  • 101. Data: 2018-10-03 11:45:39
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 października 2018 21:04:11 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A żem zajrzał żem do projektu, jednak gołych ścian jest 162 m2.
    >
    > Dodatkowo zadałem sobie trud i policzyłem różnicę energii na chłodzeniu
    > chaty, zakładając że na każdym oknie są żaluzje (bo są).
    > Żaluzje oczywiście dają najwięcej, ponad 3000 kWh/rok przy "gołych"
    > oknach, 1250 kWh przy zamykanych żaluzjach i 15cm styro a 1080 kWh
    > przy styro 20cm. Czyli dodatkowe 170 kWh na chłodzenie, niby mało ale
    > zawsze coś ;)
    > A styropian przyjąłem (bo taki mam) badziewiasty, 0,042. On kosztuje
    > poniżej 150 zeta/m3. Czyli różnica w 5cm styro to jakieś 1200 zeta.

    Czyli dla grzania PC zwrot po ok 12latach
    Jeśli dom budowany z kredytu to zysk roczny spada o kolejne 30zł czyli zwrot po 17
    latach
    Daleko do 3 lat które niewidomo skad podał Pete i czego się czepiłem bo to bzdura
    była ewidentnie.
    A czy zwrot w kilkanaście lat akceptowalny to kazdy niech sam sobie indywidualnie
    odpowie.

  • 102. Data: 2018-10-03 12:11:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-03 o 11:45, Kris pisze:

> [...]
    była ewidentnie.
    > A czy zwrot w kilkanaście lat akceptowalny to kazdy niech sam sobie indywidualnie

    Kris, zakładasz sobie najtańsze źródło ciepła aby wyniki wyszły takie
    jak chcesz. Dodatkowo cenę i ilość styro zawyżasz.

    --
    Pete

  • 103. Data: 2018-10-03 12:20:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-03 o 11:36, Kris pisze:

    > Wychodzi Tobie inaczej na podstawie tego co Mateusz i Liściasty podali?

    5cm * 160m2 * 140 czyli inwestycja 1100pln

    > Jeśli tak to prosze podaj jak liczysz.

    1100/(0,2*700) = 8

    Co prawda nie 3 ale daleko do 30

    --
    Pete

  • 104. Data: 2018-10-03 14:25:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2018 12:11:12 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Kris, zakładasz sobie najtańsze źródło ciepła aby wyniki wyszły takie
    > jak chcesz. Dodatkowo cenę i ilość styro zawyżasz.

    PC czy gaz cena za kWh podobna 0,2zł
    Ilość styropianu brałem z tego co Liściasty pisał a później sprostował więc i ja
    sprostowałem
    Ilośc styro u Mateusza nie liczyłem tylko przyjełem co on podał

  • 105. Data: 2018-10-03 14:32:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2018 12:20:36 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > 5cm * 160m2 * 140 czyli inwestycja 1100pln

    Niech Tobie bedzie styro po 140zł;)

    > 1100/(0,2*700) = 8
    >
    > Co prawda nie 3 ale daleko do 30

    Udajesz że nie zauwazyłes że te 30 lat to było dla ząłożeń jak Lisciasty mylnie podał
    300m2 elewacji
    Jak on skorygował to i ja skorygowałem
    No i ciągle jeszcze ew kredyt jest- od 1200zł przez 30 lat to ze 30zł odsetek rocznie
    wyjdzie
    Uwzględnij to i masz ładnych kilkanaście lat na zwrot
    Dalej jestes taki huraoptymista w tym dokładaniu nieprzemyśłanym styropianu?

  • 106. Data: 2018-10-04 23:29:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    To cieplowlasciwe.pl sobie - http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4irp, a
    moje OZC to jednak deczko inne - https://postimg.cc/ygxpkzHF

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 107. Data: 2018-10-04 23:36:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.10.2018 o 11:34, Kris pisze:
    > To już kwestia indywidualna. Jak za gotówke bym budował to jestem w stanie
    zaakceptować zwrt po 10 latach,jak na kredyt to zwrot wydłuży sie do prawie 20 lat i
    wtedy to bez sensu
    > Wtedy te 2000tys lepiej wydać na inne miejsca związane z izolacją cieplna a gdzie
    zwrot będzie szybszy/oszczędności roczne większe

    Czyli można mieć ratę kredytu 1500zł/mc albo...1300zł/mc + 200zł/mc
    kosztem gorzej ocieplonego domu w sezonie grzewczym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 108. Data: 2018-10-05 09:48:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To cieplowlasciwe.pl sobie - http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4irp, a
    > moje OZC to jednak deczko inne - https://postimg.cc/ygxpkzHF

    No to moje oczy widzą 8600 i 15000 kWh. Skąd to 2100?

    --
    Pete

  • 109. Data: 2018-10-05 20:46:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.10.2018 o 09:48, Pete pisze:
    > No to moje oczy widzą 8600 i 15000 kWh. Skąd to 2100?

    Pozycja "Ściana zewnętrzna". Tam jest robicie na kategorie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 110. Data: 2018-10-06 20:49:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.10.2018 o 14:32, Kris pisze:
    > Dalej jestes taki huraoptymista w tym dokładaniu nieprzemyśłanym styropianu?

    Co jak co, ale lepiej już w ten styropian włożyć niż w panele słoneczne
    na dachu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz