  • 11. Data: 2009-08-31 15:51:28
    Temat: Re: ceny robót
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

    > Pomorze.

    > Widocznie sie opłaca skoro robią. Sa to raczej tzw Hweńki ale z
    > doświadczeniem w branzy i zrobią czasami lepiej jak legalna Firma
    > zatrudniająca żółtodziobów

    na czarno no jasne i pewnie tacy fachowcy co sie do żadnej normalne firmy
    nie załapią z powodu ich wybitnej fachowości :)

    Już trochę fachowych instalacji widziałem w życiu, ale były tanio zrobione.

    Mistrzostwo świata to kanalizacja na parterze rozprowadzona rurami d=50 w
    warstwach izolacyjnych najdalsza trasa to kuchnia jakieś 10 m. Pan
    zamontował sobie młynek w kuchni i sie kanalizacja zaczęła zatykać bo
    praktycznie brakuje spadków, no i chyba sie jeszcze jakiś trójnik pod prad
    trafił. bo nam sprężyna wsyzłą ze ściany w zostawionym podejściu do pralki
    zamiast w studzience wyjściowej :)

    > E no bez przesady. Byle kombi wystarczy aby cały sprzet pomieścić.

    policz ile ich bedą kosztowały przejazdy dziennie.

> [...]
    > Ustalasz z inwestorem co gdzie ma być zostawiasz dwóch ludzi i
    > działają.;)))
    >
    > Musi być to fakt. Ale ostrzegam wszystkich przed rozliczeniami typu:
    > bierzemy 50zł za punkt/metr po robocie mierzymy metry, liczymy punkty
    > i wychodzi cena.
    > To jest pole do nadużyć dla wykonawcy. Przeważnie wtedy okazuje się
    > że ten punkt to podwójnie, sufit to potrójnie a skosy razy 1,5.;)))
    > A gruntowania i kucia to w umowie nie było za to kasujemy
    > dodatkowo;))0 Znam wiele takich przypadków.
    > Dodając do tego jeszcze materiały wykonawcy i niezorientowany

    musza być jasne zasady rozliczeń!!!!!