  • 1. Data: 2009-11-03 20:43:15
    Temat: anomalia geometrycza (czyi kąty w mieszkaniu)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    hej
    drogą przyłożenia kątownika w rogach mieszkania stwierdziłam, że prawie
    wszystkie kąty w moim mieszkaniu są rozwarte ;) Różnica jest tak na moje oko
    1mm, na dugości 35 cm kątownika (kątownikiem da się poruszyć - nie tkwi w
    rogu). Właściciel kątownika zapewnił, że kątownik trzyma 90 stopni. Niektóre
    rogi miały 90. Ze trzy. Mierzyłam na różnych wysokościach. W sumie nie
    sprawdziłam, czy ściany nie są jakieś obłe.. . Tynki nie wyglądają na aż tak
    nierówne. Czy to błąd pomiarowy spowodowany użyciem kątownika przez kobietę?
    :)
    A może powinnam się cieszyć, że zą rozwarte a nie zwarte :) w razie jak
    szafy jakie w kąt pchać będę, hue

  • 2. Data: 2009-11-03 21:44:28
    Temat: Re: anomalia geometrycza (czyi kąty w mieszkaniu)
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    yapann pisze:
> [...]
    > spowodowany użyciem kątownika przez kobietę? :)
    > A może powinnam się cieszyć, że zą rozwarte a nie zwarte :) w razie jak

    Odpowiedź jest prosta:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Geometria_nieeuklidesow

    Filip.

  • 3. Data: 2009-11-03 23:05:32
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> wrote:

    > jakieś obłe.. . Tynki nie wyglądają na aż tak nierówne. Czy to
    > błąd
    > pomiarowy spowodowany użyciem kątownika przez kobietę? :)

    To zwykła anomalia tynkarska :-) Po ścianach zaciągali pewnie na
    listwach, a że w narożnik listwy nie ma jak wsadzić, to tam robili
    na oko i wychodziło od rogu grubiej pewnie. Przyłóż jakąś długą łatę
    (poziomicę, deskę itp.) do ściany poziomo, począwszy od smego
    narożnika, na 100% okaże się, że ściana jest tam delikatnie wklęsła.

    > A może powinnam się cieszyć, że zą rozwarte a nie zwarte :) w
    > razie
    > jak szafy jakie w kąt pchać będę, hue

    A to wtedy się może okazać wszystko, przy planowaniu szaf/zabudów
    "od ściany do ściany" generalna zasada brzmi: "pokój to nie jest
    prostopadłościan!", 5cm luzu "na wszelki wypadek to podstawa.

    J.