  • 1. Data: 2009-01-06 19:23:41
    Temat: bojler na nie ogrzewanym strychu
    Od: ToM <t...@t...pl>

    witam, czy ktoś eksploatuje takie rozwiązanie?
    jak zabezpieczył się przed mrozem?

    będę wdzięczny za wszelkie uwagi

  • 2. Data: 2009-01-06 19:29:23
    Temat: Re: bojler na nie ogrzewanym strychu
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Elektryczny?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-06 19:31:41
    Od: ToM <t...@t...pl>

    Krzysztof L pisze:
    > Elektryczny?
    >
    > Pozdrawiam
    zapomniałem dodać, że chodzi mi o elektryczny bojler

  • 4. Data: 2009-01-06 19:48:56
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > witam, czy ktoś eksploatuje takie rozwiązanie?
    > jak zabezpieczył się przed mrozem?
    >
    > będę wdzięczny za wszelkie uwagi

    a jaka tam jest temperatura na tym strychu?, jak ujemna to problem (choć
    zawsze trochę grzeje strop, komin
    w starym domu miałem bojler w komórce gdzie zimą było jakieś +5 stopni,
    wychładzal się szybko, w związku z czym rachunki za prąd były spore, jak
    odłączałem grzałkę, to z wody 80 stopni wieczorem, do rana zostawało może ze
    40,
    inna sprawa to rury, uwaga na zamarzanie,
    teraz w nowym domu nie mam od wczoraj ciepłej wody, bo rura z bojlera do
    kranów idzie w dół po ścianie pod warstwą ocieplenia (dom z bala ocieplony
    od wewnątrz 20 cm wełny), jak ścisnęło w nocy - 25 to zamarzło :-(, czekam
    na odwilż, a na wiosnę czeka mnie przeróbka,
    może zrób taką wydzieloną komórkę na strychu pod ten bojler i połącz kratką
    z pomieszczeniem na dole

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-01-06 20:26:54
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Miałem podobny problem w warsztacie. Przez święta albo weekend bywało, że
    rurki zamarzły a raz nawet pękł zawór bezpieczeństwa i zrobił się gejzer
    wody. Ratunkiem było pozostawiania lekko odkręconego kranu, aby rury nie
    zmarzły.
    Główne ryzyko to zamarzanie rurek
    Jacek

  • 6. Data: 2009-01-06 20:31:46
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Nie polecam.

    Jeśli boiler jest zasilany z pieca na drewno (powszechne na wsi),
    wówczas wystarczy owiąnąc go miękką wełną mineralną.
    Taki układ spisuje się świetnie i nic nie kosztuje.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-01-06 23:10:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "ToM" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > witam, czy ktoś eksploatuje takie rozwiązanie?

    Bojlery elektryczne Siemensa mają zabezpieczenie przed mrozem. Automatyka
    nie pozwoli wodzie wystygnąć poniżej 5 stopni.
    Niestety rury w przypadku nieużywania wody i tak Ci rozsadzi. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2009-01-06 23:25:32
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Niestety rury w przypadku nieużywania wody i tak Ci rozsadzi. :-)

    chyba że żeliwne, bo pexa czy PP raczej nie ruszy

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 9. Data: 2009-01-07 02:46:25
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > jak zabezpieczył się przed mrozem?

    Włączyć wtyczkę do kontaktu.

  • 10. Data: 2009-01-07 06:58:21
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jackare pisze:

    > Włączyć wtyczkę do kontaktu.

    Tylko wiesz... Często mrozy i braki prądu idą w parze... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio