  • 11. Data: 2009-04-28 07:43:49
    Temat: Re: dodatkowa różnicówka...?
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Ależ może, może. Kwestia budowy. Sa też transformatory separujące.

    No i jak sądzisz, do czego zapniesz taki styk oznaczony PE ? Bo skoro
    istnieje, to musi być użyty zgodnie z wymogami dla pierwszej klasy
    ochronności. No, chyba że widziałeś UPS'a w drugiej klasie...

    > Jak masz rażenie L-N, to żadna różnicówka nei zadziała. Pomysl czemu ;)

    Nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi - wyłączenie różnicówki przed
    UPS nie spowoduje zaniku zasilania na chronionym obwodzie i mimo
    wyłączenia zabezpieczenia ryzyko porażenia występować będzie nadal. To
    jest ewidentny i śmiertelnie niebezpieczny błąd w sztuce.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2009-04-28 20:37:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 09:43:49 +0200, Sebcio napisał(a):

    > No i jak sądzisz, do czego zapniesz taki styk oznaczony PE ? Bo skoro
    > istnieje, to musi być użyty zgodnie z wymogami dla pierwszej klasy
    > ochronności. No, chyba że widziałeś UPS'a w drugiej klasie...

    Do PE budynku. Bywają instalacje, gdzie nie ma galwanicznego połączenia
    przewodów fazowych z ziemią. Masz wtedy w zasadzie dwa razy N i
    jednocześnie dwa razy L, bo nie sposób tych przewodów w jakikolwiek sposób
    zakwalifikować. Jeśli chciałbyś zmierzyć ich potencjał względem ziemi, to
    miernik pokaże zero. Jeśli jeden z tych przewodów zewrzesz z ziemia, to
    stanie się przewodem N, a drugi - przewodem L.
    Jeśli zrobisz tak z drugim przewodem - będzie na odwrót. Co więcej, zwarcie
    doziemne jednego przewodu nie wywali różnicówki.

> [...]
    > wyłączenia zabezpieczenia ryzyko porażenia występować będzie nadal. To
    > jest ewidentny i śmiertelnie niebezpieczny błąd w sztuce.

    Zależy jaki masz UPS. Jeśli separuje przewody fazowe od PE, to nie.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356