  • 21. Data: 2016-08-17 01:20:05
    Temat: Re: Zuzycie prądu w czasie nieobecności
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-08-02 08:16, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Właśnie z tego powodu od jakiegoś czasu szukam zdalnie sterowanych
    > gniazdek (wyjście z domu -> shutdown). Mam takie "z biedronki" i jestem
    > w stanie nimi sterować samodzielnie wysyłając im spreparowany sygnał
    > radiowy (mikrokontroler + gotowy nadajnik 433MHz). Jednak sa idiotyczne
    > bo same zjadają w stand-by coś koło 1-2W :D
    >
    > Czy ktoś widział jakieś gniazdka tego typu zjadające mniej? I co wazne
    > powinny miec hackowalny protokół (np. jakaś droższa wersja z castoramy
    > miała kelooq, więc zrobienie wlasnego nadajnika jest bardzo trudne).

    Są hackowalne gniazdka do fritzboxów (DECT a poza tym można sterować
    przez fritzboxa przez HTTP) ale za drogie - coś koło 100 zł za sztukę.

    Są też ZigBee (i inne HA) ale tak drogie że nie można sobie tego
    wyobrazić.

  • 22. Data: 2016-08-17 01:30:39
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-08-02 08:59, Kris <k...@g...com> wrote:
    > Kwestia tylko czy do ładowarek ma to sens- ile taka ładowarka USB siedząca w
    gniazdku bez podłączonego telefonu zeżre?

    Oficjalnie chyba "wolno" 0.3 W, a niedługo będzie zmiana na 0.1. Chyba
    naprawdę biorą mniej.