  • 31. Data: 2009-02-15 09:25:02
    Temat: Re: Zmywarka a brudne naczynia ?
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 15 Lut, 09:20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba nie widziałeś naprawdę małych kuchni, takich, co to poza meblami mają 1,5 m2
    podłogi.

    > Mnie się na przykład nie chce robić rewolucji. U mnie wstawienie jakiejkolwiek
    zmywarki wiązałoby się z rozwaleniem połowy dolnych szafek, przekładaniem instalacji
    gazowej i dopływu i odpływu wody.
    > A jak przestawię kuchenkę, to i wyciąg trzeba by przełożyć. Nie wiem, czy skórka za
    wyprawkę się opłaci.

    > --
    > Justyna

    Nie opłaca się absolutnie.
    Rękawice i dobry płyn do zmywania np. polski Citrus Gold lub
    Amway'a Dish Drops - wystarczy w komorze zlewozmywaka namoczyć
    naczynie, gdy leżało i obeschło niewymyte i później na gąbce parę
    kropel płynu, aby wymyć doskonale każde naczynie oczywiście zaczynając
    od kieliszków, szklanek poprzez sztućce (przydaje się szczotka z
    rączką), zastawę do garnków, a na patelniach i brytfannach kończąc.
    Przydaje się suszarka wisząca nad zlewozmywakiem lub stojąca na
    płycie ociekowej i schowanie naczyń do szafek. Najważniejsze jest
    wypłukanie resztek płynu a przy niektórych naczyniach (kieliszki,
    szklanki, czy sztućce - wytarcie ściereczką do połysku). Mycie naczyń
    ma poważn a zaletę, niedocenianą przez kobiety - ciepła woda na
    dłoniach powoduje głęboki relaks, a samo mycie daje możliwość nawet do
    filozoficznych refleksji czy zaplanowania menu dnia następnego -
    jednym słowem - nie jest to czas zmarnowany...

  • 32. Data: 2009-02-15 09:34:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Panslavista napisał(a):

    > Nie opłaca się absolutnie.

    Z ta absolutnością, to jednak się nie zgodzę - wygoda jest na pewno, no i pazury
    oszczędza, co dla mnie osobiscie jest jednym z dwóch powodów, dla którego mogłabym
    chcieć miec zmywarkę.

    A reszta Twojego postu jest odkrywcza - sam na to bym z pewnością nie wpadła,
    zwłaszcza po kilkunastu latach praktyki ;-)

    --
    Justyna

  • 33. Data: 2009-02-15 09:41:15
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 15 Lut, 10:34, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > A reszta Twojego postu jest odkrywcza - sam na to bym z pewnością nie wpadła,
    zwłaszcza po kilkunastu latach praktyki ;-)

    Powiedziałbym eksperiencja 50 - letnia. Oczywiście nie neguję zmywarek
    - człowiek zapracowany 24/24 może nie mieć czasu na zmywanie, więc
    zmywarka, albo pomoc domowa - w tym drugim przypadku mogę nając się u
    ciebie za: łóżko, wikt i opierunek - większość z tego i tak sam
    wykonam...

  • 34. Data: 2009-02-15 09:47:24
    Od: Panslavista <p...@g...com>

> [...]
    >
    > A reszta Twojego postu jest odkrywcza - sam na to bym z pewnością nie wpadła,
    zwłaszcza po kilkunastu latach praktyki ;-)

    Posty wskazują (a temat często powraca), że z to wpadanie nie jest
    częstym zjawiskiem. Na zakup wpływa często snobizm i chęć dowalenia
    psiapsiółkom, a nie realne potrzeby małej dwu - trzy osobowej rodziny
    nie organizującej imprezek lub nawet jeżeli je organizuje, to stać je
    na rezerwację stolików w małym lokalu...

  • 35. Data: 2009-02-15 09:52:13
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Panslavista napisał(a):

    > zmywarka, albo pomoc domowa - w tym drugim przypadku mogę nając się u
    > ciebie za: łóżko, wikt i opierunek - większość z tego i tak sam
    > wykonam...

    Nie masz szans, nie dzielę się swoją działką i wszystkich intruzów z kuchni miotłą
    przepędzam:-)

    --
    Justyna

  • 36. Data: 2009-02-15 10:01:33
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 15 Lut, 10:52, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie masz szans, nie dzielę się swoją działką i wszystkich intruzów z kuchni miotłą
    przepędzam:-)

    > --
    > Justyna

    Mnie nie interesuje podziałka, mam powalający zapas. A intruzja jak
    złota żyła...

  • 37. Data: 2009-02-15 11:23:56
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

> [...]
    > Nie można zlikwidować niepotrzebnej szafki, zmniejszyć inną szafkę,
    > odzyskać 0,4 m2 zamieniając zlewozmywak na mniejszy jednokomorowy?

    Gdybym mial miejsce zamontowałbym 60cm zmywarkę. Problem jest w tym że jest
    nawet problem ze zmywarką 45cm i myślałem nad zmywarka mniejsza (na 4
    komplety ..)
    Obok umywalki stoi lodówka , po drugiej stronie kuchnia elektryczna ...

    Zlew mam 1 komorowy z "ociekaczem" i w miejsce "ociekacza" wejdzie zmywarka
    i to jeszcze będzie wymagało zupełengo rozwalenia jednej ścianki szafki i
    pilowania bo dosłownie liczą się centymetry aby zmywarka wszedła ...

    Wiesz fajnie się mówi jak ktoś ma dużą , obstawną kuchnię. Ja kuchni nie mam
    wcale super małej (8m2) ale co z tego jak jest mało obstawna ?

  • 38. Data: 2009-02-15 11:38:28
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Aż tak się nie przejmuj, znam domy jednorodzinne, gdzie mają zmywarki 45 cm i zyją.
    Rzecz nie w talerzach, a w garnkach i rondlach, najwyżej umyjesz częściej lub z
    zlewozmywaku.
    JaC

    -----

  • 39. Data: 2009-02-15 12:14:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Chyba nie widziałeś naprawdę małych kuchni, takich, co to poza meblami
    > mają 1,5 m2 podłogi.

    Takie kuchnie mają za dużo szafek. Wyrzucić jedną z szafek, lub zmienić na
    mniejszą. W zmywarce też się mieści część naczyń, a nawet słyszałem o
    patencie z dwiema zmywarkami i trzymaniu większości naczyń w zmywarce. Jedna
    czysta, drugra brudna i na zmianę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 40. Data: 2009-02-15 12:50:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ja słyszałem o trzech, ale to u znajomego muzułmanina w Egipcie, tak ma ;-))
    JaC

    -----