  • 1. Data: 2009-03-11 20:48:21
    Temat: co to jest budynek rolny (MPZP)?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Mam problem z własną interpretacją MPZP

    brzmi on:
    1) przeznaczenie terenu:
    - grunty rolne w rozumieniu ustawy o ochr. gruntów rolnych
    - dopuszcza się lokalizacje obiektów urządzeń infrastruktury technicznej
    dla potrzeb rolnictwa i mieszkańców wsi;

    2) Parmetry i wskazniki kształtowania zabudowy...
    a) dopuszcza sie lokalizacje budynków gospodarczych,
    garażowych, inwentarskich ścianą zewnetrzna bez otworów na granicy działki
    sąsiedniej jeżeli planowana inwestycja nie narusza przepisów szczególnych
    oraz interesów osób trzecich w zakresie dopływu światła dziennego do
    pomieszczen przeznaczonych na pobyt ludzi
    b) wysokośc zabudowy - maksymanie 9.5m
    c) szerokosc elewacji frontowwej - maksymalnie 18m
    d) geometria dachu - obowiazują dachy dwuspadowe ...o kącie ...
    kolorze...nie dotyczy ganków, garazy
    gdzie dopuszcza sie dachy płaskie;
    e) powierzchnia zabudowy maks 60%
    f) pow. biologicznie czynna min 40%
    g) dla obiektów objetych ochroną konserwatorską...

    5) po wybudowaniu kanalizacji ..obowiazek podłaczenia budynków...

    Moja wątpliwosc brzmi:
    czy mozna postawic wg tego opisu dom mieszkalny
    z pomieszczeniem gospodarczym, powiedzmy 10% domu zajmie pomieszczenie?
    Znalazłem w sieci budynki rolne typu "zaplecze pasieki" wyglądające jak dom.
    Czym wobec tego ten plan by sie róznił od domu?
    Tyle ze moge sie spodziewać zabudowania granicy przez sąsiada?

  • 2. Data: 2009-03-11 21:59:36
    Temat: Re: co to jest budynek rolny (MPZP)?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy mozna postawic wg tego opisu dom mieszkalny
    > z pomieszczeniem gospodarczym, powiedzmy 10% domu zajmie pomieszczenie?

    Mozna tylko bron cie go nazwac domem.
    Moze to byc np. magazyn na owoce z zapleczem socjalno mieszkalnym.

    > Znalazłem w sieci budynki rolne typu "zaplecze pasieki" wyglądające jak
    > dom.
    > Czym wobec tego ten plan by sie róznił od domu?

    Rozni sie przeznaczeniem budynku.

    > Tyle ze moge sie spodziewać zabudowania granicy przez sąsiada?

    Nie, chyba ze wyrazisz na to zgode.
    W granicy mozna budowac tylko za zgoda sasiada, chyba ze cos sie zmienilo a
    ja nie slyszalem.

    BTW jaki masz symbol terenu na planie?

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-11 22:21:44
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    > BTW jaki masz symbol terenu na planie?

    R1
    wg rolnych ustaleń klasa 3a, pow ponizej 0.5ha
    cos to zmienia?

    Mysle podobnie jak mi napisales,
    a ze projekt zrobi mi sąsiad architekt,
    to moze salon nazwe magazynem itd,
    kuchnię i łaznieki zapleczami sanitarnymi.

    Można sie zameldować na takim gruncie rolnym?
    bo podobno urz meldunkowy nie ma prawa sie dopytywac
    o funkcje budynku.

  • 4. Data: 2009-03-11 22:28:36
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > kuchnię i łaznieki zapleczami sanitarnymi.
    >
    > Można sie zameldować na takim gruncie rolnym?
    > bo podobno urz meldunkowy nie ma prawa sie dopytywac

    E to masz luzik
    zrob w projekcie mieszkanie scocjalne i mozesz sie meldowac
    a wybudowac jak chcesz to zaprszam na stronke.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl