    From: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zamek kulczyka
    Date: Sat, 16 Nov 2019 20:09:06 +0100

    https://www.youtube.com/watch?v=mK8D_8RrxxA

    Pod linkiem jest film z oględzin zamku kulczyka, wybudowanego na odludziu, w
    środku lasu przy rzece, otoczonego fosą.
    Widząc taką budowlę można się zastanowić ilu ludzi trzeba było okraść, lub
    zamordować, żeby coś takiego wybudować, bo nie mówcie mi że da się tyle
    zarobić, ha ha ha.
    Zastanawia mnie sens takiej budowli, na pewno jest to miejsce schronienia
    odcięte od zwykłego motłochu, bo ciężko się tam dostać, odgrodzone fosą,
    wejście przez most zwodzony, w podziemiach można zgromadzić masę żywności i
    ww razie kataklizmu nie martwić się że wygłodniały tłum nas dopadnie.
    Oglądając szczegóły konstrukcyjne, może ktoś się jeszcze czegoś dopatrzy?
    Na pewno zamek z żelbetonu nie jest na wieki, pewnie 300 lat wytrzyma, ale
    widać tam też mury z kamienia, dla ozdoby?
    O czym świadczy metrowej grubości ściana z pustaka ceramicznego?
    Ktoś zauważył jeszcze coś ciekawego?