  • 1. Data: 2011-08-26 18:29:40
    Temat: akty prawne a pozwolenie na budowę
    Od: g...@o...pl

    dowiedziałem się ostatnio w mojej gminie że jeżeli w pobliżu jakiejś działki
    płynie rzeczka lub struga to można postawić budynek dopiero 50 metrów od nich.

    niestety nikt w gminie nie potrafił wskazać mi tego aktu prawnego kótry to
    normuje.

    czy możecie mi pomóc i rozjaśnić sytuację?

    dodam że moja działka graniczy z małą rzeczką ale jej długość to zaledwie 40m
    więc wg takiego przepisu nie będę mógł nic naniej postawić

    z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2011-08-26 18:58:43
    Temat: Re: akty prawne a pozwolenie na budowę
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik g...@o...pl napisał:
    > z góry dziękuję za pomoc

    Zajrzyj do MPZP, może tam stoi taki zapis... W takim razie złożyłbym Ci
    kondolencje, bo tego już inwestor nie przeskoczy... :-/

    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-08-26 22:29:33
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > normuje.
    >
    > czy możecie mi pomóc i rozjaśnić sytuację?

    Jeżeli jest taki zapis w MPZP to możliwe. Jeśli nie ma, to urzędnik coś
    ściemnia i można to w 3 minuty wyłapać. Jest jeszcze kwestia
    zakwalifikowania cieku do obszaru NATURA 2000 lub planowanego obszaru NATURA
    2000 (shadow list) - teoretycznie może być taki zapis w planie zadań
    ochronnych, ale to też jest do sprawdzenia. Innych przepisów normujących\
    powyższe - BRAK.

    --
    AS

  • 4. Data: 2011-08-27 20:22:15
    Od: jaba_daba_du <j...@o...pl>

    W dniu 2011-08-27 00:29, Adam Sito pisze:

> [...]
    > NATURA 2000 (shadow list) - teoretycznie może być taki zapis w planie
    > zadań ochronnych, ale to też jest do sprawdzenia. Innych przepisów

    na pewno chodzi o przepis o terenach zalewowych, na których nie można
    budować. Poszukaj czy nie ma tam jakiś ograniczeń, bo jak ta rzeczka ma
    tak niewielką długość, to może na nic nie wpływa.

    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:M_KXRqY8Mw
    gJ:assets.wwfpl.panda.org/downloads/ograniczenia_w_z
    abudowie.pdf+ustawa+tereny+zalewowe&hl=pl&gl=pl&pid=
    bl&srcid=ADGEESh7ckzo1e49g9yQ_pHQNV1S1r90Qnz4222_AE3
    lk9BRdOtEJKj9a_XpyiRnP1ufsnc67yXV7OZRt8UQxnudKmlAlm9
    Opkm1Sp-HusjvXp2uagRNeelAyAVa7n4mMEp6rwEMlg5N&sig=AH
    IEtbQyqpTc6px28_fXi6JuxgbgLZh1jA&pli=1

    może tu coś będzie.

  • 5. Data: 2011-08-28 12:12:20
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > na pewno chodzi o przepis o terenach zalewowych, na których nie można
    > budować. Poszukaj czy nie ma tam jakiś ograniczeń, bo jak ta rzeczka ma
    > tak niewielką długość, to może na nic nie wpływa.

    Terenów zalewowych nie tworzy się według zasady "50 m od brzegu" tylko po
    wyliczeniu zasięgu lustra wody 1%. Dokonuje się tego zazwyczaj na etapie
    tworzenia MPZP.

    --
    AS