  • 21. Data: 2014-06-15 18:47:42
    Temat: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:539d4df1$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ma ktos dobry pomysl?

    ja mam. Zamontuj zwykłą grzałkę elektryczną.

    b.

  • 22. Data: 2014-06-15 18:48:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    > 37 ohm. Ostatnio zaczalem myslec o pogrzewaniu tej wody energia sloneczna.
    Teoretycznie nagrzewanie wody promieniami słonecznymi jest o wiele
    korzystniejsze, niż wytwarzanie energii elektrycznej w panelach i
    grzanie tą energią wody. JAk masz miejsce na baterie słoneczne - pomyśl
    o lepszym wykorzystaniu prądu, a naddatek kieruj do bojlera. No i
    oczywiście policz czy to wogóle ma sens, choć jak Ci to sprawi
    przyjemność - inwestuj w odnawialną energie nawet jak stracisz. no i
    najważnejsze. facet z Czeladzi, sprzedaje palnele słoneczne 100WAT za
    200 złotych. to chyba najlepsza oferta jaką widziałem. jakbym miał gdzie
    postawić, to bym kupił, chociaż dla tego zeby sprawdzić czy w naszym
    klimacie ma to jakikolwiek sens

    ToMasz

  • 23. Data: 2014-06-16 00:40:20
    Od: szary <x...@x...pl>

    ToMasz wrote:

    > facet z Czeladzi, sprzedaje palnele słoneczne 100WAT za
    Przepraszam, gdzie to szukać, późno już i nie chce mi się myśleć.

    > klimacie ma to jakikolwiek sens
    >
    > ToMasz

    Ja tak myślę tylko parę WAT do radiostacji i jakiej pompki lub LED-a na
    godzinę "W'. OT: Lubię czytać książki, z TV zrezygnowałem dawno temu (dzieci
    jakoś nie narzekają bardzo, kradnę trochę bajek).

    Aha, a tak przy okazji, byliśmy (9-latek) dziś u dziadka i był "scoobidoo" i
    w tej bajce słyszę m.in. takie słownictwo (wielokrotnie):

    "Olał mnie"
    "Spadaj"
    "mnie macasz"

    Jak nastały reklamy to znowu słyszę reklamę gdzie jest: "masssakrycznie",
    jakie to głupie, jakbym to słyszał 3 razy dziennie zamiast 3 razy na 2
    miesiące to bym pewnie posłał jaką ciężką popielniczkę w przestrzeń FullHD
    :D

    Przepraszam za wynurzenia, jakoś zasnąć nie mogę ;)

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-06-16 09:20:33
    Od: "Szczepan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm> napisał

> [...]
    > 200 złotych. to chyba najlepsza oferta jaką widziałem. jakbym miał gdzie
    > postawić, to bym kupił, chociaż dla tego zeby sprawdzić czy w naszym

    Czy moglbys podac blizsze namiary na tego faceta z Czeladzi?
    Probowalem poszukac poprzez Google ale nic takiego nie znalazlem.

    --
    Szczepan

  • 25. Data: 2014-06-16 10:27:21
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-06-14 20:40, k...@g...com pisze:

    > U niemca też się nie opłaca ale kto bogatemu państwu zabroni wydawać pieniądze na
    dotacje.

    Już im się ta kasa na dotacje kończy i wracają do wungla.

    --
    P.Jankisz

  • 26. Data: 2014-06-16 13:11:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > (dzieci
    > jakoś nie narzekają bardzo, kradnę trochę bajek).

    Bardzo dobrze im więcej ludzi odstawi telewizję tym większa szansa że
    kolejne pokolenie będzie normalne.

> [...]

    > jakie to głupie, jakbym to słyszał 3 razy dziennie zamiast 3 razy na 2
    > miesiące to bym pewnie posłał jaką ciężką popielniczkę w przestrzeń FullHD

    A wyobraź sobie że są ludzie którzy za to płaca po kilkadziesiąt zł
    miesięcznie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2014-06-16 14:34:53
    Od: "Szczepan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał

    > A wyobraź sobie że są ludzie którzy za to płaca po kilkadziesiąt zł
    > miesięcznie :-)

    Nie uważasz ze odbiegacie nieco od tematu wątku?

    --
    Szczepan

  • 28. Data: 2014-06-16 14:43:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Nie uważasz ze odbiegacie nieco od tematu wątku?

    a co jeszcze w temacie chcesz usłyszeć? Masz juz wszystko co potrzeba zeby
    zrezygnowac z pomysłu. Jesli sie nadal upierasz przy tym to zadzwon do
    dowolnej firmy sprzedającej fotosolary -opowiedzia ci co chcesz usłyszec
    byle ci wcisnąć towar.

    b.

  • 29. Data: 2014-06-16 15:06:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 09:20:33 UTC+2 użytkownik Szczepan napisał:

    > Czy moglbys podac blizsze namiary na tego faceta z Czeladzi?
    > Probowalem poszukac poprzez Google ale nic takiego nie znalazlem.

    ;) http://tnij.org/e6uvhc8

    WS

  • 30. Data: 2014-06-16 15:26:46
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 czerwca 2014 15:06:43 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > ;) http://tnij.org/e6uvhc8
    >

    > WS

    Amortyzują się ponad 10 lat. Czyli nigdy bo wcześniej stracą na tyle efektywność że
    ich praca będzie nie opłacalna. Dla indywidualnego człowieka maksymalny czas
    amortyzacji wynosi 2 lata. Przez następne 8 lat ma na tym oszczędzać albo wręcz
    zarabiać.