  • 161. Data: 2017-12-06 18:39:54
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ja bym nie szedł w wiernopoddańczych zapędach tak daleko, że to jak chce
    > minister jest ważniejsze od tego, jak ja chce.

    Z tym jak najbardziej się zgadzam :-) Po prostu ktoś się odniósł do
    "normy" nie podając czy swojej czy jakieś innej, to założyliśmy
    najbardziej prawdopodobną.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 162. Data: 2017-12-06 20:07:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.12.2017 o 09:22, Lisciasty pisze:
    > A ile to jest "bardzo twarda"? Czy jak mam 28 stopni niemieckich,
    > to mogę iść "z ryjem" do wodociągów, czy nie bardzo?;)

    A to proszę Pana zaglądamy do pięknej tabelki w powyższej normie (lub
    ISO 6059:1984, bo PN-ISO 6059:1999 to tylko tłumaczenie międzynarodowej)
    i tam widzimy ze wzoru że trzeba Pańską wartość 28 °dH pomnożyć przez
    17,8 ppm co daje 498,4 [mg CaCO3­] ("Woda twarda": 350-550 [mg CaCO3­]).

    Według rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie
    jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi wartość musi zawierać
    się w przedziale 60-500 [mg CaCO3­]/L

    Czyli wszystko jest w porządku ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 163. Data: 2017-12-07 08:31:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 6 grudnia 2017 20:07:37 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Według rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie
    > jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi wartość musi zawierać
> [...]

    Kurna, niewiele brakuje :/ Co za masakra...
    Nic, tak czy siak zmiękczacz już jest, bo nie szło nic zrobić z tą wodą :/

    L.

  • 164. Data: 2018-01-02 13:47:05
    Od: projektant <a...@g...com>

    Nie można Panu przystępować do prac budowlanych jeżeli nie ma Pan projektu
    uzgodnionego w Starostwie i to jest warunek sine qua non - czyli niezbędny do
    realizacji przedsięwzięcia.
    Zatem najpierw musi być projekt, potem uzyskanie pozwolenia na budowę a następnie
    realizacja.
    Innej drogi Panu nie polecam.
    A co do zasady to najlepiej najpierw planować a potem budować.

  • 165. Data: 2018-01-02 15:56:51
    Od: l...@g...com

    Myślę, że ludzie którzy własnoręcznie popełnili taką wentylację u siebie mają więcej
    wiedzy niż niejeden projektant czerpiący wiedzę ze szkoleń i katalogów. A co do
    projektów, zatwierdzeń itp. sporo kosztów, często niepotrzebnych.

  • 166. Data: 2018-01-02 16:34:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie mozna jak mozna, co najwyzej nie wolno.

  • 167. Data: 2018-01-03 08:35:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 20:26, Adam Sz. pisze:

    > Akurat plastików też nie chciałem mieć i mam wszystko na rurach sonoduct,
    > czyli od wewnątrz - aluminium.

    Kiedyś do Twojej rodziny zapuka Niemiec - Alzheimer, który te plastikowe
    rury wykładał "amelinową" folią :)

  • 168. Data: 2018-01-03 10:42:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    zrobilem wczoraj akustyczne próby - dzwiek sie w aluflexach niesie :/ Wymieniam
    kluczowe odcinki na sonodukty.

    b.

  • 169. Data: 2018-01-03 14:21:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do ciebie nie przyjdzie. Zeby przyszedl to musialbys miec mozg. Ciebie artretyzm
    dopadnie albo dna moczanowa.

  • 170. Data: 2018-01-03 14:29:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 08:35:51 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Kiedyś do Twojej rodziny zapuka Niemiec - Alzheimer, który te plastikowe
    > rury wykładał "amelinową" folią :)

    Taki jesteś zwolennik biurokracji - wszystkie rury których używam mają
    deklarację zgodności i atest higieniczny wydany przez "PZH Państwowy Zakład
    Higieny" na użytkowanie tych rur w systemach wentylacji w budynkach
    mieszkalnych, użyteczności publicznej, obiektach szpitalnych i obiektach
    przemysłowych :)

    Jakoś nie widzę możliwości "uwalniania" cząsteczek aluminium z folii,
    która ma mikrometry grubości - gdyby się cokolwiek uwalniało to ta
    folia by po roku była podziurawiona na wylot :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.