  • 1. Data: 2022-03-28 10:21:27
    Temat: Zgłoszenie źródła ogrzewania - jaki termin jest takim przypadku
    Od: Marek <f...@f...com>

    Który termin (do 30 czerwca dla uruchomionych przed 1 lipca 2021 lub
    14 dni dla nowych po tej dacie) obowiązuje w przypadku gdy piec był
    uruchomiony w 2019 przed oddaniem budynku a odbiór budynku był
    dopiero w tym roku?
    Przy odbiorze PINB zakłada domyślnie, że piec będzie uruchomiony po
    odbiorze a nie wcześniej więc mówią o terminie 14 dni, a piec był
    uruchomiony w 2019 bo przecież budynek nie mógł stać nie ogrzewany do
    czasu odbioru....
    Jak to zrobić by nie ściemniać - czy można korzystać legalnie z
    pieca bez odbioru budynku ale mając odbiory gazu i umowę?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-03-28 17:39:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.03.2022 o 10:21, Marek pisze:

    > Jak to zrobić by nie ściemniać - czy można korzystać legalnie  z pieca
    > bez odbioru budynku ale mając odbiory gazu i umowę?

    Z tego co kojarzę to odbiór budynku jest po to, żeby móc w nim legalnie
    zamieszkać, a nie żeby go legalnie ogrzewać. To drugie robisz sobie w/g
    własnego uznania.

  • 3. Data: 2022-03-28 18:33:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 28 March 2022 at 17:39:26 UTC+2, nadir wrote:
    > Z tego co kojarzę to odbiór budynku jest po to, żeby móc w nim legalnie
    > zamieszkać, a nie żeby go legalnie ogrzewać. To drugie robisz sobie w/g
    > własnego uznania.
    ale teraz się zmieniła doktryna i przepisy,
    gdyż uznano, że ogrzewanie może byc źródłem emisji spalin, smogu, gazow
    cieplarnianych
    i dlatego podlega certyfikacji, kontroli i rejestracji

    I stąd certyfikaty pieców opalanych węgl;em typu groszkowego

    Tym się zajął GIG prawie 10 lat temu, zamiast budową kopaln węgla

    Zatem należy oddzielić odbiór budynku od rejestracji niskoemisyjnego, certyfikowanego
    źródla ogrzewania,
    gdyż są na to obowiązujące przepisy