  • 51. Data: 2021-02-23 20:08:48
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/02/2021 17:46, ptoki wrote:
    > Nie mieszaj w to kapitalizmu.

    Kapitalizm to takie słowo używane w celu określania (błędnego) sytuacji,
    kiedy mamy dziki rynek, pełen skubiących i puszczających w skarpetkach.
    Coś jak określenie "socjalizm" kiedy mamy państwo z darmową opieką
    medyczną, też nadużywane. Skoro ktoś tutaj zarzuca mi socjalizm, czuje
    się całkowicie usprawiedliwiony rzucajac "kapitalizm". Równie głupie,
    ale przynajmniej śmiesznie jest.

  • 52. Data: 2021-02-23 21:14:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Teksas ma odizolowaną sieć energetyczną. Nie są połączeni z sąsiednimi
    stanami i nie mają skąd dociągnąć braków. Konsekwencja podejścia "lone
    star". Republikańskie lokalno-nacjonalistyczne podejście się teraz na
    nich mści.

  • 53. Data: 2021-02-23 21:30:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

> [...]
    > stanami i nie mają skąd dociągnąć braków. Konsekwencja podejścia "lone
    > star". Republikańskie lokalno-nacjonalistyczne podejście się teraz na

    Mam jednak wrażenie, że kto inny podchodził, a zemsta dosięgnęła kogo
    innego. Nie, nie dam się przekonać do poetyki "rednecki same se winne".

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2021-02-23 22:19:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 23 lutego 2021 o 13:33:38 UTC+1 Runt napisał(a):
    > /.../
    > /.../
    > też mieszkam w UK ale w "zmiany taryf" się nie bawię.
    > bo po co? gra nie jest warta zawracania sobie głowy.
    > --
    > Runt
    >
    > Thanks for visiting and have a fantastic day!
    jak byś się miał interesować skoro pizdziak vel runt dziura w dupie pod mostem
    mieszkasz i nie masz swojego licznika.

  • 55. Data: 2021-02-23 22:57:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 22 lutego 2021 o 22:09:19 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Agregat zaciąga powietrze z tlenem do spalania: ile to wyjdzie na godzinę pracy?
    > Nawet, jeśli ten tlen wejdzie przez szpary, to wejdzie zimny z zimnym azotem w
    komplecie.
    > Czyli dobrze byłoby nie tylko spaliny rurą, ale i powietrze rurą, ale takie rzeczy
    to już prepersi.
    Na każdy kilogram paliwa typu benzyna potrzeba ~14 kilogramów powietrza. To mniej niż
    14m?powietrza a jak bardzo zimne czyli mające większy ciężar właściwy to sporo mniej
    metrów sześciennych potrzeba. Żeby ugrzac to co jak mówisz szparami zimne wejdzie
    potrzeba trochę ponad 100 watów na godzinę. W czasie godziny agregat co spali litr
    paliwa da z półtorej kilwatogodziny prądu i z siedem kilowatogodzin ciepła.

  • 56. Data: 2021-02-23 23:16:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 23 lutego 2021 o 22:57:43 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    litr paliwa da z półtorej kilwatogodziny prądu i z siedem kilowatogodzin ciepła.
    Poza tym jak będzie zasysał powietrze ze środka to wymusi wentylację na 14m? na
    godzinę. Jak ktoś by chciał oszczędzić na tych czternastu metrach to może brać
    powietrze z zewnątrz. Jak zrobił w ścianie jedna dziurę na wyprowadzenie spalin to
    może zrobić druga na powietrze jak do kominka. Ja doprowadzenia z zewnątrz bym nie
    robił bo 14m? z wymuszonej wentylacji było by cenne. Tam problemem nie były agregaty,
    piece, drewno czy węgiel. Problemem było że nie było jak tego dostarczyć. Jaki z tego
    wniosek. Ano taki że jak ma się nas ogrzewanie pompa ciepła, fotowoltaike na dachu to
    trzeba mieć w kotłowni kopciucha i z pół tony węgla. Bezcenne będzie wtedy rowniez
    grawitacyjne CO.

  • 57. Data: 2021-02-24 00:44:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Feb 2021 20:05:57 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, socjalizm to coś zupełnie innego. Używasz tego słowa jako
    > wytrychu
    > kiedy ktoś ma inne niż Twoje poglądy, najwidoczniej.

    Sam uzywasz wytrychu wymieniając państwa, które mają już mało
    wspólnego z socjalizmem.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2021-02-24 07:54:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2021 00:44, Marek wrote:
    > Sam uzywasz wytrychu wymieniając państwa, które mają już mało wspólnego
    > z socjalizmem.

    Wenezuela ma mało wspólnego z socjalizmem? Uzasadnij.

    Morze podrzucę głebokie myśli myślicieli dla ułatwienia:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Socjalizm_XXI_wieku

  • 59. Data: 2021-02-24 09:12:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2021 07:54, heby wrote:
    > Morze

    No tak, oplułem ekran. Estetów przepraszam.

  • 60. Data: 2021-02-24 11:58:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 24.02.2021 o 09:12, heby napisał:

    > No tak, oplułem ekran. Estetów przepraszam.

    Tak to jest, gdy się spuszcza tylko na czerwony wężyk Thunderbirda.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)