  • 1. Data: 2013-09-02 12:38:25
    Temat: "Zasady" przyjęte przy budowie domu ?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Witam Grupę ponownie,

    Mój architekt podczas ostatniej rozmowy przytoczył zasady wg których
    projetuje pewne elementy.

    1. przy schodach
    poowiedział, że schody o długości powyżej 19,5cm są niewygodne, on daje
    18,5...

    Hmm, co to zasada?

    2. wielkość okien w pomieszczeniach
    On przyjmuje zasadę, że powierzchnia otworu okiennego powinna wynosić 1/6
    powierzchni pomieszczenia. To ma zapenić właściwą ilość światła.

    U mnie przy pomieszczeniach rzędu 18 m2 daj okna 2x1 metra + okna dachowe.

    Kocopoli czy może są to jakieś "złote zasady"?

    Znacie jeszcze jakieś inne?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-09-02 13:25:24
    Temat: Re: "Zasady" przyjęte przy budowie domu ?
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kocopoli czy może są to jakieś "złote zasady"?

    przepisy/wiedza techniczna :)

    b.

  • 3. Data: 2013-09-02 13:37:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 12:38:25 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > poowiedział, że schody o długości powyżej 19,5cm są niewygodne, on daje
    > 18,5...

    Wysokosci miales na mysli?

    Przy schodach jest prosty i wszystkim architektom znany wzor:

    2h + szerokosc = ma byc miedzy 0,6 a 0,65

    Czyli np podstopien 17cm i stopien 30cm = 64 = idealnie!
    Podstopien 19cm i stopien 30cm = 68, nieoptymalnie :)

    Oczywiscie dowolnie tego interpretowac nie mozna - 19cm to IMHO max
    wysokosc, po prostu beda bardziej nogi bolaly przy wchodzeniu na nie:)
    18 jest IMHO optymalnie.

    Ja wlasnie robie schody na taras i bedzie wys. 15,5cm, szerokosc 30cm = 61 =
    BINGO ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-09-02 13:43:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

    > 1. przy schodach
    > poowiedział, że schody o długości powyżej 19,5cm są niewygodne, on daje
    > 18,5...

    Coś chyba pokręciłeś - może chodziło o wysokość? Jeśli tak to ma rację -
    19,5 to bardzo strome schody. Dla mnie komfortowe mają 16,5-17,5.

> [...]
    > powierzchni pomieszczenia. To ma zapenić właściwą ilość światła.

    > U mnie przy pomieszczeniach rzędu 18 m2 daj okna 2x1 metra + okna dachowe.

    Norma określa minimum jako 1/8 pow. podłogi. Jak zrobi 1/6 to masz więcej
    światłą niż minimum określone przez normę. W rzeczywistości znaczenie ma
    strona świata, umiejscowienie okien w pomieszczeniu i to czy jest to na
    parterze czy na piętrze, oraz kolor ścian i wykończenie podłogi. Nie da się
    określić jednego wzoru na optymalną wielkość okna niezależnie od
    pomieszczenia.

    Ja to zawsze radzę inwestorom aby w jakimś znanym sobie domu, gdzie często
    bywają zmierzyli okna i zanotowali ich _subiektywne_ wrażenie czy jest
    dostatecznie jasno i na tej podstawie ewentualnie zwiększył rozmiar okien.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-09-02 14:00:27
    Od: m...@g...com

    On Monday, September 2, 2013 1:37:24 PM UTC+2, Adam wrote:
> [...]

    > Oczywiscie dowolnie tego interpretowac nie mozna - 19cm to IMHO max
    > wysokosc, po prostu beda bardziej nogi bolaly przy wchodzeniu na nie:)

    18 jest zdeka za wysoko - ja mierzyłbym jednak w 17. U mnie przy 18-tkach mam
    minimalnie za mało miejsca na stopę.

    > Ja wlasnie robie schody na taras i bedzie wys. 15,5cm, szerokosc 30cm = 61 =BINGO
    ;)

    U mnie są wysokie na szerokość deski, szerokie na niecałe 3 - i to jest jeszcze
    lepsze bingo :) - wyszło przypadkiem (chodziło o to żeby schody z boku tarasu
    zgrywały się wizualnie z szerokością opaski wokół domu.

    mucher

  • 6. Data: 2013-09-02 14:33:22
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2013 04:37:24 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Przy schodach jest prosty i wszystkim architektom znany wzor:
    >
    > 2h + szerokosc = ma byc miedzy 0,6 a 0,65
    >
    > Czyli np podstopien 17cm i stopien 30cm = 64 = idealnie!
    > Podstopien 19cm i stopien 30cm = 68, nieoptymalnie :)

    Dostałem zwymiarowane rzuty - schody są 17-18/28 - wychodzi 62 / 64 - czyli
    OK.

    Adam, zapraszam do wątku o moim projekcie. Nie ukrywam, że liczę również na
    Twój głos.

    --
    Franc

  • 7. Data: 2013-09-02 16:39:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 14:00:27 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > 18 jest zdeka za wysoko - ja mierzyłbym jednak w 17. U mnie przy 18-tkach mam
    minimalnie za mało miejsca na stopę.

    No w sumie jak jest miejsce to 17stka bedzie jeszcze lepsza :)
    Z drugiej strony jak ma byc przez to jeden stopien wiecej to nie wiem
    co lepsze ;) Uznajmy jednak ze 17-18 to optimum i juz, wszystko powyzej
    to lekka stromizna. Ja do piwnicy mam bodaj 18,5-19 i jak na piwnice - spoko
    ale na poddasze to by bylo zbyt meczace :)

    > U mnie są wysokie na szerokość deski, szerokie na niecałe 3 - i to jest jeszcze
    lepsze bingo :) - wyszło przypadkiem (chodziło o to żeby schody z boku tarasu
    zgrywały się wizualnie z szerokością opaski wokół domu.

    Fakt, wygladaloby i byloby to chyba jeszcze lepsze. Musze przeliczyc bo
    dopiero robie konstrukcje a akurat mi trzy deski wiecej zostaly hmmm :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-09-03 07:57:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 Sep 2013 14:33:22 +0200, Franc

    > Adam, zapraszam do wątku o moim projekcie.
    > Nie ukrywam, że liczę również na Twój głos.

    Lepiej załóż sobie wątek (możę nawet dziennik budowy)
    na muratorze -- tam więcej ludzi czyta i coś skrobnie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2013-09-03 08:00:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Sep 2013 07:57:58 +0200, Myjk

    > (możę nawet dziennik budowy)

    haha, właśnie sobie czytam jeden z takich wątków,
    inwestor wpuścił ekipę do zbudowania podjazdu,
    oto rezultat: http://www.youtube.com/watch?v=8KgUm-2ZsxU

    hahah, paść można ze śmichawy -- gorzej jak się inwestuje...

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2013-09-03 10:16:09
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 3 Sep 2013 07:57:58 +0200, Myjk napisał(a):

    > Lepiej załóż sobie wątek (możę nawet dziennik budowy)
    > na muratorze -- tam więcej ludzi czyta i coś skrobnie.

    Grupy dyskusyjne dead.
    Z grupy dyskusyjnej odsyłać na forum - koniec świata.
    :-)

    --
    Franc