale nie kazda brandy to koniak.

    Fakt -- Twoje myślenie jest tak szybkie jak pijanego. :)

    > To znaczy, ze sie nie znasz, nie umiesz, nie znasz tematu, a w lazience
    > sobie nie radzisz z pozbyciem sie grzybow. Kiepski jestes :)

    Już pisałem -- nie zapłacę Ci za odpleśnianie. :)

  • 26. Data: 2011-08-31 07:20:00
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >Ja grzybki mam -- Ty o nich dopiero teraz czytasz. :)

    Z przerosnietej candidy wyleczylem sie, tak z 5 lat temu.
    Trafiles kula w plot- jak zwykle zreszta.

    >Już pisałem -- nie zapłacę Ci za odpleśnianie. :)

    Wiesz, moja branza dzialalnosci jest troche inna niz
    odplesnianie u ciszewskich. Skad w ogole w twoim urojonym
    umysle sie wzielo, ze chcialbym to u ciebie zrobic?
    Znow ci sie poplataly fakty i osoby.

  • 27. Data: 2011-08-31 10:06:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przesmiewca" 8...@4...com

    > Z przerosnietej candidy wyleczylem sie, tak z 5 lat temu.
    > Trafiles kula w plot- jak zwykle zreszta.

    Problem w tym, że ja piszę prawdę, a Ty - prawdę_korzystną. :)

    > Wiesz, moja branza dzialalnosci jest troche inna niz
    > odplesnianie u ciszewskich. Skad w ogole w twoim urojonym
    > umysle sie wzielo, ze chcialbym to u ciebie zrobic?
    > Znow ci sie poplataly fakty i osoby.

    Cieszę się tym, że pojąłeś, iż u mnie nie zarobisz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2011-08-31 10:33:30
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >Cieszę się tym, że pojąłeś, iż u mnie nie zarobisz. :)

    To sie nazywa schizofrenia, wiesz? ;)

  • 29. Data: 2011-08-31 11:15:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przesmiewca" 0...@4...com

    > To sie nazywa schizofrenia, wiesz? ;)

    Nie wiem. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-09-08 11:38:05
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Chlor jest bardzo skuteczny, ale niszczy metal, bezpieczniej jest uzywać
    mniej żrącego nadtlenuku wodoru H2O2 (perhydrol).

    -----