  • 81. Data: 2013-12-23 21:32:17
    Temat: Re: Żarówka LED
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-23 12:31, Kris pisze:
    > Kilkadziesiąt sztuk razy kilkadziesiąt zł/sztuka to wychodzi pewnie ze dwa tysiaki
    koszt, a oszczedności miesieczne kilkanascie zł pewnie. Na zwrot inwestycji w czasie
    krótszym jak 5 lat raczej nie ma co liczyc

    Wiesz co, ja to inaczej liczę. Kupuję żyrandol (cena 500-1000zł) i jak
    wybiorę o 100-200zł tańszy to mam już na komplet żarówek LED. :-)

    A tak serio: LED-ów używam tylko w miejscach, gdzie nie potrzebuję
    silnego światła. Sprawdzają się rewelacyjnie, np. wiatrołap 1,5m^2,
    jedno z 5 źródeł światła w łazience to LED 3,5W (jak wstaję w nocy, to
    nie razi w oczy, to samo rano).

    M.

  • 82. Data: 2013-12-23 21:34:49
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-23 19:44, k...@g...com pisze:
> [...]
    4godziny dziennie. Jak jestes w kuchni to świeci światło w kuchni, jak w salonie to w
    kuchni nie świeci itp. Adam tu wczesniej co do minuty podawał od siebie dane ile co
    gdzie świeci.
    > To u samotnej emerytki i tez niekoniecznie. Przy czterech osobach światło świeci
    się zawsze i wszędzie. No chyba że mi chcesz wmówić ze umawiają się i chodzą stadem
    po domu. Pierwszy zapala a ostatni gasi jak wychodzą z pomieszczenia. A w kiblu to
    jeden sra do sedesu a trójka wali na gazety żeby prąd zaoszczędzić.

    Żarówki kupuję z żyrandolem i lED-y wliczam w koszt żyrandola. Przy
    urządzaniu domu mam ten komfort, że nie muszę wymieniać żyrandola tylko
    i tak kupuję nowy. Do każdego rodzaju światła (żarówka, świetlówka, LED)
    trzeba kupować inny żyrandol, bo są to źródła światła o innej mocy i
    charakterystyce.

    M.