  • 1. Data: 2011-09-25 16:08:23
    Temat: chwasty na działce
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

    Witam,

    mam działkę zaniedbana latami. Rośnie na niej wszystko jakieś bluszcze
    pokrzywy, szybko odradzajace sie krzaki.
    Ma jednak dużą zaletę tzn. drzewa owocowe, które obradzają. Do tych drzew
    jednak bardzo trudno dojść - z w/w powodu.
    Po tym przydługim wstępie - pytanie: jak się pozbyć oględnie mówiąc
    chwastów?

    Wykosiłem na wiosnę, wyrąbałem pędy , ale dziadostwo jest tak żywtone, ze
    mam wrażenie,że tylko mu pomogłem.
    Niestety mechanizacja nie wchodzi w grę, więc tylko chemia, jaka?

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2011-09-25 18:28:52
    Temat: Re: chwasty na działce
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Jeśli to nie skrzyp, to roundup lub inny środek z glifosatem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2011-09-25 21:09:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2011 18:08, dr_indy pisze:

    > Wykosiłem na wiosnę, wyrąbałem pędy , ale dziadostwo jest tak żywtone,
    > ze mam wrażenie,że tylko mu pomogłem.
    > Niestety mechanizacja nie wchodzi w grę,

    Dlaczego?

    > więc tylko chemia, jaka?

    Jak inni pisali - Roundup lub coś podobnego. Ale pamiętaj o 2 rzeczach:

    1. wbrew ich zapewnieniom o biodegradacji nie jest to taka czysta sprawa

    2. jak te chaszcze są wysokie to opylając je możesz przy okazji opylić
    też drzewka - generalnie zatruje się każda roślina, na której zielone
    części padnie ta trucizna

  • 4. Data: 2011-09-28 19:22:45
    Od: Kwiecisty <k...@s...com>

    W dniu 2011-09-25 18:08, dr_indy pisze:
> [...]
    > ze mam wrażenie,że tylko mu pomogłem.
    > Niestety mechanizacja nie wchodzi w grę, więc tylko chemia, jaka?

    With fire kill it. Kill it with FIRE.

    pozdr
    Kwiecisty.

  • 5. Data: 2011-10-18 06:58:11
    Od: "t-1" <t...@0...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" > Jak inni pisali - Roundup lub coś podobnego. Ale
> [...]
    > drzewka - generalnie zatruje się każda roślina, na której zielone części

    Przy wysokich chwastach należy spryskać tylko ich dolne partie przy gruncie.
    Jest to łatwe gdy pracujesz plecakowym spryskiwaczem. To świństwo randap
    działa na zasadzie pochłaniania przez liście i przenikania do korzeni, które
    zatruwa po czym cała roślina schnie. Będzie więc miało bliżej do korzenii
    więc łatwiej tam przeniknie oraz mniej się go zużyje. Piszę na podstawie
    moich doświadczeń.
    Pryskanie po wierzchu roślin, rozpylając chmurę środka, jest moim zdaniem
    bez sensu.

    t-1

  • 6. Data: 2011-10-18 09:33:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2011 08:58, t-1 pisze:

    > Przy wysokich chwastach należy spryskać tylko ich dolne partie przy
    > gruncie. Jest to łatwe gdy pracujesz plecakowym spryskiwaczem. To

    Tylko że te wysokie mogą być już na dole zdrewniałe, tam się ta trucizna
    nie wchłonie.