  • 21. Data: 2010-03-28 19:20:55
    Temat: Re: Złodziejskie praktyki agencji ochroniarskich?
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    wiadomości news:4bae5688$1@news.home.net.pl...

    > O, mam - pomijając opłaty instalacyjne (ponad tysiąc) to miesięcznie
    > prawie stówa plus 50zł za każdy przyjazd (jeśli np. alarm jest źle przez
    > nich ustawiony i wzbudza się od byle czego, to można nieźle z
    > "interwencji" nastukać).

    To masz stasznie spitolony rynek u siebie. Ja zarówno za mieszkanie jak i za
    dom płacę po 40 netto. A w zasadzie za dom jeszcze mniej.
    Przyjazdy 2 gratis, nastepnę po 30.
    Alarm montuje mi firma (trochę drożej niż ja sam, ale biorą
    odpowiedzialność) i jak w domu na poczatku były kłopoty z czujką to
    przyjechali wymienili, za przyjazdy grup interwencyjnych nie policzyli

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 22. Data: 2010-03-28 20:14:12
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dom w trakcie budowy, niewiele jest do ukradzenia,ale jest.
    > Kilka dni temu miałem włamanie, wszystko zrobione fachowo, nie przez
    > dzieciaków ani obszczymurów. Zrobione tak, żeby szkody były minimalne,
    > weszli wszędzie, ale nie zginęło kompletnie nic. Znajoma mówi, że to
    > prawdopodobnie ochroniarze, że będą mnie tak nękać dopóki nie podpiszę
    > umowy. U niej całą ulicę dotąd gnębili, aż ostatni dom podpisał umowę,
    > wtedy przestali.
    > Czy tak jest rzeczywiście? Jak się bronić?

    To, ze nic Ci nie zginęło o, niczym nie świadczy. Po prostu w opinii
    złodziei nie miałeś wartościowych przedmiotów, które mogli by sprzedać.
    Jeżeli chodzi o nękanie przez firmy ochroniarskie to jak sobie to wyobrażasz
    ?
    Że wynajmują obszczymurków, a może zatrudniają fachowców-włamywaczy ?
    Nie tędy droga. Zbyt mały zysk dla takiej firmy, a zbyt dużo można stracić.
    Weź pod uwagę, że każdy pracownik takiej firmy musi posiadać odpowiednią
    licencję i musi być osobą niekaraną, a firma musi posiadać koncesję. Każdy
    taki pracownik posiadający licencję jest pod szczewgólną kontolą policji, a
    w razie udowodnienia praktyk takiej firmie ochroniarskiej, firma jest
    zniszczona. Licencje wstrzymane, koncesja cofnięta bez możliwości ubiegania
    się do końca życia przez właściciela firmy oraz pracowników biorących udział
    w takim precederze.
    Nierzadko firmy ochroniarskie posiadają wiele oddziałów w wilu miastach i
    posiadają tysiące pracowników. Pomyśl tylko który z właścicieli pozwoli
    sobie na takie praktyki grożące bardzo srogimi konsekwencjami oraz
    zniszczeniem całej firmy i wieloletniego dorobku.
    Uważam, że opowieści o nękaniu przez firmę ochroniarką są tylko wyssanymi z
    palca opowieściami.

    > U niej całą ulicę dotąd gnębili, aż ostatni dom podpisał umowę, wtedy
    > przestali.

    Tu akurat ludzi wyciągnęli złe wnioski.
    Zazwyczaj jest tak wśród złodziei, że obierają sobie za swój cel osiedla
    nowobudowanych domów, które bardzo łatwo jest okraść. Po pierwsze w domach
    tych przetrzymywane są różne drogie przedmioty np. elektronarzędzia,
    materiały, a przy tym nikt tam nie mieszka, ani też nie ma żadnej ochrony,
    bo zazwyczaj mało kto pozostaje na noc. Zatem domy te stanowią dość łatwy
    łup. Tam, gdzie jest założony alarm, a w szczególności powierzona ochrona
    firmie ochroniarskiej taki dom przed złodziejami budzi respekt i naprawdę
    musiał by się znaleźć głupi, albo tak odważny, żeby ryzykować włamaniem do
    takiego domu.

    Tak się składa, że montuję wszelkie instalacje w nowobudowanych domach i
    zazwyczaj zaczynam od uruchomienia instalacji alarmowej. Kilka razy już mi
    się zdarzyła próba włamania do takich domów. Jednak alarm odstraszał
    potencjalnych włamywaczy, którzy opuszczali teren takiej posesji i okradali
    kilka innych, które były niezabezpieczone. Ktoś mógłby powiedzieć, że to ja
    nasyłałem złodziei, aby sobie zapewnić pracę. Jest to błędne rozumowanie.
    Normalną praktyką jest, że gdzie się stawia domy tam pojawiają się złodzieje
    liczący na łatwy łup i tam także pojawiają się firmy ochroniarskie oferujące
    swoje usługi. Niestety tylko ludzie mają błędne skojarzenia uważając, ze jak
    się pojawiły ulotki firmy ochroniarskiej, a później złodzieje to napewno
    musieli oni być nasłani przez firmę ochroniarską.

  • 23. Data: 2010-03-29 07:27:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4bae544e$1@news.home.net.pl...

    > To kilkadziesiąt to deczko zaniżone, o ile pamiętam ulotkę ostatnio
    > znalezioną w skrzynce.

    70zł miesięcznie u nas.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-03-30 13:21:35
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > prawdopodobnie ochroniarze, że będą mnie tak nękać dopóki nie podpiszę
    > umowy. U niej całą ulicę dotąd gnębili, aż ostatni dom podpisał umowę,

    zastosowałem cichy alarm
    a dokladnie dziala to tak:

    czujka ruchu uruchamia jak ktos wejdzie urzadzenie ip, jakiekolwiek
    najtansze
    to z kolei odpowie na ping, a jak odpowie server dzwoni mi na komorke
    tam mam zamontowana kamerke ip na ktora moge wejsc z dolonego miejsca,
    w firmie, na PC jest program ktory rejestruje wykryty ruch, i wyslal emaile,
    oraz nagrywa
    jak cos wykruje.

    i teraz:\
    jak zadzwoni telefon, a niemam dostepu do internetu aby zobaczyc co
    spowodowalo
    alarm to na telefonie sprawdzam emaila, na ktory to program wysyla mi
    zdjecia po 10KB każde
    cichy dobry, bo zlodzieje nie będą wiedziec, że sa monitorowani

    to taki moj pomysl na mozliwie najtanszy alarm:)
    bardzo skuteczny, nawet fachowiec od alarmy nie moze sie połapać
    co to zainstalowalem :)
    niebawem będę instalowal rowniez zwykly alarm satela integre 64

    tez nachodza mnie tego typu firmy, nie mam zamiaru im placic.
    z domu zrobie sobie malym kosztem mala twierdze naszpikowana elektronika, bo
    to lubię
    a i mnie to nic prawie kosztowac nie będzie za duzo.

  • 25. Data: 2010-03-30 13:24:57
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > To kilkadziesiąt to deczko zaniżone, o ile pamiętam ulotkę ostatnio
    > znalezioną w skrzynce.

    50zl miesięcznie chcieli odemnie, do tego 50zł za kazdy przyjazd

  • 26. Data: 2010-03-30 13:50:06
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > zastosowałem cichy alarm
    > a dokladnie dziala to tak:

    No dobra. Dostajesz maila i co dalej? Złodzieje wynoszą wszystko co mogą, ty
    robisz im zdjęcia, policja potem umarza sprawę z powodu niewykrycia
    sprawców. Norma.
    A masz chociaz niezalezne zasilanie tego systemu?

  • 27. Data: 2010-03-30 21:01:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 15:50:06 +0200, Boombastic napisał(a):

    > No dobra. Dostajesz maila i co dalej? Złodzieje wynoszą wszystko co mogą, ty
    > robisz im zdjęcia, policja potem umarza sprawę z powodu niewykrycia
    > sprawców. Norma.

    A jak masz 'ochronę' to cokolwiek innego się dzieje, poza tym, że jak już
    Cię okradną, to ochrona będzie pilnowała pustego domu?

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 28. Data: 2010-03-30 22:05:05
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Tue, 30 Mar 2010 23:01:21 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > A jak masz 'ochronę' to cokolwiek innego się dzieje, poza tym, że jak już
    > Cię okradną, to ochrona będzie pilnowała pustego domu?

    Jesteś lżejszy o kilkadziesiąt złotych miesięcznie, które to uważam w
    materii "kradzieżowej" sensowniej jest wydać na ubezpieczenie.

    --
    ŁC
    "Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z

  • 29. Data: 2010-03-30 23:18:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jeste l ejszy o kilkadziesi t z otych miesi cznie, kt re to uwa am w
    > materii "kradzie owej" sensowniej jest wyda na ubezpieczenie.

    ale jak już mieszkasz, to dochodzi ci jeszcze jeden aspekt:
    bezpieczeństwo twoje i twojej rodziny, za przeproszeniem h... z tym,
    że wyniosą wszystko, ubezpieczone przecież, ale świadomość, że w
    kilka, kilkanaście minut przyjedzie ekipa, w przypadku kiedy śpisz i
    słyszysz, że ktoś wyważa okno, albo wybija szybę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 30. Data: 2010-03-31 17:23:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Jesteś lżejszy o kilkadziesiąt złotych miesięcznie, które to uważam w
    > materii "kradzieżowej" sensowniej jest wydać na ubezpieczenie.

    Zazwyczaj już sam fakt, że obiek jest chroniony przez firmę ochroniarską
    powoduje, że większość złodziei omija dom na kilometr.
    Co zaś ubezpieczeń. Każde TU walczy o niewypłacenie ubezpieczenia i potrafi
    nie wypłacić pod byle pretekstem.